• 4
  • 5
2006-12-02, 06:14
Medlem
Takiidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Primal Rage
börjar närma mig 30 och hör redan klockorna ringa, och inte helt omöjligt att det är Hell's Bells som klämtar..
Vägrar fortsätta leva ett liv i hat och dödslängtan. Jag har börjat tvinga mig själv att försöka förstå mina egna handlingar och tankar för att växa som människa. Men 30 år av självförakt löser man inte i en handvändning dock.

För att kunna älska andra måste man älska sig själv. Helt övertygad om att ens hat har en ursprungskoppling med en själv att göra också.

Jesus var en ovanlig människa som trots behandlingen han fick, älska han sina fiender. Guds son, eller älska han sig själv mer än vad någon annan gjort? Vågar man då sätta det i kontrast till, självmordsbombare..

Så sant så. Jag har själv utplånat mitt hat totalt, vilket är jätte ovanligt för en människa att göra. Då älskade jag mig själv så otroligt mycket, troligtvis mer än någon annan, den absoluta majoriteten älskar sig själv. Jag kände inget hat för någon alls då, även om du hatade mig så kunde jag inte hata dig för jag la inte ner energi på det, jag ville inte straffa mig själv med sådana destruktiva känslor som hat.
Verkar som man måste älska sig själv helt och hållet för att inte omedvetet vilja straffa sig själv med dessa självdestruktiva känslor.
Man känner då att man förtjänar något bättre.
Då kände jag att jag var värd att må bra och inte straffas av sådant så jag tillät mig aldrig hata. Dessutom så kunde jag inte hata nån vad den än gjorde mig eftersom mitt egna värde var så högt så det spelade inte någon roll vad någon lidande stackare (för det är man alltid när man jävlas med andra) sa/gjorde.
Man kunde tycka synd om personen som hade det sämre än en själv och som mådde så dåligt men bara för en kort stund, sen struntade man i personer som bara utstrålar dålig energi, de är inte på samma nivå.
Dålig energi på olika sätt, kan vara alltifrån att vara falsk, sprida rykten, ljuga, försöka vara elak. Är helt säker på att över 95 % av befolkningen är vilsna på olika sätt b.l.a på dessa.
Citera
2006-12-02, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takiida
S sant s. Jag har sjlv utplnat mitt hat totalt..

hur frndras ens personlighet d? blir man trkig och frutsgbar? dryg kanske? frlorar man empatin fr andra, blir man kanske sjlvisk? Vad r det strsta nackdelarna med att radera allt hat, frakt etc?
Citera
2006-12-05, 03:40
Medlem
jag undrade helt uppriktigt alltså. Ty ur allt nytt kommer både gott och ont, antar jag.
Citera
2006-12-06, 20:46
Bannlyst
Citat:
Jag tror att allt hat hrstammar ifrn en sjlv.
Allts att det egentligen r sjlvhat.

du mste hata dig sjlv fr att du sitter skriver skit t andra istllet fr att vara mogen skita i att inte bry sig.... fr vad du n tycker tnker om personen du hatar s lr han ju inte ndra sig genom en internet diskussion =)
du frsker gmma ditt sjlvhat genom att du frsker visa att du faktist r ngot med dina phopp...lol
Citera
2006-12-06, 22:38
Medlem
Takiidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av natuz666
du måste hata dig själv för att du sitter å skriver skit åt andra istället för att vara mogen å skita i att inte bry sig.... för vad du än tycker å tänker om personen du hatar så lär han ju inte ändra sig genom en internet diskussion =)
du försöker gömma ditt självhat genom att du försöker visa att du faktist är något med dina påhopp...lol

Okej mycket du tillförde i filosofiväg i denna tråd måste jag säga (Y).
Man kan läsa hela tråden också innan man uttalar sig och påpekar saker.
Gör det nästa gång innan du skämmer ut dig.
Sen kan du lära dig skilja på hat, vilket är en känsla och att skriva sin ärliga åsikt
om någon som man dessutom tar med en nypa salt.
Det finns ingen hatkänsla där så du vet.
Jag hatar ingen på fb, inte ens pedofilerna. De är inte värda mitt hat eftersom det är självdestruktivt.

Den här tråden handlar förövrigt inte om mig som person
men du kanske är för efter för att hajja ämnet och hålla dig till det.
Citera
2006-12-15, 15:36
Bannlyst
Citat:
Om din enda lycka i livet r att frska vara taskig mot folk s ska jag inte ta den ifrn dig.. Stackare.

Iallafall, ter till mnet : D

Hat...jag knner hat mot dom som hatar mig, r jag en smre mnniska fr det? vad r hat?
Citera
2006-12-15, 15:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av natuz666
du måste hata dig själv för att du sitter å skriver skit åt andra istället för att vara mogen å skita i att inte bry sig.... för vad du än tycker å tänker om personen du hatar så lär han ju inte ändra sig genom en internet diskussion =)
du försöker gömma ditt självhat genom att du försöker visa att du faktist är något med dina påhopp...lol

Man blir ju inte sur och bitter vid 20 av ingenting...jag tror det är tack vare "vuxenlivet" som gör dom bittra kvinnor och tyvärr inte dom söta skolflickorna som gick i högstadiet/gymnasiet och ville leka med äldre män som köpte ut alkohol på systemet åt dom :P
Citera
2006-12-18, 00:04
Medlem
Takiidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashX
Man blir ju inte sur och bitter vid 20 av ingenting...jag tror det är tack vare "vuxenlivet" som gör dom bittra kvinnor och tyvärr inte dom söta skolflickorna som gick i högstadiet/gymnasiet och ville leka med äldre män som köpte ut alkohol på systemet åt dom :P

Handlade det du skrev, om dig själv ?
Är du bitter flashX ?
Det lät som en självbiografi, för jag tror inte så många kände igen sig.
Citera
2006-12-18, 00:05
Medlem
Takiidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashX
Hat...jag knner hat mot dom som hatar mig, r jag en smre mnniska fr det? vad r hat?

Du sger att du knner hat, sen frgar du vad hat r.
Hur gr det ihop ?
Citera
2006-12-18, 00:22
Medlem
Zumas avatar
Hat r hat. No more no less.
Citera
2006-12-20, 19:12
Medlem
the_first_twos avatar
mycket hat r ignorans.

rdslan fr saker vi inte frstr vergr i hat.

gller fr mycket hat, inte allt. precis som med krlek kan du hata p olika stt.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in