• 1
  • 2
2006-12-22, 20:37
Medlem
Gromnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firefly
Alltså jag blir tokig!
Från att ha haft alldeles lugnt o skönt runtomkring mig har jag fått ett j-a liv!

En granne har fått flickvän/sambo. Plötsligt är det gräl och slammer, men det värsta är att tjejen PRATAR SÅ HIMLA HÖGT hela tiden.
Jag fattar inte vad de håller på med för HAN är jättelugn o man hör aldrig nåt annars...Men sen tjejen flyttat in är det musik på sent på kvällen, slammer -ljud från disken, tjafs med hög röst, prat med hög röst HELA NATTEN ibland.

Är det bara JAG som ser till att sänka/ ha tyst mellan kl 23 på kvällen o kl 7 på morgonen?
Me against the world...... vaffan gör man?

ring på dörren och framför ditt missnöje. problemet med oss svenskar är att vi är så in åt helvete konflikträdda. hur ska din granne veta att han stör om ingen klagar? dom flesta ber om ursäkt och lovar att ändra på det om man bara hör av sig. börja med det innan du ringer och härjar på störningsjour och/eller hyresvärden.

ps, ska tillägga att det är vad jag jag gjorde innan jag ringde störningsjouren. så ingen kallar mig hycklare från mitt inlägg här ovan.

Edit: kom på en grej till. jag sitter hemma en eftermiddag framför datorn och jäser. lägenheten som skiljer min lya från den på andra sidan är avskiljd med en tjock betongvägg. jag är nu flera meter från den här väggen men hör ändå hur en karl ryter ilskt. sedan hör jag ett brak och en kvinna som skrier/gråter. kan ju inte vara säker, men antog att det var en kvinnomisshandel. ringde polisen direkt. dock körde dom fel, svängde in på annan gata. såg polisbilen med blåljus från mittfönster. dom hittade rätt til slut och jag hörde inte mer från den lägenheten.
2006-12-22, 20:51
Medlem
StigAllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firefly
Jo jo visst men det känns ju lite VÄL ivrigt att ringa värden för att grannen "pratar för högt".
Då återstår bara att du ringer på hos de som stör dig och förklarar situationen.
Du märker snabbt om dom bryr sig.
Om dom inte gör det så återgå till mitt råd om värden.
2025-02-03, 14:41
Medlem
Nu har vi jobbiga grannar över oss efter renovering också som innan renovering. De har gjort ljud mer än vanligt både före & efter renovering & det är jobbigt. De är svenskar som både har småbarn, är stor familj & är styvfamilj. Min fader ogillar de & han vill att de kan bo i en villa. Palestinier under oss har ej gjort ljud lika mycket som de över oss både före & efter renovering. Vi hade inga jobbiga grannar när vi bodde i en tillfällig lägenhet under renovering som gör att det är roligast när vi bodde där & vill återvända dit.
2025-09-24, 20:58
Medlem
Både före & efter renovering hör jag t.o.m röster från över eller under oss varje natt & det är jobbigt. Tror att ljudet kommer från palestinier under oss eftersom det låter som att om ljudet kommer från de. De under oss är förmodligen också störande mer än vanligt efter renovering som innan renovering. Tunnbindargränd 1-15 är Örebros bästa & roligaste bostad, vi bodde på 2 adresser där, ej bodde på 2 adresser där tillfälligt & vill förmodligen återvända till vår f.d adress där
2025-09-24, 21:08
Medlem
RollonHomies avatar
När grannen ovanför runkar varje morgon innan jobbet och jag hör hans pung slå mot toalettsitsen. De gånger jag inte hör den där pungen slå, då måste han fan ligga sjuk eller vara bortrest.
2025-09-24, 21:12
Medlem
HBTKuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
När grannen ovanför runkar varje morgon innan jobbet och jag hör hans pung slå mot toalettsitsen. De gånger jag inte hör den där pungen slå, då måste han fan ligga sjuk eller vara bortrest.
Trevligt det låter att ha den ljudkulissen till frukostmackan.

Bodde under en transvestitfarbror förr. Han spydde ljudligt och väl varje morgon när jag duschade och bajade.

Sen svansade han runt där uppe i sina vita pumps och levde loppan. Klackarna i taket, sörrö.
2025-09-29, 20:04
Moderator
Tystnads avatar
väldigt gammal tråd Inget direkt unikt som skrivs, så tråden låses och hänvisa till den stora samlingstråden om besvärliga /störande grannar // Moderator
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in