2006-10-12, 23:24
Medlem
Diseaseds avatar
Finns det någon smart huskur för att råda bot på ciggfingrarna? Luktar ju gott och så, men känns lite otrevligt att behöva gå omkring en hel dag med ciggarettlukt djupt inborrad i fingertopparna. Har försökt med både parfym och att rulla deo på, men det skapade bara en parfymdoft med cigg-efterdoft, alltså inte till mycket nytta.
Citera
2006-10-12, 23:42
Medlem
HonkenLarssons avatar
sluta röka? Röka med handskar?

Slutade gå till en frisörska p.g.a luktande fingrar som du beskriver.
Citera
2006-10-12, 23:49
Medlem
Lukten sitter ju i även fast man har duschat, det är helt sjukt hur den sitter. Men efter att ha ätit någon citrusfrukt försvinner en stor del av lukten.
Citera
2006-10-12, 23:54
Medlem
Amazon-mannens avatar
Att gnida fingrarna med klorin tar bort doften. Det svider inte, du får en trevlig "steril sjukhusdoft" på fingrarana, dessutom bleker de bort lite av det gulbruna på huden
Citera
2006-10-13, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amazon-mannen
Att gnida fingrarna med klorin tar bort doften. Det svider inte, du får en trevlig "steril sjukhusdoft" på fingrarana, dessutom bleker de bort lite av det gulbruna på huden

Jag provade just detta efter att ha rökt jävligt mycket på skolan, använde "klorrengörning" någon generisk produkt med utspädd klor. Fungerade hur bra som helst, hälde lite på fingrarna, tvättade som det vore tvål och nu luktar det bara lätt av klor.
Citera
2006-10-13, 15:17
Bannlyst
Jag rökte för bara några minuter sen och mina fingrar luktar knappast något.. var iofs på toa nyss så det kanske är någon mirakeltvål vi har här hemma då.
Citera
2006-10-13, 15:20
Medlem
Megalomanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realnick
Jag rökte för bara några minuter sen och mina fingrar luktar knappast något.. var iofs på toa nyss så det kanske är någon mirakeltvål vi har här hemma då.
Jag lover dig att du luktar mer än vad du själv känner.
Citera
2006-10-13, 15:21
Medlem
Lassemans avatar
Brukar tvätta händerna med Yes handdisk. Funkar klockrent.
Citera
2006-10-13, 17:01
Medlem
Sprit för händer. Är lotion så du blir även len och go
Citera
2006-10-13, 17:09
Medlem
De finns en sten som tar bort gula missfärgningar / lukt tror de är pimpsten inte helt hundra.
Citera
2006-10-13, 18:16
Medlem
Diseaseds avatar
så att pilla på citrusfrukter samt klorin gör susen? måste testas omgående, kommer tillbaka med rapport senare ikväll.
Citera
2006-10-13, 18:30
Medlem
MCRs avatar
inte för att jag bryr mig om det luktar men har hört att tandkräm ska göra susen, har dock aldrig testat själv och lär aldrig göra det heller
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in