2018-04-19, 22:16
Medlem
Vurtnes avatar
Har gjort typ 2kg lös, det blev inte så jävla bakvänligt. Vad kan man kasta i för att få det lite fastare? Vill ha lite som röda lacken.
Kan det funka med majsstärkelse?
Citera
2018-04-20, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vurtne
Har gjort typ 2kg lös, det blev inte så jävla bakvänligt. Vad kan man kasta i för att få det lite fastare? Vill ha lite som röda lacken.
Kan det funka med majsstärkelse?

Har du kört snuset i hushållsassistent?
Gör det om du har en.

Annars kan du hälla i nåt halvkilo snus i en fryspåse och knåda det med händerna.
Citera
2018-04-26, 08:33
Medlem
Röda lacket konsistens får man om man häller i lite extra vatten och lite gummi samt kör snuset i assistent med tex K-visp på hög fart och länge så, då blir det som en homogen lera.
Senast redigerad av peckapecan 2018-04-26 kl. 08:35.
Citera
2018-04-29, 22:39
Medlem
mrvecks avatar
Nån som har tips på hur man får till bra White portion? Köpte en låda Snus X large portion. Står inte några speciella instruktioner mer än att spraya på med vatten. Jag testade en portion direkt ur påsen o den var helt ok, dock skulle jag vilka tillsätta arom(köpte med nån flaska) och lite vätska då den var torr.

Är helt rookie på detta, har snusat vanligt portionssnus annars men nu har kärringen tyckt det blivit för dyrt så det var detta eller sluta som gällde.

Är alltså ute efter ett lagom rinnigt white portion som smakar gott men har inga bekymmer med vanlig ”svart” portion heller.

Ge mig alla tips ni kan, ska man göra lite taget (typ 20 åt gången) eller ska man göra alla prillor på en gång? Salt läste jag något om att det skulle tillsättas men det stod inget på varken Snusbolaget.se (iaf inte på denna sort) eller på förpackningen.

Tack för svar!
Citera
2018-05-17, 21:23
Medlem
NotBads avatar
Hej!

Går det att göra egna snusaromer från örter? Är det någon som testat detta isf? Har sökt lite glest efter denna fråga på både Google och Flashback, men finner inget. Ber om ursäkt om frågan redan är besvarad!

Mvh
Citera
2018-06-05, 11:15
Medlem
Walter_Sobchaks avatar
Göra eget snus, inga instruktioner vad ska jag göra?

Har köpt Hanssons salmiak extra white från https://www.snus2.se/snussatser/port...tra-white.html
Det kom inte med några instruktioner har tillsatt 150 ml vatten och sen då ställa det i kylen eller?
Citera
2018-06-05, 12:10
Medlem
Jag tillsätter vatten o lite salt.
Sen kylen 24 tim..
Citera
2018-06-05, 12:40
Medlem
Blommetupps avatar
Japp häll i lite vatten och salt sen eventuell krydda/smak. Jag brukar massera in vattnet och kryddan ordentligt innan kylen. Jag vänder påsen och knådar lite efter halva tiden.
Citera
2018-06-05, 17:11
Moderator
NewDeers avatar
Sammanfogat ämnen /mod
Citera
2018-06-05, 17:32
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NotBad
Går det att göra egna snusaromer från örter? Är det någon som testat detta isf?
Har inte testat, men om så skulle jag nog låta örterna dra några dagar i så stark och neutral sprit som möjligt, och sedan ha i spriten när snuset är klart.
Citera
2018-06-06, 23:32
Medlem
Jag har tänkt att köpa en köksassistent, men har läst att aluminium och snus inte är en så bra kombo, funkar det att köra med en assistent med skål av aluminium?
Om inte, tips på bra köksassistenter som funkar och inte kostar en halv lön?
Citera
2018-06-12, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slipsfika
Jag har tänkt att köpa en köksassistent, men har läst att aluminium och snus inte är en så bra kombo, funkar det att köra med en assistent med skål av aluminium?
Om inte, tips på bra köksassistenter som funkar och inte kostar en halv lön?

Skålarna brukar väl vara av rostfritt material.

Jag använder en Kenwood XL, fördelen är att bunkarna är i rostfritt stål och ligger på 6,7L ,
så en hel snussats får plats, sedan har den en stark motor, vilket behövs då en snusmassa
är väldigt trög att mixa.

K-spaden är dock av aluminium, men har en coating som inte reagerar på snuset.

http://www.mediamarkt.se/sv/product/...n-1293025.html

Visst, kostar en slant men värt varenda krona.

De mindre designmaskinerna typ Bosch, Kitchen aid, SMEG är mycket dyrare och då har de motorer på mellan 300-900W oftast och en liten bunke, vilket inte är fördelaktigt.
Senast redigerad av peckapecan 2018-06-12 kl. 13:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in