2006-10-11, 14:45
Medlem
Sökfunktionen verkar sämre än någonsin just nu, tycker jag. Det jag mestadels använt den till är att söka på mina egna inlägg, alltså genom att fylla i "Caine777" som användare och "Find posts by user". Detta eftersom jag sällan kan komma ihåg i vilka trådar jag varit och skrivit. Men när jag gör en sådan sökning så är det senaste inlägget som hittas från 05-03-01, och jag har ju faktiskt skrivit några inlägg efter det också...

Jag roade mig med att söka på några andra namn också, och när deras senaste inlägg enligt sökfunktionen skrivits:

Memnok - 04-06-08
Roger Persson - 04-01-18

Varför är det så här?

EDIT: Glöm det, jag kom på hur man får det att funka. Det går inte om man söker på "Any date and Newer", men om man söker på "A Month ago and Newer", till exempel, då funkar det. Borde ändå klargöras någonstans, tycker jag.
Citera
2006-10-11, 14:46
Medlem
Balthazaer-s avatar
Använd den här länken istället:
http://www.flashback.org/search.php?do=finduser&u=78424

Du hittar den i din profil.
Citera
2006-10-11, 15:26
Medlem
DeeDees avatar
Som påpekats förut är sökfunktionen på "kunskapsbanken" FB ett skämt, och det verkar vara omöjligt att få nån prognos på när det ska fixas. Mitt tips är google.

//DD
Citera
2006-10-11, 15:30
Medlem
BagareBengts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Balthazaer-

Ja, har du slagit i huvudet Kain?

Egna inlägg - Hitta alla inlägg av ***** - fungerar ju alldeles utmärkt och har alltid gjort.
Hitta alla ämnen startade av ***** däremot, fixa den funktionen å det snaraste tack.
Citera
2006-10-11, 15:42
Medlem
El Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caine777
Sökfunktionen verkar sämre än någonsin just nu, tycker jag. Det jag mestadels använt den till är att söka på mina egna inlägg, alltså genom att fylla i "Caine777" som användare och "Find posts by user". Detta eftersom jag sällan kan komma ihåg i vilka trådar jag varit och skrivit. Men när jag gör en sådan sökning så är det senaste inlägget som hittas från 05-03-01, och jag har ju faktiskt skrivit några inlägg efter det också...

Jag roade mig med att söka på några andra namn också, och när deras senaste inlägg enligt sökfunktionen skrivits:

Memnok - 04-06-08
Roger Persson - 04-01-18

Varför är det så här?

EDIT: Glöm det, jag kom på hur man får det att funka. Det går inte om man söker på "Any date and Newer", men om man söker på "A Month ago and Newer", till exempel, då funkar det. Borde ändå klargöras någonstans, tycker jag.

Det beror väl på att man bara får 500 träffar (så var det innan också) och ni har skrivit lite mer än så.
Citera
2006-10-11, 16:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Balthazaer-

Kontrollpanelen - Redigera Profil? Var fasen hittar du user-numret?
Citera
2006-10-11, 16:57
Medlem
BagareBengts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mördar-Anders
Kontrollpanelen - Redigera Profil? Var fasen hittar du user-numret?
Snabblänkar (högra hörnet, bredvid logga ut) - Min profil -

- Hitta alla inlägg av
- Hitta alla ämnen startade av

Eller klicka på användarnamnet i tråden så öppnas en lista där ett av valen är Hitta fler inlägg av

Usernumret ser du om du håller pekaren över användarnamnet i en tråd, vad du nu ska med det till.
Citera
2006-10-11, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av El Zorro
Det beror väl på att man bara får 500 träffar (så var det innan också) och ni har skrivit lite mer än så.
Jo, men förut fick man de 500 senaste inläggen, inte de 500 första.
Citera
2006-10-11, 18:40
Medlem
tigertompas avatar
Dessutom går det inte att hitta alla startade inlägg från sig själv heller.
Citera
2006-10-22, 01:37
Medlem
Profaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigertompa
Dessutom går det inte att hitta alla startade inlägg från sig själv heller.
Och detta är väldigt irriterande..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in