• 1
  • 2
2006-10-17, 11:46
Medlem
HonkenLarssons avatar
k till Dnamark dr sljer dom endast lssnus i renodlade tobaks affrer. priset ligger p runt 21 dkk. Vet inte om det kommer att bli billigare elle rdyrare n det svenska priset. Man borde kunna frhandla med dom innan s att dom kper in det snus i den mngd och sort man vill ha innan man kommer p plats. Dom som sljer brukar ha General p lager.
Citera
2006-12-19, 23:11
Medlem
Madchilds avatar
Läste en artikel om höjningen av tobaksskatten. En typ från Swedish Match uttalade sig och han påstod att lössnus är det snus som går att frysa.
Här i tråden påstår folk att portion också funkar. Kan någon med säkerhet säga hur det ligger till...? Går även portion att frysa in...?
Citera
2006-12-21, 15:40
Medlem
Helle031s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madchild
Lste en artikel om hjningen av tobaksskatten. En typ frn Swedish Match uttalade sig och han pstod att lssnus r det snus som gr att frysa.
Hr i trden pstr folk att portion ocks funkar. Kan ngon med skerhet sga hur det ligger till...? Gr ven portion att frysa in...?
Jag frs in en stock portionssnus en gng (Gteborgs Rap).
Nr jag var inne p den tredje dosan (efter ca 1 vecka) s hade nstan varenda jvla portion spruckit, antingen tlde den inte kylan eller s fick jag dligt snus i turkaffren.
Citera
2006-12-21, 16:36
Medlem
Saltsyras avatar
Vad kommer en dosa General Onyx kosta efter års skiftet?, är det värt att lagra ett par st?

Edit: Dom är ju redan dyra
Citera
2006-12-30, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helle031
Jag frös in en stock portionssnus en gång (Göteborgs Rapé).
När jag var inne på den tredje dosan (efter ca 1 vecka) så hade nästan varenda jävla portion spruckit, antingen tålde den inte kylan eller så fick jag dåligt snus i turkaffären.

Jag har snusat i en 4-5 år och alltid lagrat min portionssnus i frysen utan problem.
Citera
2007-01-01, 19:39
Medlem
strausss avatar
funkar hur bra som helst att frysa snus
Citera
2007-04-22, 11:41
Medlem
von Vettets avatar
Har ftt erbjudande att kpa ett strre parti Diplomatsnus, bde portion o ls med typ tv veckor tills det gr ut, s det r allts rtt billigt (10 kr/dosa)

Vet ngon om man kan frysa in de dosorna som de r eller man mste packa om innehlllet?
Dosorna r ju gjorda av aluminium.

Tacksam fr snabbt svar,
Citera
2007-04-22, 19:02
Medlem
Adanas avatar
Pluggar utomlands, s det ligger i mitt intresse att alltid ha en bunker med snus, dessa frvaras i frysen. Kpte 10 stockar i slutet av september och de smakar fortfarande lika bra, inga konstigheter
Citera
2007-04-22, 19:06
Medlem
Jag har de senaste 25 ren kpt snus stockvis och fryst ned fem och fem. Sen tar man fram ett fempack i taget. Snus r alltid godast kall fr vrigt.
Citera
2008-12-04, 21:02
Medlem
Nr kompisen flyttade frra veckan s hittade vi en dosa rdan i frysen som gick ut fr ver 2 r sen,lt den tina och den var som nyinkpt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in