2008-04-09, 20:10
Medlem
Klåd Junkers avatar
Norska varianten av hell drivers är ganska småväxta, c:a 90 cm i strumplästen. Tomtesäcken är ingen vanlig julklappsäck i säckväv utan en sk. bodybag, inköpt från nåt surpluslager tillhörande FBI. Begagnade grejor. Sen åker de omkring på Minimoto's 50 kubikare. Beroende på var du bor så har du väl upp till nåt dygn på dig att spika barrikader framför fönstren.
Obs! Sätt inte ut gröt åt de här tomtenissarna. Gör ikke detta alltså!

Börjar spåra ur känner jag!
Hoppas Frank återkommer med råd och dåd ang. rättigheterna till spridning.
Citera
2008-04-09, 20:11
Medlem
SjOgReNxxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klåd Junker
Kom just på en grej. Om man vill se den där lille nissen "live" igen så ökar väl chansen rejält om man uppsöker samma hoppbacke som Frank övade i. Man fixar fram nån som kan hoppa lite och sedan filmar man det och hoppas på kontakt.

Det var ett mycket intressant tips, har faktiskt funderat lite åt det hållet också.
Men man behöver väl icke åka skidor då, man kan väl åka dit på sommaren istället?

EDIT: Satan i gatan vad vi skriver om varandra

EDIT2 : 100 Inlägg
Citera
2008-04-09, 20:13
Medlem
Klåd Junkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SjOgReNxxx
Det var ett mycket intressant tips, har faktiskt funderat lite åt det hållet också.
Men man behöver väl icke åka skidor då, man kan väl åka dit på sommaren istället?

EDIT: Satan i gatan vad vi skriver om varandra

EDIT2 : 100 Inlägg
Grattis!!!!

Jo, å andra sidan har de välan full snöyra i Norge åxå! Man behöver inte vänta till sommaren.
Citera
2008-04-09, 20:13
Medlem
SjOgReNxxxs avatar
Citat:
Norska varianten av hell drivers är ganska småväxta, c:a 90 cm i strumplästen. Tomtesäcken är ingen vanlig julklappsäck i säckväv utan en sk. bodybag, inköpt från nåt surpluslager tillhörande FBI. Begagnade grejor. Sen åker de omkring på Minimoto's 50 kubikare. Beroende på var du bor så har du väl upp till nåt dygn på dig att spika barrikader framför fönstren.
Obs! Sätt inte ut gröt åt de här tomtenissarna. Gör ikke detta alltså!

Börjar spåra ur känner jag!
Hoppas Frank återkommer med råd och dåd ang. rättigheterna till spridning.

IHHHHH!!!!

I'm going crazy
Citera
2008-04-09, 20:16
Medlem
Klåd Junkers avatar
Glömsk.

Backen lär ska heta Bjørnstadbakken. Om man googlar kommer man till Oslo, först å främst. Men jag tror att det är en lokal bakke nära Löten. Måste forska vidare på det. Det pratas om ett samhälle som heter Vallset...

När jag Googlar ser jag mitt eget inlägg här på FB. Snacka om rundgång! Jag blir nästan svettig....
Aarghh....

Senast redigerad av Klåd Junker 2008-04-09 kl. 20:21. Anledning: Glömsk.
Citera
2008-04-09, 20:18
Medlem
SjOgReNxxxs avatar
Citat:
Grattis!!!!

Jo, å andra sidan har de välan full snöyra i Norge åxå! Man behöver inte vänta till sommaren.

Problemet är väl att man har lite arbete att sköta samt att sommaren är en bra semster-tagar tid, men det kanske finns vissa andra här som för tillfället är arbetslösa eller något liknande och då passar ju denna tid perfekt! Snacka om verklighetstroget för tomten!
Föresten har jag tröttnat på denna äckliga snö för detta år. Regnblandat vitt skit faller på mitt huvud när jag går ut, och nej, det är inte fågelbajs.
Citera
2008-04-09, 20:20
Medlem
SjOgReNxxxs avatar
Citat:
Backen lär ska heta Bjørnstadbakken. Om man googlar kommer man till Oslo, först å främst. Men jag tror att det är en lokal bakke nära Löten. Måste forska vidare på det. Det pratas om ett samhälle som heter Vallset...

Om det är någorlunda nära Oslo så är det ju superbt!
Citera
2008-04-09, 20:23
Medlem
Klåd Junkers avatar
Löten ligger strax öster om Hamar så det är närmare gränsen än Oslo. Kortare väg för tomtarna att åka. Jag kan nästan höra surret från 50 kubikarna....

Har kollat och Löten ligger ungefär mitt för Falun. google é bra!
Senast redigerad av Klåd Junker 2008-04-09 kl. 20:26.
Citera
2008-04-09, 20:32
Medlem
SjOgReNxxxs avatar
Citat:
Löten ligger strax öster om Hamar så det är närmare gränsen än Oslo. Kortare väg för tomtarna att åka. Jag kan nästan höra surret från 50 kubikarna....

Har kollat och Löten ligger ungefär mitt för Falun. google é bra!

Nu måste jag springa fort som fan och låsa dörren!!
De där tomtarna skrämmer mig så otroligt mycket!
Både google och du är mycket bra sökare och ni passar varandra perfekt
Citera
2008-04-09, 21:49
Medlem
Quad69s avatar
Ska bli interessant att se =) hoppas ni får tag i den!
Citera
2008-04-09, 22:16
Bannlyst
för en lastpall med öl kan jag nog att vara målvakt åt er nä men så han skulle alltså skicka filmen isf får man ju sitta å vänta

du hade inte hört ngt från han på senaste tiden va? han kanske har blivit attackerad utav tomtarna på vägen till posten så de kunde förstöra bevisen om att de finns
Citera
2008-04-09, 22:25
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SjOgReNxxx
Ja, du har nog rätt.
Men en sak kan vi ju i alla fall vara säkra på, han är mycket villig att ge filmen så det är ju skönt att det är löst och det var ju ändå det viktigaste.
Nu är det bara såkallade petitesser kvar

Jag vill väldigt gärna se tomteklippet, men om han vet att filmen inte är spridd och att den sprids på nätet efter att han skickat en kopia till dig - mot hans vilja - så lär det inte spela någon roll vem som har laddat upp den - du eller en vän. Hoppas att det löser sig, med att det är OK med upphovsmannen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in