2006-10-12, 01:20
Medlem
hudlums avatar
Skall göra ett enkelt sätt att spåra följande saker i en DB samt att det skall vara enkelt att få ut uppgifterna på olika sätt..

Följande kollumner skall användas:
Tid, Nr 1, Nr 2, Åtgärd (6 olika alternativ), Orsak (4 olika alternativ) och sist Anteckningar.

Detta skall sedan gå att sortera efter Nr1, Nr2, Åtgärd, Orsak mellan olika tider etc etc, mao kors o tvärs.. När det e sorterat efter användarens önskemål utskrifter... som pivot tabeller, som circel diagram eller som rena kurvor...

Finns det ngt förslag om var jag kan hitta lite hints om hur fan jag skall göra?
Kan nada eller näst intill nada om access...

Cheers på förhand
H
Citera
2006-10-12, 01:22
Medlem
Cum*s avatar
Kanske står lite här.
http://office.microsoft.com/sv-se/FX010857911053.aspx
Citera
2006-10-12, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hudlum
Kan nada eller näst intill nada om access...

Long way to go...

Jag vill definitivt inte tolkas som förmäten eller ironisk, men om du inte kan något om Access så kommer du sannolikt inte heller att förstå eventuella lösningsförslag som läggs fram här.

OK, du kanske får några tips som leder dig fram några hack i taget, men om du ändå inte får till den lösning du är ute efter så finns det ju bara en start för att komma vidare:

-Lär dig Access.

Det är ingen annan som lär sig åt dig, så sätt dig in i grunderna så snickrar du garanterat ihop det du vill ha på egen hand. Använd inbyggda guiderna och F1-tangenten, om du inte har någon manual (hrrrm...).
Citera
2006-10-12, 01:36
Medlem
hudlums avatar
Laglig kopia installerad och används på jobbet frågan e om mina kollegor som jobbar dagskift har ngn manual undangömd.
Har jobbat lite med access men det var på en skum utbildning för 3 år sedan i Australien... o då endast ganska begränsat :s
Citera
2006-10-12, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hudlum
Laglig kopia installerad och används på jobbet frågan e om mina kollegor som jobbar dagskift har ngn manual undangömd.
Har jobbat lite med access men det var på en skum utbildning för 3 år sedan i Australien... o då endast ganska begränsat :s

Tycker din frågeställning mest liknar en skoluppgift eller ett svarsformulär av nåt slag...
Citera
2006-10-12, 01:51
Medlem
hudlums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thiesen
Tycker din frågeställning mest liknar en skoluppgift eller ett svarsformulär av nåt slag...

Du får gärna tycka det om du vill, men min tanke bakom det hela är att förenkla vissa saker här på jobbet för min egen del, samt för mina kollegors del
Citera
2006-10-12, 13:24
Medlem
RollerBoySEs avatar
Den här tråden passar nog bättre i Programmering, flyttas.

/Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in