2006-10-26, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.saturday
Har en kompis som vart där. Verkar mäkta häftigt. han har skithäftiga bilder också.. Kan prata med honom och se om han kanske kan lägga upp dom till oss

/MVH mr.saturday

de hade vart trevligt..
Citera
2006-10-26, 20:08
Medlem
Ringde honom och han har inte tid just nu. Men ska kolla imorgon. Någon annan som har nån schystt historia om de här gamla pluggen ?
Citera
2006-10-26, 20:33
Medlem
Citat:
Ringde honom och han har inte tid just nu. Men ska kolla imorgon. Någon annan som har nån schystt historia om de här gamla pluggen ?

okej, men jag kollar här emellanåt om det kommer upp några bilder.
Citera
2006-10-26, 21:43
Medlem
Fasters avatar
måste la vara nån här som gått på skolorna och kan bjuda på lite smaskens?

sazza du har pm
Citera
2006-10-27, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faster
måste la vara nån här som gått på skolorna och kan bjuda på lite smaskens?

sazza du har pm

Jag hoppas det finns nån här som har gått på den skolan.
Annars ä det rätt svårt att få tag på de undgomar som har gått där innan de bommade igen.
Citera
2006-10-30, 00:24
Medlem
Pasolinis avatar
Jaorå

6 år kämpade man sig igenom där.....lääääängesen
Citera
2006-10-30, 09:53
Medlem
Tjabos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pasolini
6 år kämpade man sig igenom där.....lääääängesen

Östra eller Södra? Kan du bekräfta eller dementera mina uppgifter i början av den här tråden?
Citera
2006-10-31, 02:13
Medlem
Pasolinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjabo
Östra eller Södra? Kan du bekräfta eller dementera mina uppgifter i början av den här tråden?

Gick på södra. 80-talet. Årtalen då de las ner verkar stämma. Detta borde dock Vänersborgs kommun kunna bekräfta mer exakt. Det med att Södra skulle ha brunnit känner jag inte igen. Vet dock att den va risig i slutet av 80-talet. Och skadegörelse blir de juh lätt när skolan redan e sunkig. Ska höra mig för imorgon (Läs idag) om ngn vet ngt mer. Känns dock att de lades ner för de va gamla å slitna. Bättre bygga nytt istället för å renovera.

Det var under en tid replokal där åxå. typ runt 93/94 om ja inte minns helt fel

ngn efterfråga en historia. Jag vill mig minnas en vaktmästare som ofta stank sprit på arbetstid och var allt för ofta i tjejernas omklädningsrum vid olämpliga tider
Citera
2006-10-31, 05:08
Medlem
1997 spelades filmen "hela härligheten" in på skolans tredje våning samt någon scen i trapphus och källare.
skolgården brukades till att spela in en scen där mikael persbrandt och anna wallander åker bil.

bilen rörde sig inte en mm, medans ca 20 pers utförde div konster med ljus, vattenslangar och hävstänger, för att skapa illusionen av rörelse.

då bodde vbg tai kwon do klubb i gympasalen under ledning av "pelle"
andra våning hyste en fotostudio.
Citera
2006-10-31, 19:36
Medlem
Pasolinis avatar
Södra lades inte ner pga av ngn brand lr dylikt. Det var planerat att lägga ner dom å starta ny verksamhet i Tärnan. Va visst ngn som hade en vision som inte gick å genomföra i de gamla byggnaderna
Citera
2007-01-15, 19:50
Medlem
Tjabos avatar
Citat:

*bump*

Hur går det?
Citera
2007-01-16, 18:36
Medlem
får väl gå bort o reka där en dag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem