• 2
  • 3
2006-10-14, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hunden
Intressant interaktion mellan antabus och diazepam:

Antabus
--------------------------------------------------------------------------------
Diazepam Desitin C3
Disulfiram hämmar sannolikt demetyleringen av diazepam och detta leder till förlängda halveringstider och stigande halter i plasma. Eliminationen av desmetylmetaboliterna (aktiva) förlångsammas dessutom. Härigenom kan markanta sedativa effekter framkallas. Motsvarande interaktion sågs ej för oxazepam och lorazepam, vilka metaboliseras genom konjugering med glukuronsyra. En kasuistik har beskrivit mycket kraftiga effekter av temazepam i samband med behandling med disulfiram. Övriga bensodiazepiner har ej undersökts.

Vilket ju torde innebära att Sven borde ha blivit MER beng på sina 600mg diazepam än om han inte ätit Antabus. Mystiskt, tycker jag. Fast å andra sidan är ju allt hunden skriver lögn.

Börjar också fundera på det där med om pillrena verkligen är 10mg diazepam. Förvaring, bäst före-datum etc?
Citera
2006-10-14, 11:30
Medlem
Själv har jag som mest tagit 30mg diazepam, och då kände jag inte av nån ångestdämpning alls (fick t.o.m. en panikattack). Xanor känner jag av en stark ångestdämpning redan efter 1mg dock.
Citera
2006-10-14, 12:18
Medlem
hundens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piccioni
Vilket ju torde innebära att Sven borde ha blivit MER beng på sina 600mg diazepam än om han inte ätit Antabus. Mystiskt, tycker jag. Fast å andra sidan är ju allt hunden skriver lögn.

Börjar också fundera på det där med om pillrena verkligen är 10mg diazepam. Förvaring, bäst före-datum etc?

Hehe..jaa..ja styrkan på tabsen utgår ju ifrån hur dom blivit förvarade.
Målet är väl att samtliga diazepam 10mg skall innehålla 10mg när de lämnar fabrik. När kunden sedan köper dem på internet eller varfan som helst, så kanske det är 1mg diazepam, för dom har blivit dåligt förvarade.

I Thailand var jag inne på ett apotek utan AC.
Tänk er 35grader i butiken, och lika fuktigt som i en bastu.
Jag vände i dörren för här är det ingen mening att handla något.
Citera
2006-10-14, 12:20
Medlem
hundens avatar
Citat:
Själv har jag som mest tagit 30mg diazepam, och då kände jag inte av nån ångestdämpning alls (fick t.o.m. en panikattack). Xanor känner jag av en stark ångestdämpning redan efter 1mg dock.

Kan ha varit dålig kvalitet p.g.a kass förvaring (hög värme, solljus, luft, fukt etc)

Ska man vara 100% säker på att man får vad man ska ha är det svenska apotek som gäller.
Där förvaras allt rätt. Från fabrik till apotek till kund.

Internet mediciner etc kan man aldrig lita på.

En jag känner köpte diazepam 5mg från något land i Asien.
Iaf så hade han typ väldigt liten tolerans. Käkade kanske 30mg/vecka sedan tidigare. Iaf så skulle han testa dessa 5mg från Asien.
Slänger i sig 3st. Väntar men det händer INGENTING!
Slänger i sig 3st till, väntar, och väntar, INGENTING händer.
Nu har han tagit 30mg. Slänger i sig 10st till och väntar, men kan 1.5h senare konstatera att dom är ingenting annat än sockerpiller.
Och på 80mg känns det, oavsett om man har ångest eller ej så blir man TRÖTT!

Dessa tabletter låg tydligen i blisterförpackning och var gjorda av ROCHE.
Citera
2006-10-14, 12:53
Medlem
Citat:
Kan ha varit dålig kvalitet p.g.a kass förvaring (hög värme, solljus, luft, fukt etc)

Ska man vara 100% säker på att man får vad man ska ha är det svenska apotek som gäller.
Där förvaras allt rätt. Från fabrik till apotek till kund.

Var intravenöst och jag var inlagd. Tror inte de förvara grejorna SÅ dåligt där?

I övrigt äter jag aldrig nåt jag inte tagit ut från ett svenskt apotek.
Citera
2006-10-14, 14:33
Medlem
Benzo_Manns avatar
Lånar tråden lite...

Har precis fått tag i en ny laddning Roch 10or.. Fick dom inte på karta utan löst i påse..
Har tryck i mig min vanliga dos när ångesten kommer, men tyckte inte dom hjälpte något ??
Så till min fråga,, finns det falska Roche 10or ?
Dom ser exakt ut som riktigta, blåa med brytskåra och märkta Roche 10.
Citera
2006-10-14, 15:24
Medlem
sparkfots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benzo_Mann
Lånar tråden lite...

Har precis fått tag i en ny laddning Roch 10or.. Fick dom inte på karta utan löst i påse..
Har tryck i mig min vanliga dos när ångesten kommer, men tyckte inte dom hjälpte något ??
Så till min fråga,, finns det falska Roche 10or ?
Dom ser exakt ut som riktigta, blåa med brytskåra och märkta Roche 10.

Finns gör det säkert, precis som allt annat. Men jag har inte stött på några sådana.

Vet inte om du har handlat från samma som mig, men om det är på det sättet så funkar dom till 100%!
Citera
2006-10-14, 22:05
Medlem
hundens avatar
Citat:
Var intravenöst och jag var inlagd. Tror inte de förvara grejorna SÅ dåligt där?

I övrigt äter jag aldrig nåt jag inte tagit ut från ett svenskt apotek.

Knepigt :/
Citera
2006-10-17, 16:05
Bannlyst
Citat:
Intressant interaktion mellan antabus och diazepam:

Antabus
--------------------------------------------------------------------------------
Diazepam Desitin C3
Disulfiram hämmar sannolikt demetyleringen av diazepam och detta leder till förlängda halveringstider och stigande halter i plasma. Eliminationen av desmetylmetaboliterna (aktiva) förlångsammas dessutom. Härigenom kan markanta sedativa effekter framkallas. Motsvarande interaktion sågs ej för oxazepam och lorazepam, vilka metaboliseras genom konjugering med glukuronsyra. En kasuistik har beskrivit mycket kraftiga effekter av temazepam i samband med behandling med disulfiram. Övriga bensodiazepiner har ej undersökts.

Där ser du.
1. Thai-Diazepam i värmde över 25%.
2. Utspritt uttag utan alkohol,
3. Ev. Så är jag så jäkla coo.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem