2006-10-16, 21:26
Medlem
Afonsos avatar
Bör föräldrar inplementera/påtvinga sina små barn vegankost?

Jag tycker inte det. Möjligtvis vegetarisk kost. Vad tycker ni?
Citera
2006-10-16, 21:28
Medlem
karma chamelions avatar
sa lange de ser till att barnen far i sig alla naringsamnen och mar bra ar det val inget problem

mina foraldrar tvingade mig att ata korv
Citera
2006-10-16, 22:36
Medlem
polyesterpams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Afonso
Bör föräldrar inplementera/påtvinga sina små barn vegankost?

Jag tycker inte det. Möjligtvis vegetarisk kost. Vad tycker ni?

Man kan ocksa vanda pa fragan. Bor foraldrar patvinga sina barn kott?

Det viktigaste ar val att, sa lange inte barnet kan valja sjalv, se till sa att maten ar nyttig.
Citera
2006-10-16, 22:40
Medlem
Afonsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av polyesterpam
Man kan ocksa vanda pa fragan. Bor foraldrar patvinga sina barn kott?

Det viktigaste ar val att, sa lange inte barnet kan valja sjalv, se till sa att maten ar nyttig.

Är du bekant med vitamin B12? Är det sunt att ge sina barn en kost som måste kompletteras med tillskott?
Citera
2006-10-16, 22:47
Medlem
polyesterpams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Afonso
Är du bekant med vitamin B12? Är det sunt att ge sina barn en kost som måste kompletteras med tillskott?

Jag ar i hogsta grad bekant med B12. Det ar ju ocksa det enda som kan vara svart att fa i sig. Jag ser inga problem med att komplettera med det om man nu vill ge sitt barn vegankost. Tills barnet kan valja sjalv menar jag.
Citera
2006-10-17, 10:24
Medlem
Sun Rulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av polyesterpam
Jag ar i hogsta grad bekant med B12. Det ar ju ocksa det enda som kan vara svart att fa i sig. Jag ser inga problem med att komplettera med det om man nu vill ge sitt barn vegankost. Tills barnet kan valja sjalv menar jag.
Är av samma uppfattning. Varför tvinga sina barn till att agera kadaverkompost förstår jag inte. Folk tror att bara för att man äter kött så är man på det torra när det kommer till att täcka närings- och mineralbehovet.

Jag är övertygad om att om man slumpmässigt väljer ut 10 veggisar och 10 köttisar på stan så kommer en granskning visa att veggisarna inte lider samma brist som köttisarna på olika närings- och mineralämnen. En omfattande studie i USA på veganer/vegetarianer/blandkostätare visade just detta.

Personligen kommer jag laga veggiemat hemma och vill barnen äta kött får de göra det i skolan och hos kompisar. Hemma får de äta det som bjuds dock!
Citera
2006-10-29, 16:45
Medlem
Samtliga veganer jag träffat ser ut som skelett, vill ej att min unge ska se ut som skelett, så jag ska nog låta honom få äta min förträffliga köttfärssås! *mums*
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in