2008-03-17, 14:35
Medlem
Klåd Junkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krumbukto
Japp, frågorna bara fortsätter öka i relation till svaren. Angående Homo Floresiensis så är fyndet av kvarlevorna från dessa små människovarelser högst intressant, och inbjuder även det till en del frågor.

Att olika djurarter kan anpassa sig evolutionsmässigt efter specifikt rådande förhållanden under en viss period råder det ingen tvekan om. Frågan är varför dessa s.k. "hobbits" förblev små till växten? Vilka förhållanden rådde på denna ö som gjorde att de slog sig ner där, utvecklades och så småningom dog ut? Det påstås ju dessutom att dessa varelser utvecklades parallellt med Homo Sapiens och Homo Neanderthalensis.

Och som sagt den kanske mest intressanta frågan: Lyckades några av stammedlemmarna undkomma, och idag lever utspridda lite här och var i små grupper? Är detta den bakomliggande orsaken till alla tomterapporter runtom i världen?
Jag skiter i vad du skrivit, även om det är något tomterelaterat. Det är mer intressant att du använder Tommy Cooper som avatar - eller är det kanske Björn Gustavsson (den yngre) som reinkarnerats?

Nog med alla sidospår nu!

SjOgReNxxx får hälsa från oss alla som sitter här, spetsörade, hålögda och väntar på resultat i tomtejakten. Att vi är flera borde ta skruv och göra alla paparazzis som galna...
För det kan väl inte ha varit Jan Boklöv som syntes på filmen?
Citera
2008-03-17, 16:25
Medlem
SjOgReNxxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klåd Junker
reinkarnerats?SjOgReNxxx får hälsa från oss alla som sitter här, spetsörade, hålögda och väntar på resultat i tomtejakten. Att vi är flera borde ta skruv och göra alla paparazzis som galna...

Jag tänker skicka ett nytt meddelande till allihopa där det står att jag är grymt besviken över deras betéende och att jag håller på att forska om just tomtar med min forskargrupp (Ni).
När det handlar om forskning så brukar Expressen och Aftonbladet vara intresserade, tänk bara på hur mycket de har skrivit om fetma m.m. så det borde inte vara några som helst problem med tomtar tycker man.
Citera
2008-03-17, 17:37
Medlem
SjOgReNxxxs avatar
Mitt Mail:

Hej Hasse!

Nu har jag väntat flera dagar på svar angående tomten som jag behöver hjälp med. Vi är en stor forskningsgrupp som forskar just om denna tomte och detta är mycket viktigt att få svar på eller åtminstone få en grund att stå på för vidare forskning.
Givetivs är inte detta något slags skämt för jag har inte tid att skämta.

Behöver verkligen er hjälp!!

Tack!

Mvh SjOgReNxxx

Hasses svar:

Hej SjOgReNxxx,
ledsen att jag inte har svarat jag har haft fullt upp och i helgen har det inte funnits någon här som kunnat hjälpa till. Jag ska undersöka saken och återkommer.

Egna kommentarer:
ÄNTLIGEN!! Vi har fått kontakt med Expressen!! Åh vad jag blev glad nu!!
Citera
2008-03-17, 18:11
Bannlyst
Citat:
Jag skiter i vad du skrivit, även om det är något tomterelaterat. Det är mer intressant att du använder Tommy Cooper som avatar - eller är det kanske Björn Gustavsson (den yngre) som reinkarnerats?

Nog med alla sidospår nu!

Nu dämpar du tonläget, pojkspoling! Ska jag behöva hänvisa till detta inälgg - http://www.flashback.org/showpost.php?p=10397746&postcount=75 - med kommentaren att du kanske borde rensa på ditt eget förbannade bord först, innan du gnäller om att folk drar igång sidospår?

Vad gäller min avatar så tänker jag överhuvudtaget inte kommentera den, eftersom det faktiskt skulle vara ett verkligen rejält sidospår (läs: flykt från ämnet).

PUNKT!
Senast redigerad av Krumbukto 2008-03-17 kl. 18:22.
Citera
2008-03-17, 19:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SjOgReNxxx
Hasses svar:

Hej SjOgReNxxx,
ledsen att jag inte har svarat jag har haft fullt upp och i helgen har det inte funnits någon här som kunnat hjälpa till. Jag ska undersöka saken och återkommer.

Egna kommentarer:
ÄNTLIGEN!! Vi har fått kontakt med Expressen!! Åh vad jag blev glad nu!!

Det var som fan! Av alla skvallertidningar så är det (s)Expressen som svarar först! Om jag någon gång kommer börja prenumerera på en kvällsblaska så blir det utan tvekan Expressen som får ta emot mina surt förvärvade slantar! De har höjt sig ett snäpp på min inne/ute-lista.

Nu får vi bara hoppas på att Hasse tar till piskan mot sina undersåtar på tisdagsmötet imorgon och se till att de roddar fram lite resultat!

EDIT: Är det någon mer än jag som får lite "Percy Tårar"-vibbar och de där sketcherna med "Expressens Fredagsredaktion"?...

- Norrbaggetomtar i hoppbackar; PÅ eller AV??
- PÅ!!

Senast redigerad av UrbanResident 2008-03-17 kl. 19:25.
Citera
2008-03-17, 19:26
Medlem
SjOgReNxxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UrbanResident
Nu får vi bara hoppas på att Hasse tar till piskan mot sina undersåtar på tisdagsmötet imorgon och se till att de roddar fram lite resultat!

Haha!
Fick just en vision hur det kommer att se ut i Expressens huvudkontor imorgon.
Hasse: Fy fan! Vi har fått in en sjuuuukt stor grej nu!
Slavarna: Vadå för något?
Hasse: En rejäl tomtestory. Det är ett stort forskarteam som vill ha vår hjälp. Ring alla våra källor! Vi har snart vår tomte

Så tror jag att det kommer utspela sig
Citera
2008-03-17, 19:46
Medlem
Klåd Junkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krumbukto
Nu dämpar du tonläget, pojkspoling! Ska jag behöva hänvisa till detta inälgg - http://www.flashback.org/showpost.php?p=10397746&postcount=75 - med kommentaren att du kanske borde rensa på ditt eget förbannade bord först, innan du gnäller om att folk drar igång sidospår?

Vad gäller min avatar så tänker jag överhuvudtaget inte kommentera den, eftersom det faktiskt skulle vara ett verkligen rejält sidospår (läs: flykt från ämnet).

PUNKT!
Pojkspoling! Vad glad jag blev av nån anledning, när jag läste dina ord. Känns nästan som när jag får visa leg på bolaget. Vilket faktiskt händer ibland... (med detta menas att jag, med råge passerat bäst före datum)

Synd, i övrigt att Krumbukto låter sig ångas upp av detta. Min kommentar var inte avsedd som annat än en blinkning. Tyvärr gick inte skämtet fram. Det var ett olyckligt ordval och jag ber om ursäkt för detta. Tyckte, i all enkelhet att valet av avatar var mycket passande. Insticket om sidospår får naturligtvis också gälla mig själv. Möjligen blev vi alla skribenter så exalterade över en möjlig lösning på det här tomtemysteriet. Märk också att undertecknad och trådskapare är en och samma person i detta fall. Kanske är det därför jag tillät mig en viss utsvävning i sann socialantropologisk anda.

Kan vi vara vänner och bara tro på tomten nu?
Snälla?
Citera
2008-03-17, 20:02
Medlem
Confunduss avatar
Forskarteam avslöjar gammal gåta: TOMTAR EXISTERAR
Har du tomtar på loftet? Gör expressens tomte-test!
Citera
2008-03-17, 20:03
Bannlyst
Citat:
Pojkspoling! Vad glad jag blev av nån anledning, när jag läste dina ord. Känns nästan som när jag får visa leg på bolaget. Vilket faktiskt händer ibland... (med detta menas att jag, med råge passerat bäst före datum)

Synd, i övrigt att Krumbukto låter sig ångas upp av detta. Min kommentar var inte avsedd som annat än en blinkning. Tyvärr gick inte skämtet fram. Det var ett olyckligt ordval och jag ber om ursäkt för detta. Tyckte, i all enkelhet att valet av avatar var mycket passande. Insticket om sidospår får naturligtvis också gälla mig själv. Möjligen blev vi alla skribenter så exalterade över en möjlig lösning på det här tomtemysteriet. Märk också att undertecknad och trådskapare är en och samma person i detta fall. Kanske är det därför jag tillät mig en viss utsvävning i sann socialantropologisk anda.

Kan vi vara vänner och bara tro på tomten nu?
Snälla?

Din ursäkt är självfallet mer än väl godtagen, min bäste herre.

Tyvärr gick det lilla skämtet inte helt och hållet i mål. Måhända var dock min reaktion onödigt överhettad. och för det ber även jag om tillgift!

Nu när jag tänker efter så kanske valet av Tommy Cooper i avataren är passande i denna tråd - eftersom både han och Björn Gustafsson (vilken än fysisk eller psykisk koppling det nu må finnas mellan dem) definitivt kan ses som praktexemplar av tomtar; var och en på sitt eget lilla vis!

Nåväl, nu skålar vi i vad mån av alkoholhaltig dryck som för närvarande finnes tillgänglig, och frotterar oss i vidare debatt kring tomtars varande eller icke varande!

Citera
2008-03-17, 22:30
Medlem
Jag blir så glad när jag ser vilken värme som strömmar i tråden just nu. Det är precis den här lagandan vi behöver för att kunna knäcka tomte-nöten en gång för alla, för är man inte snäll så vet ni ju vem som inte kommer på besök..

Jag har förövrigt sökt på alla tänkbara sätt efter videon, men det ser mörkt ut. Hoppas verkligen, verkligen att Expressen ordnar upp det här nu.

Måste dessutom insticka här att jag idag såg en liten herre med skägg och grön tomteluva(!) på stan idag.
Senast redigerad av Jäsan 2008-03-17 kl. 22:37.
Citera
2008-03-17, 23:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jäsan
Jag blir så glad när jag ser vilken värme som strömmar i tråden just nu. Det är precis den här lagandan vi behöver för att kunna knäcka tomte-nöten en gång för alla, för är man inte snäll så vet ni ju vem som inte kommer på besök..

Så sant! Det gäller att vi alla står på god fot i denna frågan. Det kan ju faktiskt vara så att tomtarna sedan länge har infiltrerat Flashback, och håller stenhård koll på vilka som är snälla och elaka. Kanske en långsökt farhåga, men man kan ju trots allt aldrig veta vad dessa högst besynnerliga väsens dolda avsikter är!

Citat:
Jag har förövrigt sökt på alla tänkbara sätt efter videon, men det ser mörkt ut. Hoppas verkligen, verkligen att Expressen ordnar upp det här nu.

Ja nu får vi hoppas Hasse lyckas hitta något i Expressens djupa arkiv-hålor.

Det är inte mycket till hopp; endast en dåres...men likväl ett hopp.

Citat:
Måste dessutom insticka här att jag idag såg en liten herre med skägg och grön tomteluva(!) på stan idag.

Jag betvivlar på intet vis din ärlighet härvidlag, och därför kan följande fråga kanske tyckas märklig; det var möjligtvis inte Leif Pagrotsky du såg?

http://img213.imageshack.us/img213/4688/pagganhq6.jpg

Senast redigerad av Krumbukto 2008-03-17 kl. 23:36.
Citera
2008-03-17, 23:54
Medlem
Hej_Ingmars avatar
jag blev medlem på NRKs debattforum och frågade där nu, hoppas de kan ge svar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in