2013-04-12, 04:46
Medlem
TobaksHasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rajjaken
gjort mitt snus nu och satsen blev för blöt för min smak,
har fortfarande snuset i burkarna man har det i.
min fråga är då:
kan jag ställa in dom i ugnen igen och torka det eller bränner ja hela skiten då?

Tänk på att ditt snus ska stå ett tag och mogna också innan du märker exakt hur gott det är...
Citera
2013-04-12, 10:00
Medlem
Akkadians avatar
Finns det nån guide på hur man smaksätter sådana stora hinkar med portionssnus?
Citera
2013-04-12, 11:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TobaksHasse
Tänk på att ditt snus ska stå ett tag och mogna också innan du märker exakt hur gott det är...

det har stått och mognat i 3 veckor :P smakar skit och är för blått, slänger in en ny sats i ugnen idag
Citera
2013-04-12, 12:29
Avstängd
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
vilken av lössnussattserna tycker ni är den absolut bästa/godaste?
Kungssnus med Originalarom är jättebra. Annars misstänker jag att dom andra satserna är tobak av dålig kvalitet.
Citera
2013-04-13, 16:58
Bannlyst
Ska man akta sig lite för Glycerolen? läste de för en stund sen i denna tråd att den kan förstöra mycket och snuset blir kladdigt och slemmigt, ja vill ungefär ha mitt som ettan i konsistens, kanske ska minska glycerolen lite? tagit bort 2dl vatten ur satsen iaf så kör på 1,3L
Citera
2013-04-13, 17:27
Medlem
avskum1982s avatar
Citat:
Ska man akta sig lite för Glycerolen? läste de för en stund sen i denna tråd att den kan förstöra mycket och snuset blir kladdigt och slemmigt, ja vill ungefär ha mitt som ettan i konsistens, kanske ska minska glycerolen lite? tagit bort 2dl vatten ur satsen iaf så kör på 1,3L

Om du har i endast den medföljande påsen glycerol/prop så är det lugnt. Har du i 2st sådana påsar blir det "halt" under läppen.
Citera
2013-04-13, 17:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av avskum1982
Om du har i endast den medföljande påsen glycerol/prop så är det lugnt. Har du i 2st sådana påsar blir det "halt" under läppen.

Längtar tills imorn när man får resultatet Cuthof, ska inte smaksätta med någon arom heller, se vad de smakar =)
Citera
2013-04-14, 09:47
Medlem
Låt torka i ugn men ej över 40 Celsius för då bryter du ned enzymerna har jag hört. Blir det för torrt kan du tillsätta vatten igen men kanske behöver ytterligare glycerol för att göra snuset kramvänligt.
Citera
2013-04-14, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akkadian
Finns det nån guide på hur man smaksätter sådana stora hinkar med portionssnus?

Om du har Swedsnus försmaksatta portionssnus sats skall du vara mer försiktigt med de extra aromerna. Din egen smak måste avgöra hur mkt du vill smaksätta en hel hink.
Citera
2013-04-14, 16:49
Bannlyst
min cuthoff sats tog ja ur ugnen inatt kl 2, tillsatte glycerolen när jag vaknat och nu tog ja min första prov prilla Riktigt nöjd med konsistensen då jag minskat vattnet till 1,3L.
smakar dock inte så mycket men ja hoppa över arom osv men den ska nog bli godare bara den mognat lite
Citera
2013-04-14, 17:05
Avstängd
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
min cuthoff sats tog ja ur ugnen inatt kl 2, tillsatte glycerolen när jag vaknat och nu tog ja min första prov prilla Riktigt nöjd med konsistensen då jag minskat vattnet till 1,3L.
smakar dock inte så mycket men ja hoppa över arom osv men den ska nog bli godare bara den mognat lite
Glad att du tycker att det blev bättre. Hur många procent vatten är det i snuset om man har i 1,3 l?
Citera
2013-04-14, 17:33
Medlem
Avva66s avatar
Glycerolen binder vatten, man kan ha i mer vatten då om jag förstått det rätt.
Jag har bara i en halv påse, och ibland struntar jag i det helt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in