Jag anser inte att analsex är farligt. Visst finns det bakterier i tarmen som kan orsaka infektioner i vaginan om man för kuken mellan dessa hål, men det är långt ifrån vanligt att tjejen får urinvägsinfektion och liknande hela tiden bara för att hon gillar analsex. Man kan tvätta sig emellan eller använda kondom i analen och ta av den om man sedan ska in i fittan. Personligen har jag mer än en gång haft en kuk i röven och sedan bett killen stoppa in den i fittan och jag har aldrig fått problem med infektioner. Man är väl olika känslig förstås.
Självklart ska man också använda glid och inte föra in vassa saker i analen då slemhinnan kan gå sönder, men det ska man inte göra i fittan heller. Inte skulle jag vilja att en kille som fistade mig hade långa naglar och skrapade runt med i vaginan heller.
Sedan tycker jag att detta prat om att analen blir uttänjd och att man får problem med analinkontinens, sprickor, och liknande är överdrivet...det låter som att var och varannan får det! Det är naturligtvis inte bra att hålla på och köpa större och större sexleksaker och göra det till en slags tävling att vidga sitt analhål så mycket som möjligt, för då kan man få problem. Givetvis också om man ligger och skaver i analhålet flera gånger om dagen, men vem gör det, förutom en porrskådis då förstås?
Men att ha vanligt analsex, använda en lagom dildo eller buttplugg, eller bara en mjuk och styv manslem är ingen fara.
Jag anser att analsex är både skönt och en del av sexlivet, en mysig grej att variera vanligt vaginalt sex eller oralt med.
Det är absolut inte farligt!