2006-10-15, 15:00
  #1
Medlem
ronyns avatar
Är det nån mer här som sysslar med Forex/Valuta trading? Vore kul att diskutera stragier osv
Citera
2006-10-15, 15:20
  #2
Medlem
Realizts avatar
Känner en person som håller på att skriva ett program som automatiskt gör affärer på nyhetsmeddelanden. Det lär vara möjligt att genomföra köp på bara 20 millisekunder efter att en text släpps. Alltså innan en människohjärna ens uppfattat att informationen blivit tillgänglig. Det är tänkt att användas i specifika situationer när man väntar på att en kvartalsrapport ska släppas, t.ex. Programmet ska reagera på vissa ord och siffror. Det är alltså inte 100% säkert att tolkningen blir den rätta, men är det bättre än 50% så vinner man ju i längden.

Om bolaget X:s rapport ska släppas kl 11:00 så anger man alltså några nyckelord och t.ex. tröskelvärden för siffror till programmet, som om de hittas leder till köp respektive säljorder. Vid såna tillfällen är likviditeten mycket hög eftersom många väntar på att köpa/sälja beroende på rapportens innehåll, vilket ju minskar transaktionskostnaden. Han planerar sälja inom några minuter, eftersom han hittat ett statistiskt samband som visar på en överreaktion som går tillbaka något efter de första minuterna. Det blir en slags trade inte bara på rapportens huvudnyhet, utan också på överreaktionen, skillnaden mellan tickertexten och det djupare innehållet i rapporten s.a.s.

Han är ju ingalunda först med detta precis, men det är ju sannolikt att detta fenomen inte är helt mättat, utan att det fortfarande finns utrymme för överavkastning genom att vara snabbare än alla med fingret på musknappen.

Jo, angående FOREX, så borde ju potentialen vara som störst där i samband med att officiell statistik släpps eller centralbankers beslut om ränteändringar. Likviditeten är ju också extremt hög där, vilket tillåter även nån som inte sitter i en storbanks tradingrum att göra snabba affärer utan förödande transaktionskostnader.
Citera
2006-10-29, 01:20
  #3
Medlem
ButtiBoys avatar
Jag har lämnat iväg mina pengar till 2 st privata klubbar som handlar med forex.. kan ju återkomma efter nyår när jag ska plocka ut dom igen..

Har varken tid lr lust att sät mig in i att handla själv.. verkar avancerat att lära sig allt
Citera
2006-10-29, 22:28
  #4
Medlem
tradar inte själv låter andra göra det åt mig..
plussar 3% / v i snitt på ett program och hade +19% förra månan på ett annat..


för er som vill läsa lite forex trading: babypips.com

Somsagt finns det grymma pengar att göra då forex-marknaden är den största marknaden i hela välrden, större är NYSE å allting tillsammans
Citera
2006-10-29, 22:29
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realizt

Jo, angående FOREX, så borde ju potentialen vara som störst där i samband med att officiell statistik släpps eller centralbankers beslut om ränteändringar. Likviditeten är ju också extremt hög där, vilket tillåter även nån som inte sitter i en storbanks tradingrum att göra snabba affärer utan förödande transaktionskostnader.

Precis men det beror helt på hur du tradar. Om du låter en bot trada åt dig behöver du inte göra ngt alls.
Citera
2007-02-01, 11:39
  #6
Medlem
Dr.Dings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ButtiBoy
Jag har lämnat iväg mina pengar till 2 st privata klubbar som handlar med forex.. kan ju återkomma efter nyår när jag ska plocka ut dom igen..

Har varken tid lr lust att sät mig in i att handla själv.. verkar avancerat att lära sig allt

Hur har det gått?
Har du fått ut några pengar?
Citera
2007-02-02, 01:49
  #7
Medlem
Jag började med 10000$ i slutet av augusti förra året och har gått plus 6.98% sedan dess.

Lite statistik:
Total Trades: 25 Short Positions (won %): 6 (66.67%) Long Positions (won %): 19 (78.95%)
Profit Trades (% of total): 19 (76.00%) Loss trades (% of total): 6 (24.00%)
Largest profit trade: 205.35 loss trade: -108.00
Average profit trade: 50.49 loss trade: -43.48
Maximum consecutive wins ($): 5 (448.35) consecutive losses ($): 2 (-100.15)
Maximal consecutive profit (count): 448.35 (5) consecutive loss (count): -108.00 (1)
Average consecutive wins: 4 consecutive losses: 2

Jag har ett arbete som tar för mycket tid och ork, därav det minimala antalet trades. Dessutom använde jag ingen strategi för "money management" i början utan körde med 1$/pip oavsett S/L nivå etc. Från och med nu riskerar jag 1% av kontot på varje trade. Jag har räknat ut att om jag gjort så från början hade jag legat plus med ca 25%.
Citera
2007-02-03, 14:13
  #8
Medlem
http://forex.3db.se/

Ett svenskt forum om valutahandel (forex). Aktiviteten kommer och går men forumet består Joina och hjälp communityn!
Citera
2007-02-03, 18:19
  #9
Medlem
ronyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av busharmy
http://forex.3db.se/

Ett svenskt forum om valutahandel (forex). Aktiviteten kommer och går men forumet består Joina och hjälp communityn!

Tar och hälsar på lite där
Citera
2007-04-18, 21:40
  #10
Medlem
jumbomumbos avatar
Jag har kört ett demokonto på Oanda några månader nu och det skulle vara kul att testa lite på låg nivå med riktiga pengar.

Fins det någon tjänst som är svensk och där jag kan handla med en riktigt liten depå, tex. 1000 kr?

Vet att detta inte rekommenderas men det vore snäppet intressantare än låtsaspengar.
Citera
2007-04-19, 10:09
  #11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ButtiBoy
Jag har lämnat iväg mina pengar till 2 st privata klubbar som handlar med forex.. kan ju återkomma efter nyår när jag ska plocka ut dom igen..

Har varken tid lr lust att sät mig in i att handla själv.. verkar avancerat att lära sig allt

Jaha, hur gick det?
Citera
2007-04-19, 18:48
  #12
Medlem
ButtiBoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Ding
Hur har det gått?
Har du fått ut några pengar?

Ja faktiskt.. har fått ut lite mer än insatsen.. och då har jag pengar kvar som får fortsätta arbeta.
Nu har de visst en gräns på $10000 som startkapital.. men ett "pool" system finns vid sidan av..

Den andra klubben har bara några tusenlappar.. har inte tagit ut något där än

Hurvida det är seriöst lr inte vet i f*n.. men nu har jag ju säkrat insatt kapital iaf

Vad brukar normal veckoavkastning ligga på för en som tradar hela dagarna..?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in