2006-10-15, 15:47
Medlem
pdLs avatar
Ursäkter om det finns en tråd om detta redan men iså fall förtjänars det en till!

Som många, inklusive jag, har väldigt mycket piratkopierat idag på datorn. Vi laddar ner dom senaste spelen, program och har ett stort arkiv av musik. Idag, klarar vi det galant, lite olika crack hit och dit fixar det mesta och det är frid och fröjd för oss grovt kriminella personer (som dom kallar det).

Nu till den egentliga frågan. Vista lanseras under 2007 och jag, tror t.o.m det blir ett lagligt köp för första gången. Men vad händer när när jag slår igång DC++ och ska ta hem Darins och Agnes nya låt? Vad händer när jag kommer installera Crysis som är råkopierat från Reloaded? Kommer mitt extremt olagliga Office-paket från thepiratebay kunnas installeras utan några problem?
Är det slut på det roliga och dags att ta fram dom riktiga pengarna för att göra sig laglig, eller finns det även i Vista, kryphål?

-hasse
Citera
2006-10-15, 16:02
Medlem
Vad kriminell du är...

Jag tror faktsit att det kommer komma någon lösning till fildelning som vanligt, men om du är ganska rädd av Windows så finns alltid Linux att välja. Tycker inte att du bör vara orolig men det är sant, man borde nog kolla upp detta med Vista.

Tills vidare rullar jag vidare med XP.
Citera
2006-10-15, 18:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pdL
Är det slut på det roliga och dags att ta fram dom riktiga pengarna för att göra sig laglig, eller finns det även i Vista, kryphål?

-hasse

Tror inte du behöver vara speciellt orolig för att det inte kommer gå att lira piratkopierade spel och använda piratkopierade program i Vista. I den aspekten är det inte mycket skillnad mellan Vista och XP.

Har kört Vista RC1 ett litet tag nu och är faktiskt jäkligt nöjd med de nya säkerhetsaspekterna i operativsystemet om man jämför med XP. Windows Defender verkar fungera, likaså phishing-filtret i Internet Explorer 7+. Användarsäkerheten är också förbättrad.

Nu bygger iofs RC1 på Vista Ultimate - och man vet ju inte riktigt hur det kommer se ut i Vista Home Basic/Premium.

Kan tillägga att jag kör en hel del piratkopierade program, spel och dessutom FulDC samt uTorrent - och är inte det minsta nervös för att på nått sätt åka dit bara pga av att man har bytt till Vista.
Citera
2006-10-15, 18:43
Medlem
terminator t-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Umut
Vad kriminell du är...

Jag tror faktsit att det kommer komma någon lösning till fildelning som vanligt, men om du är ganska rädd av Windows så finns alltid Linux att välja. Tycker inte att du bör vara orolig men det är sant, man borde nog kolla upp detta med Vista.

Tills vidare rullar jag vidare med XP.

Stanna Kvar i xp

Vista=Slösa med Ram och microsoft drm
Citera
2006-10-15, 21:17
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
passar på att väcka en förmodat död tråd till liv med en liknande frågeställning. kommer vista (i sin slutgiltiga form) verkligen att kunna köras på datorer som inte har hård drm i moderkort, grafikkort, hårddisk osv (nuvarande datorer)? isåfall blir det ju omöjligt för M$ att verkligen tillämpa total och absolut DRM till en början inte sant?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in