2006-10-13, 00:26
Medlem
Shrapnels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande ....
Två tre ggr i veckan, har aldrig träffat nån som super själv på vardagar. men är alternativet droger så ?!!?
Hon blir dock väldigt irriterad när man påtalar detta...
Ni som slutat med droger umgås ni med era "gamla" vänner å funkar det utan att bli sugen ?
Men seriöst. Hon går på lugnande, dricker massvis med alkohol, och så fäller du kommentarer som "men är alternativet droger så" . Det är som om du skulle säga att hon gillar att cykla och åka moped men det är väl bättre än att hon rör på sig.
Läs på lite, finns en massa ypperlig information här i de olika forumen. Din tjejs kopp té tycks vara opiater, checka in det forumet för mer info.
Citera
2006-10-13, 07:29
Bannlyst
Citat:
Är 2 flaskor vin en vardags kväll normalt för en ex drogare?
Men herregud. Har svenska folket helt tappat alkoholförnuftet?
Hur kan man ens tro att det skulle vara normalt med en sådan konsumtion?
Citera
2006-10-13, 08:29
Medlem
Nemesis1s avatar
Som sagt, hon dricker på tok för mycket... Om hon dessutom tar lugnande så är det nog därför hon blir konstig... Alkohol + lugnande = nollkontroll!

Men detta utesluter ju inte att hon tar andra droger också... T.ex. så kanske hon dricker de dagar hon inte tar opioider (sub och heroin t.ex), eller så går hon på amfetamin (det skulle förklara att hon kan ta de doser alkohol och lugnande hon tar utan att bli helt dum i huvudet)...

Men även om alkoholen och den lugnande medicinen skulle vara allt så har hon drogproblem! Du borde ta ett allvarligt snack med henne, för trots att hon kanske påstår att hon kan hantera sin drog/alkoholkonsumption så är det faktiskt rent fysiskt skadligt för hennes hälsa...
Citera
2006-10-13, 11:45
Medlem
Citat:
Har träffat en tjej som jag gillar som fan, hon har berättat att hon haft problem med droger tidigare. Åkte fast med heroin på och i sig ...
Slutade då utan hjälp, med alla droger detta för drygt ett år sen
Har efter det inte tagit nåt (säger hon) utom hash nån enstaka gång.
Nu har hon dock börjat bete sig lite skumt å jag som inte fattar nåt om droger (ingen erfarenhet alls) är starkt misstänksam.

Hur ser jag/märker/hör att hon tagit nåt?

Kan man lämna frivilligt pissprov? (om hon går med på´t alltså)

Tacksam för alla tips ......

Japp man kan lämna frivilligt pissprov, enklast är att köpa hem små "knarkstickor" som man pissar på som byter färg om man är positiv för något. Men frågan är hur ert förhållande kommer utvecklas av en sådan sak. Om du inte kan lita på henne kommer nog knarkkontrollerna bara skjuta upp en separation lite, det är knappast gångbart i längden. Om du verkligen gillar tjejen klargör du för henne att hon kan berätta allt för dig, utan att du dömer henne. På så sätt kan du också hjälpa henne med att fixa den hjälp hon ser ut att behöva. De där läkemedlena hon käkar ska du definitvt inte förringa, i många fall gör dylika substanser minst lika mycket skada som "riktigt" knark. Dessutom verkar hennes alkoholkonsumption ligga på en farligt hög nivå.
Citera
2006-10-13, 14:41
Medlem
StorMammas avatar
Du kan alltid kolla hennes pupiller om du misstänker heroin eller annan opiat, de krymper och blir små.

Att hon dricker såpass mycket alkohol är faktiskt också ett sätt att droga sig....
Citera
2006-10-13, 15:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Chemicalien
Dumpa tjejen och låt henne bli ren.
Dumpa någon som uppenbarligen redan mår dåligt? Låter minst sagt som en dålig idé, och ganska svinigt.
Citera
2006-10-13, 17:45
Medlem
Bullsquids avatar
Ofta är det så att om man minskar/slutar med droger ökar man alkoholdrickandet rejält
man måste ju ersätta ruset från drogerna med nånting och då är alkohol enda alternativet
Citera
2006-10-13, 18:24
Medlem
tjaba !

tycker du ska snacka med henne, så hon får förtroende för dej
det är ju uppenbart att hon inte mår bra och behöver stöd, och för att du ska kunna stötta henne så måste hon lita på dej så hon utan rädsla att bli dömd eller ogillad av dig så hon kan berätta hur det verkligen ligger till .
försök och få henne på andra tankar , göra roliga saker
så hon kommer bort ifrån den miljön hon är i nu
en föredetta missbrukare borde ju inte umgås eller vistas med folk där droger finns i bilden .
självklart måste hon vilja bli ren helt o hållet för att du ska kunna hjälpa henne att orka lämna all skit bakom sig .
framför allt tror jag hon behöver känna sej älskad och uppskattad osv.
blir nog tufft för er båda , men hjälp henne nu innan detär försent och ge inteupp trots att det ibland kommer att kännas hopplöst.

hoppas allt ordnar sej
peace mannen
Citera
2006-10-15, 00:37
Medlem
Tribe^s avatar
Du måste prata med henne, vinna hennes förtroende. Jag själv skulle inte direkt vilja tala om dom sakerna även med en person jag älskar. Tänk på att om hon har sagt att hon har varit ren 1 år och hon inte har varit det så lever hon i en lögn och det gör jävligt ont när den spricker, och om hon senare mår dåligt så ka n du nog själv lägga ihop 1+1.

Men prata med henne och döm henne inte eller liknande, ännu jobbigare är det när någon skriker på en att man sabbar alltihop och man bara ljuger tro mig jag vet det.
Citera
2006-10-15, 00:56
Medlem
Mourns avatar
Nasta gang hon pissar, smyg da in och strack fram stickan snabbt som fan in i stralen sa ska det nog ga bra. Om hon nu e sa seg som du sager sa kanske hon inte marker nagot.
Citera
2006-10-15, 01:06
Medlem
Tribe^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mourn
Nasta gang hon pissar, smyg da in och strack fram stickan snabbt som fan in i stralen sa ska det nog ga bra. Om hon nu e sa seg som du sager sa kanske hon inte marker nagot.

*PANG* så var det förhållandet över. Vad ska han säga "Men älskling det är för att jag älskar dig" joo tjena
Citera
2006-10-15, 13:53
Medlem
Citat:
Japp man kan lämna frivilligt pissprov, enklast är att köpa hem små "knarkstickor"

Som köps på apoteket eller ?
Har läst runt lite på forumet för å försöka få mig en liten bild hur saker å ting funkar...
(Skrämmande läsning för en som dricker hemkört när man ska slå på stort)

Tack för alla tips !!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in