2006-10-16, 14:27
Medlem
Nemesis1s avatar
Nu har FB tydligen lagt om default-inställningen till att visa tolv inlägg per sida, varför det?? När man byter sida oftare så blir det ju oftare inlägg som kommer som sista eller nästsista innan sidbytet, och dessa kommer ju att få mycket mindre uppmärksamhet...
Citera
2006-10-16, 14:40
Medlem
Waldo.Lydeckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Nu har FB tydligen lagt om default-inställningen till att visa tolv inlägg per sida, varför det?? När man byter sida oftare så blir det ju oftare inlägg som kommer som sista eller nästsista innan sidbytet, och dessa kommer ju att få mycket mindre uppmärksamhet...

Jag har min inställd på "visa 40 inlägg per sida" men jag får bara se 20 inlägg per sida, trots att jag har dubbelkollat i kontrollpanelen.
Citera
2006-10-16, 14:43
Medlem
Nebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waldo.Lydecker
Jag har min inställd på "visa 40 inlägg per sida" men jag får bara se 20 inlägg per sida, trots att jag har dubbelkollat i kontrollpanelen.

Det fungerar utmärkt för min del med att visa 40 inlägg per sida.
Citera
2006-10-16, 15:05
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waldo.Lydecker
Ja, DU har det, men 99% av alla Flashbackare använder default-inställningarna... Med andra ord kommer 99% att missa varje det vart tolfte inlägg som görs på forumet, medan det förr bara var en femtondel av alla inlägg som blev ignorerade av 99%...
Citera
2006-10-16, 15:10
Medlem
WoWbaggers avatar
Citat:

Varför inte bara läsa alla inlägg?
Citera
2006-10-16, 15:37
Medlem
El Zorros avatar
Citat:
Ja, DU har det, men 99% av alla Flashbackare använder default-inställningarna... Med andra ord kommer 99% att missa varje det vart tolfte inlägg som görs på forumet, medan det förr bara var en femtondel av alla inlägg som blev ignorerade av 99%...

Pallar man inte av att läsa alla inläggen i en debatt så har man antagligen ingen vettig åsikt heller. Detta är sannerligen dagens i-landsproblem.
Citera
2006-10-16, 15:37
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WoWbagger
Varför inte bara läsa alla inlägg?
Alla har inte tid/tålamod... Då många kommer in i en tråd med många inlägg läser de bara den sista sidan av tråden...
Citera
2006-10-16, 15:44
Medlem
WoWbaggers avatar
Citat:
Alla har inte tid/tålamod... Då många kommer in i en tråd med många inlägg läser de bara den sista sidan av tråden...

Är det verkligen så illa?
Citera
2006-10-16, 15:57
Medlem
s3vens avatar
tyckte väl att det var lite anorlunda.

nån som vet anlednignen till att dom har ändrat?
Citera
2006-10-16, 15:57
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WoWbagger
Är det verkligen så illa?
Beror väl på hur intressant tråden är osv, men jag vet åtminstone att jag ibland bara läser första inlägget + sista sidan då jag kommer in i en tråd med många inlägg, och jag är säker på att det finns många Flashbackare som är ännu mindre engagerade och således gör så även i kortare/intressantare trådar...
Citera
2006-10-16, 16:00
Medlem
Waldo.Lydeckers avatar
Citat:

Jag fattar faktiskt inte vad du pratar om...

Varför skulle man missa inlägg för att dom kommer först eller sist på en sida? Jag läser alla inlägg jag läser. Det enda problemet är ifall man som jag läser väldigt snabbt, så är det mer bekvämt med att ha fler inlägg per sida men färre sidbyten. Att skumma igenom alla floskler går ju så mycket snabbare då...
Citera
2006-10-16, 16:02
Medlem
Dia Psalmas avatar
Likadant när man trycker på "Nya inlägg" där uppe. Det kommer inte fram alls lika många nu som det gjorde innan, ganska kasst. Plus att det är ändrat från 5sek till 15sek innan man kan använda funktionen igen.

Går det att fixa så man får fler resultat när man använder "Nya inlägg"?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in