2006-12-22, 20:37
Citat:
Ursprungligen postat av Firefly
Alltså jag blir tokig!
Från att ha haft alldeles lugnt o skönt runtomkring mig har jag fått ett j-a liv!
En granne har fått flickvän/sambo. Plötsligt är det gräl och slammer, men det värsta är att tjejen PRATAR SÅ HIMLA HÖGT hela tiden.
Jag fattar inte vad de håller på med för HAN är jättelugn o man hör aldrig nåt annars...Men sen tjejen flyttat in är det musik på sent på kvällen, slammer -ljud från disken, tjafs med hög röst, prat med hög röst HELA NATTEN ibland.
Är det bara JAG som ser till att sänka/ ha tyst mellan kl 23 på kvällen o kl 7 på morgonen?
Me against the world...... vaffan gör man?
Från att ha haft alldeles lugnt o skönt runtomkring mig har jag fått ett j-a liv!
En granne har fått flickvän/sambo. Plötsligt är det gräl och slammer, men det värsta är att tjejen PRATAR SÅ HIMLA HÖGT hela tiden.
Jag fattar inte vad de håller på med för HAN är jättelugn o man hör aldrig nåt annars...Men sen tjejen flyttat in är det musik på sent på kvällen, slammer -ljud från disken, tjafs med hög röst, prat med hög röst HELA NATTEN ibland.
Är det bara JAG som ser till att sänka/ ha tyst mellan kl 23 på kvällen o kl 7 på morgonen?
Me against the world...... vaffan gör man?
ring på dörren och framför ditt missnöje. problemet med oss svenskar är att vi är så in åt helvete konflikträdda. hur ska din granne veta att han stör om ingen klagar? dom flesta ber om ursäkt och lovar att ändra på det om man bara hör av sig. börja med det innan du ringer och härjar på störningsjour och/eller hyresvärden.
ps, ska tillägga att det är vad jag jag gjorde innan jag ringde störningsjouren. så ingen kallar mig hycklare från mitt inlägg här ovan.

Edit: kom på en grej till. jag sitter hemma en eftermiddag framför datorn och jäser. lägenheten som skiljer min lya från den på andra sidan är avskiljd med en tjock betongvägg. jag är nu flera meter från den här väggen men hör ändå hur en karl ryter ilskt. sedan hör jag ett brak och en kvinna som skrier/gråter. kan ju inte vara säker, men antog att det var en kvinnomisshandel. ringde polisen direkt. dock körde dom fel, svängde in på annan gata. såg polisbilen med blåljus från mittfönster.