2006-10-16, 21:14
Medlem
abathingapes avatar
Hej!

Kom precis på en liten grej som jag undrar över. Om man tar ett okokt ägg och skakar det som f-n och sedan kokar det, hur blir det då? Får man ett lite fucked-up ägg som typ har lite gula utanpå och vita innuti? Om det är någon som provat kan nu ju skriva resultatet här, annars provar jag till frukosten imorrn!
Citera
2006-10-16, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abathingape
Hej!

Kom precis på en liten grej som jag undrar över. Om man tar ett okokt ägg och skakar det som f-n och sedan kokar det, hur blir det då? Får man ett lite fucked-up ägg som typ har lite gula utanpå och vita innuti? Om det är någon som provat kan nu ju skriva resultatet här, annars provar jag till frukosten imorrn!

Värsta barnmisshandeln ju
Shaken Baby Syndrome
Citera
2006-10-16, 21:56
Medlem
NinjaRövardottes avatar
Du får nog skaka ihjäl dig ifall du vill kunna se någon skillnad, vitan är vattenbaserad och gulan är fett, fett och vatten tycker inte om att blandas och speciellt inte i ett så tajt och skört område som i ett ägg =)
Citera
2006-10-16, 22:00
Medlem
abathingapes avatar
Nej det lär ju inte bli någon gul-vit nyans av hela ägget, men gulan kan ju fortfarande dela sig och blanda sig med vitan. Ungefär som att blanda olja och vatten, det skär ju sig, men oljan går ju sönder iallafall.
Citera
2006-11-05, 22:48
Medlem
wääuus avatar
Bumpar. Hur gick det? Ni vet tricket där man skakar ett ägg för att göra så det kan stå* där sägs det att vitan och gulan blandas eller nåt?
Nån som provat såna ägg kokta utan skal?

*(Tom Titt är porrig han, skaka så det står, Tom Titt höhö)
Citera
2006-11-05, 23:03
Medlem
WaRs avatar
Du lär få skaka jävligt hårt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in