2008-03-21, 18:49
Medlem
brianmolkos avatar
någon kan ju samla in pengar genom paypal ?
Citera
2008-03-21, 18:51
Medlem
kungubos avatar
Ja, starta en insamling! Jag hade lätt kunnat ge en mindre slant för att se en riktig tomte
Citera
2008-03-24, 23:06
Medlem
jq515fphs42s avatar
inget nytt som har hänt?
Citera
2008-03-27, 14:14
Medlem
Klåd Junkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SjOgReNxxx

Jag kommer ta en liten paus från FB nu eftersom jag ska resa så jag överlåter grovgörat till er nu mina tomtevänner

När jag kommer tillbaka så vill jag se en tomtefilm!

Farväl.

EDIT: Dock är det bara en vecka
Citat:
Ursprungligen postat av jq515fphs42
inget nytt som har hänt?
Nja, vi väntar på att SjOgReNxxx ska komma åter från sin ferie så att vi får lite styrfart på den här tråden igen.
Annars kan ju någon påbörja sökandet efter kontaktuppgifter till de inblandade.
Vi har en backhoppare, en filmare, en polisman, en författarinna med dotter och naturligtvis, en liten tomte...

Frank Vidar Nysveen hoppade i backen och bor i Løten.
Audun Fremstad tog emot anmälan om tilldragelsen och är fortfarande polis i Løten. Dessutom aktiv som fotbollsdomare.
Susan Dreier, som filmade det hela verkar ha gått upp i rök. Alla sökningar leder utomlands...
Mor och dotter Sandemo skriver om isfolk resp. tror på övernaturligheter inkluderat tomtar.

Hoppbacken, Bjørnstadbakken kan vara en backe som ligger i Oslo - eller i Vallstes inte långt från Løten.

Själv har jag fullt schema för tillfället så jag kan inte fördjupa mig i detaljer.
Citera
2008-03-27, 16:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Klåd Junker
Nja, vi väntar på att SjOgReNxxx ska komma åter från sin ferie så att vi får lite styrfart på den här tråden igen.
Annars kan ju någon påbörja sökandet efter kontaktuppgifter till de inblandade.

Fan, man tycker ju ändå att det borde gå att få tag på via mediakanalerna. Men om det är som Hyland säger att priserna ligger så pass högt för att ta del av gammalt arkivmaterial så blir det ju näst intill en omöjlig uppgift. Dessutom så måste vi antagligen veta exakt vilken episod och säsong av Café Norrköping som inslaget sändes, och redan där börjar problemen. Möjligtvis kan detta gå att rodda fram om det finns ett datum på den Expressen-artikeln som SjOgReNxxx rotade fram, och att vi i så fall kan utgå ifrån det...

Vad gäller de inblandade privatpersonernas vilja att dela med sig av materialet så verkar det tyvärr vara dött lopp även på den fronten - åtminstone att döma av inläggen i tråden på paranormal.no.

Kort och gott så ser det inte ljust ut för tillfället...

Men skam den som ger sig!

EDIT:

Har funnit kontaktuppgifter och en epost-adress till Audun Fremstad. Hur det är med Flashbacks PUL-regel i detta fallet är jag osäker på, så därför vill jag heller inte riskera att skriva ut kontaktuppgifterna direkt i detta inlägg. Dock så kan uppgifterna hittas väldigt enkelt genom gammalt hederligt googlande! Bara sök på namnet och orten, och vips så dyker infon upp på en idrottssida.

Kommer att författa ett mail till herr Fremstad senare ikväll!

Senast redigerad av UrbanResident 2008-03-27 kl. 16:55.
Citera
2008-03-27, 17:30
Medlem
Den enda tomte jag sett i en hoppbacke är väl han norrmannen Romören!!
Citera
2008-03-27, 17:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av UrbanResident
Fan, man tycker ju ändå att det borde gå att få tag på via mediakanalerna. Men om det är som Hyland säger att priserna ligger så pass högt för att ta del av gammalt arkivmaterial så blir det ju näst intill en omöjlig uppgift. Dessutom så måste vi antagligen veta exakt vilken episod och säsong av Café Norrköping som inslaget sändes, och redan där börjar problemen. Möjligtvis kan detta gå att rodda fram om det finns ett datum på den Expressen-artikeln som SjOgReNxxx rotade fram, och att vi i så fall kan utgå ifrån det...

Vad gäller de inblandade privatpersonernas vilja att dela med sig av materialet så verkar det tyvärr vara dött lopp även på den fronten - åtminstone att döma av inläggen i tråden på paranormal.no.

EDIT:

Har funnit kontaktuppgifter och en epost-adress till Audun Fremstad. Hur det är med Flashbacks PUL-regel i detta fallet är jag osäker på, så därför vill jag heller inte riskera att skriva ut kontaktuppgifterna direkt i detta inlägg. Dock så kan uppgifterna hittas väldigt enkelt genom gammalt hederligt googlande! Bara sök på namnet och orten, och vips så dyker infon upp på en idrottssida.

Spännande!

Du måste återkomma med svaret!
Citera
2008-03-28, 10:03
Medlem
Hylands avatar
Citat:

EDIT:

Det ska bli spännande att läsa ett eventuellt svar! Min själ kommer aldrig att få ro innan jag har fått se den här videon!
Citera
2008-03-28, 23:29
Medlem
SjOgReNxxxs avatar
Hej mina tomtevänner!

Ni har kämpat tappert för att hitta videon och få en starkare grund att stå på, jag är mycket stolt
Tyvärr har det fastnat för tillfället och den enda möjligheten att komma framåt är UrbanResidents mail till Audun Fremstad som kanske vet något om vår tomte.
Det kanske finns andra lösningar också men jag är för seg nu för att komma på några
Hjärnan kanske fungerar bättre imorgon får vi hoppas.
Hursomhelst så finns det fortfarande en stor chans till att vi hittar denna tomtevideo, ge inte upp kamrater!

Riktigt stort med cred till er alla som engagerar er för att hitta videon!

PS. Jag stötte inte på en tomte på resan, tyvärr
Citera
2008-03-29, 06:47
Medlem
Cybertrons avatar
Jag är rätt säker på att jag har sett den här videon också men bara för några år sedan? Kan ha varit en sån där amerikansk "homemade-videos-med-övernaturliga-saker-i-grej" men inte alls säker. Spännande tråd, vore kul att se den igen.
Citera
2008-03-29, 09:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SjOgReNxxx
Hej mina tomtevänner!

Ni har kämpat tappert för att hitta videon och få en starkare grund att stå på, jag är mycket stolt
Tyvärr har det fastnat för tillfället och den enda möjligheten att komma framåt är UrbanResidents mail till Audun Fremstad som kanske vet något om vår tomte.
Det kanske finns andra lösningar också men jag är för seg nu för att komma på några
Hjärnan kanske fungerar bättre imorgon får vi hoppas.
Hursomhelst så finns det fortfarande en stor chans till att vi hittar denna tomtevideo, ge inte upp kamrater!

Riktigt stort med cred till er alla som engagerar er för att hitta videon!

PS. Jag stötte inte på en tomte på resan, tyvärr

Välkommen tillbaka, kära SjOgReNxxx. Hoppas att resan var fröjdsam! Det har som sagt hänt litegrann medan du var borta, men fortfarande lyser videon med sin frånvaro.

Tyvärr har jag ännu ej heller fått något svar på mailet jag skickade till Audun Fremstad. Kanske det är så illa att det inblandade har valt att lägga locket på? Vem vet. Det vore hur som helst olyckligt om så är fallet.

Möjligheterna att få en lösning på denna historien ser mer tunna ut än någonsin. Vad som är nästa drag vet jag inte. Möjligtvis skulle vi kunna försöka kontakta Frank Vidar Nysveen direkt, eller göra ett nytt försök med SVT.

Det är märkligt att denna video ska vara så svår att få fram.

Kanske det kan skönjas en "cover-up"-konspiration i bakgrunden?
Citera
2008-03-29, 11:36
Bannlyst
Citat:
Välkommen tillbaka, kära SjOgReNxxx. Hoppas att resan var fröjdsam! Det har som sagt hänt litegrann medan du var borta, men fortfarande lyser videon med sin frånvaro.

Tyvärr har jag ännu ej heller fått något svar på mailet jag skickade till Audun Fremstad. Kanske det är så illa att det inblandade har valt att lägga locket på? Vem vet. Det vore hur som helst olyckligt om så är fallet.

Möjligheterna att få en lösning på denna historien ser mer tunna ut än någonsin. Vad som är nästa drag vet jag inte. Möjligtvis skulle vi kunna försöka kontakta Frank Vidar Nysveen direkt, eller göra ett nytt försök med SVT.

Det är märkligt att denna video ska vara så svår att få fram.

Kanske det kan skönjas en "cover-up"-konspiration i bakgrunden?

Du kan ju försöka maila de andra inblandade. Tex, Frank Vidar om du kan hitta hans mailadress. Jag kunde inte hitta något efter en snabb sökning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in