2006-10-16, 08:59
Medlem
irrblosss avatar
Jag skulle vilja veta om det finns någon Flashback Light-variant? Visserligen är Flashback Forum inte en speciellt tung sida, men den är ganska svårnavigerad i mobiltelefonen pga användandet av tables och diverse "onödig" grafik. Hade varit trevligt med en avskalad mobilversion så man har något att göra när man inte befinner sig framför en dator. Funderar på att skriva någon slags proxy i värsta fall.
Citera
2006-10-16, 09:00
Medlem
jrosens avatar
Testat denna?
Citera
2006-10-16, 09:11
Medlem
irrblosss avatar
Tack! Den funkar ju utmärkt, bara postmöjlighet som saknas.
Citera
2006-10-16, 11:07
Bannlyst
Den visar inte nya inlägg så man måste ändå alltid välja att visa fullständig version.
Citera
2006-10-16, 17:54
Moderator
tobess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elgstigen
Den visar inte nya inlägg så man måste ändå alltid välja att visa fullständig version.

Arkivet uppdateras faktiskt rätt snabbt så det borde inte vara några större problem eftersom man ändå bara kan läsa där.
Citera
2006-10-16, 18:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tobes
Arkivet uppdateras faktiskt rätt snabbt så det borde inte vara några större problem eftersom man ändå bara kan läsa där.
Själva inläggen i en tråd uppdateras snabbt, men "nya" trådar brukar vara svårt att hitta.
Citera
2006-10-16, 18:30
Moderator
tobess avatar
Citat:
Själva inläggen i en tråd uppdateras snabbt, men "nya" trådar brukar vara svårt att hitta.

Ah, du menar alltså att du saknar en "nya inlägg" funktion?
Citera
2006-10-16, 18:35
Bannlyst
Citat:
Ah, du menar alltså att du saknar en "nya inlägg" funktion?
Nej, att det bara visas gamla trådar.
Om man tex går in i "övrigt" i båda versionerna så är det inte samma trådar. Arkivet visar bara äldre trådar.
Citera
2006-10-16, 18:38
Moderator
tobess avatar
Citat:
Nej, att det bara visas gamla trådar.
Om man tex går in i "övrigt" i båda versionerna så är det inte samma trådar. Arkivet visar bara äldre trådar.

Kollar du bakifrån då? Har för mig att arkivet sorterar äldst -> nyast istället för nyast -> äldst.

Kollar jag i övrigt där nu på sista sidan hittar jag iaf en del trådar som är på första sidan i övrigt just nu.
Citera
2006-10-16, 18:41
Bannlyst
Citat:
Kollar du bakifrån då? Har för mig att arkivet sorterar äldst -> nyast istället för nyast -> äldst.

Kollar jag i övrigt där nu på sista sidan hittar jag iaf en del trådar som är på första sidan i övrigt just nu.
Aha, ska man kolla bakifrån
Fast det är nog väldigt jobbigt att behöva välja sidan 51 med mobilen...om vi ska vara petiga.
Citera
2006-10-16, 18:52
Moderator
tobess avatar
Citat:
Aha, ska man kolla bakifrån
Fast det är nog väldigt jobbigt att behöva välja sidan 51 med mobilen...om vi ska vara petiga.

Mjo, det skulle kanske inte vara så dumt om man ändrade på sorteringen av inlägg där. Ska ta upp det i Outlaw och se om root kan ändra på inställningarna
Citera
2006-10-16, 23:15
Medlem
Varnims avatar
Upptäckte precis att det finns en länk upp till höger som heter "handdator". Tryck på den så sorteras det i rätt ordning.

Jag skulle dock bli överlycklig om det kom dit en posta nytt inlägg knapp där också så att det gick att använda FB fullt ut med mobilen!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in