Flashback bygger pepparkakshus!
  • 2
  • 3
2006-10-21, 03:15
Citat:
Ursprungligen postat av West-en
Fyfan för Cl!
Förkortar livet med ett par år?
Nä, jag vet inte, men det fräter nog gott på lungorna...

Citat:
Ursprungligen postat av akvariefisk
Valeriana fungerar bra mot mina sömnproblem.
Jag går ut i naturen och gräver upp rötterna, som sen torkas, mals i mixer och vattenångdestilleras. Oljan separerars och portioneras upp i kapslar (ca 0,2-0,3ml tycker jag är lagom).
Ja, det är individuellt. Jag åt upp ett helt paket med Valeriana Natt. Jag blev inte ens trött av de....
Citera
2006-10-23, 23:25
Medlem
West-ens avatar
Blev fundersam. Kan man inte leda ner gasen som bubblar upp ur etanloen ner i en andra flaska med någon vätska som snappar upp all klorgas?
Alltså från flaska 1 där klorgasen skapas, ner i flaska 2 där etanolen finns. Från flaska två har man en slang till som leder gasen som blir över som restprodukt ner i en tredje flaska innan den släpps fri!
Citera
2006-10-24, 17:47
Medlem
West-ens avatar
Bump!
Finns det någon vätska som går att använda som rening för gasen?
Ska ändå sköta det utomhus i vilket fall som helst, men jag vill fortfarande inte att någon idiot dör!
Citera
2006-10-24, 18:19
Citat:
Bump!
Finns det någon vätska som går att använda som rening för gasen?
Ska ändå sköta det utomhus i vilket fall som helst, men jag vill fortfarande inte att någon idiot dör!
Man dör nog inte!
Jag gjorde det i köket (fast sen klagade grannar). Klor är typ fruktansvärt att inandas, o ända sättet att dö måste ju vara om man inte kan fly nånstans! Jag menar, man varnas långt innan det blir farligt, vid exponering av klor.

EDIT:
Men jag tror att klor bara ger reversibla skador, så det är nog ganska lugnt!
Citera
2006-10-25, 10:22
Medlem
West-ens avatar
Men användes inte klorgas som stridsmedel under första världskriget?
Citera
2006-10-25, 10:43
Medlem
Obskyrigs avatar
Citat:
Senapsgas u know
Citera
2006-10-25, 10:46
Medlem
Mr 9-5s avatar
Citat:

Jepp,
Citera
2006-10-25, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Da2
Hej.
Jag undrar om det finns något som man kan få till själv som gör en sömnig och får en att lättare somna om kvällarna? Orkar inte gå o förklara mig för en läkare... Någon som har något tips?

jag brukar dricka sprit, sedan somnar jag gott
dock är det lätt att det går till överdrift , har druckit nu varje dag sedan i fredas , det kanske inte är så jätte bra . men jag måste ju somna annars får jag damp .
jobbigt bara när man inte har pengar o vill ha lite sprit i magen innan man lägger sej .
Citera
2006-10-29, 14:07
Bannlyst
Finns ett par mer el. mindre suspekta shoppar som säger sig sälja kloralhydrat i lösning el. tabs. Men de verkar ungefär lika pålitliga som forumgenererade användare http://www.vkusnuyjad.com/forum/chloralhydrate.html
I have seen all the Internet...
Citera
2006-10-30, 22:03
Medlem
dcafes avatar
Bland det lättaste du kan göra hemma är att acytilera morfin. Sen är ju GHB inte allt för komplicerat att ge sig på att syntisera heller. Enda problemet med de två processerna i detta sammanhang är ju att i båda fallen är utgångsmaterialen redan kompetenta sömngivare så varför bry sig om man bara vill somna.

Vallmoté är ju en barlek att tillreda på eget bevåg och eterneller finns ju hyggligt lättillgängligt.

Eter är även det lätt att syntisera men kan köpas lätt färdigt så därför är den processen onödig. Och det är dessutom riktigt bökigt att söva sig själv på ett vettigt sätt med det då överdosering kan leda till hjärnskador och i värsta fall döden.

Vallmote är nog det som ger bäst sömngivande effekt och som bäst passar profilen på ett lättillverkat sömnmedel av lättillgängliga utgångs material.
Citera
2006-10-30, 23:43
Medlem
West-ens avatar
Etersyntes = ?
Citera
2006-10-31, 01:22
Medlem
MetallDrakes avatar
Citat:
Etersyntes = ?
Koka konc. svavelsyra med ren etanol och kyl ned ångan->eter
Tillsätt etanol droppvis till reaktionskärlet med samma hastighet som etern kondenseras i den andra änden av destillationsapparaten.
Klorgas luktar nystädat det är hemtrevligt på något sätt...
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in