2006-10-16, 19:56
Medlem
Bullsquids avatar
Har märkt att jag fått väldigt dåligt minne av mitt drogande, orsaken e nog till största del mitt missbruk av DXM.

Iaf jag har inga problem att minnas saker som hänt flera år sedan, däremot e det väldigt svårt att komma ihåg vad jag gjorde för 2-3 dar sedan.
Jag kan tex ibland säga när jag träffar nån kompis "igår gjorde jag det o det" så blir de irriterade och säger "jag vet! jag var ju med då!"

Då börjar jag bli ganska oroad faktiskt men när de säger det kommer jag ju ihåg, det e bara att saker faller bort från minnet väldigt fort.

Någon som har liknanade problem ?
Citera
2006-10-17, 03:49
Medlem
En period i mitt liv boffade jag en hel del bensin vilket ledde till mitt dåliga minne jag har idag.
Nästan lite sorgligt att ha ett såpass kasst minne ändå Men det har ju gått en del år nu och jag märker framsteg...

Det värsta som brukar hända mig är väl att jag ska berätta nåt, så säger polaren till mig:
-Vet du va? Det där berättade du för mig igår oxå...

Lite jobbigt o pinsamt är det allt...

En skoj tanke är väl om jag skulle bli senil senare i livet så blir jag nog rätt mycket guldfisk kan man säga!
Citera
2006-10-17, 13:41
Bannlyst
Jag har flera kompisar som inte drogar och berättar samma saker för mig hela tiden, flera gånger om dagen ibland.
Så det har nog inte mycket med bruket av droger att göra alltid, men ifall minnet har börjat svika på senare tid så kanske det är så
Citera
2006-10-17, 13:50
Medlem
Bullsquids avatar
Jo men jag e ju bara 22, minnet ska ju räcka nåra år till iaf.

En annan sak jag har svårt för med är om jag berättar en grej för en kompis (kan va både irl och på msn) och så har jag svårt att minnas vem det var jag berätta det till så ibland blir det så att man kanske säger "duvet det där jag sa till dej igår..." och så undrar de typ vadå? vi snacka inte ens igår
Eller så blir det att jag råkar berättar samma sak för personen dagen efter jag sagt det.
Citera
2006-10-17, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bullsquid
Har märkt att jag fått väldigt dåligt minne av mitt drogande, orsaken e nog till största del mitt missbruk av DXM.

Iaf jag har inga problem att minnas saker som hänt flera år sedan, däremot e det väldigt svårt att komma ihåg vad jag gjorde för 2-3 dar sedan.
Jag kan tex ibland säga när jag träffar nån kompis "igår gjorde jag det o det" så blir de irriterade och säger "jag vet! jag var ju med då!"

Då börjar jag bli ganska oroad faktiskt men när de säger det kommer jag ju ihåg, det e bara att saker faller bort från minnet väldigt fort.

Någon som har liknanade problem ?

Dags att ta en paus kanske?
Citera
2006-10-17, 15:38
Medlem
Bullsquids avatar
Har ju inte tagit nåt alls på ett tag nu, det som e problemet
DXM var nog över en månad sen
Citera
2006-10-17, 15:48
Bannlyst
Kanske får du som jag lära dig att leva med det eller så kanske det går
tillbaka det kan ingen veta. Men DXM är och har alltid varit dåligt för hjärnan
så det är ju "old news".

Hoppas iaf att det blir bättre för man vet idag att hjärnan kan läka sig själv
(om en väldigt långsammt) och förhoppningsvis om du nu inte fortsätter
knarka smutsdroger så kommer din hjärna att återfå sin normala status.
Till dess skriv lappar det gör jag och det fungerar iaf bättre än att inte skriva
några lappar .

mvh
Citera
2006-10-17, 15:53
Medlem
dr_phils avatar
har okså dåligt minne. men det beror nog störst av alkoholen. märkte att när jag la av med den i två månader så kom nästan allt tbx.. dags att ta en paus snart igen :P
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in