Citat:
Ursprungligen postat av caras
har träffat på såna som dig som godtar alla kontant betalande gäster.. och allt är ok.. de bor bra.. mår bra.. och betalar för sig.. inget skit alltså
finns också hotell som har infört att kontant betalande gäster blir frysta på kredit tjänster på rummet som t ex internet, telefon osv. därför att de inte betalade med kreditkort.
vissa hotell kan vara riktiga satmaror.. jag vet ett, scandic palace i jönköping.. jag betalade 1000 kr för ett rum en natt.. internet funkade inte.. receptionen förklarade typ.. du är inte kreditkortskund.
Finns väldigt många oärliga gäster, tyvärr drabbar det alla ärliga också.
Nu har jag också jobbat natt ganska mycket och är rätt rutinerad när det gäller betalningar, många dåliga ursäkter har jag hört. Jag jobbar för ett av stockholm största hotell, betalar du kontant, spärras alla extra tjänster, lämnar du inget cc-kort, samma sak, sen tar vi också betalt i förskott. Aldrig i efterhand. Är du en s k walk in, alltså kommer från gatan utan bokning, tar jag alltid leg+cc (hotellets policy), kan du inte visa upp sådant, får du inte heller något rum. Sen är jag också väldigt restriktiv med walk ins, oftast problem.
Vi vill inte ha in något skumt folk, kan de inte visa upp giltig legitimation, ja, då har du inget på hotellet att göra heller.
Dock när det kommer till sådana som redan har bokningar, kanske bott flera gånger, eller vanliga "svenssons" orkar jag nästan aldrig skriva ut ett registrerings kort.