2006-10-09, 16:35
Bannlyst
Godkväll!

Idag när jag skulle inhandla snus i min lokala tobaksaffär såg jag till min förvåning två stycken nya dosor. Den ena var Romio och Juliet (?) och den andra Montecristo. Jag provköpte en montecristo för 35 kr och måste säga att jag är överaskad! Snuset är gott, påminner en aning om granit, fast endå inte. På dosan står det följande : "Tobacco from Cuba, Watar from Norway, made in Sweden". Jag måste säga att den varmt rekomderas, finns bara i portion vad jag kunde se och snuset påminner lite om en god, mild cigarr. Dosan är gulaktig med plåtlock, mycket snyggt detalierad men locket kan vara aningen problematiskt att få upp. Med andra ord, ett översaskande gott, aromfyllt snus!

Just det, snuset är starkt också vad jag kan märka!

Länk till hemsida: www.montecristo-snus.com

Kan även lägga upp bilder på dosan om så önskas!

//Båt.

edit - upptäckte nu på deras hemsida att den även skall finnas som lös, detta skall genas inköpas!
Citera
2006-10-09, 20:17
Medlem
plask_boys avatar
Verkar vara ett intressant snus, med väldigt snygg dosa. Är det gott?
Var på statoil för nån timme sedan, men de hade det inte
Får ner på stan imorrn och se om de har det någonstanns...
Citera
2006-10-09, 21:13
Medlem
Madchilds avatar
Snus för 35 kronor... Aldrig havet.
Har svårt att tänka mig att det smakar bättre än gamla fina Ettan Portion, ändå.
Citera
2006-10-09, 21:27
Medlem
FoxHounds avatar
Blir väl till att testa då
Citera
2006-10-09, 21:31
Medlem
Finns än så länge på 40 testbutiker, men har funkat väldigt bra så kommer om inget oförutsett inträffar finnas hos en handlare nära dig.
Citera
2006-10-09, 21:47
Medlem
Livingstons avatar
Härligt! Två nya dosor till samlingen.
Citera
2006-10-09, 21:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av niclasnice
Finns än så länge på 40 testbutiker, men har funkat väldigt bra så kommer om inget oförutsett inträffar finnas hos en handlare nära dig.

Är du säker på det? Jag köppte nämnerligen min dosa i en vanlig arabaffär...
Citera
2006-10-09, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fbåt
Godkväll!

Idag när jag skulle inhandla snus i min lokala tobaksaffär såg jag till min förvåning två stycken nya dosor. Den ena var Romio och Juliet (?) och den andra Montecristo. Jag provköpte en montecristo för 35 kr och måste säga att jag är överaskad! Snuset är gott, påminner en aning om granit, fast endå inte. På dosan står det följande : "Tobacco from Cuba, Watar from Norway, made in Sweden". Jag måste säga att den varmt rekomderas, finns bara i portion vad jag kunde se och snuset påminner lite om en god, mild cigarr. Dosan är gulaktig med plåtlock, mycket snyggt detalierad men locket kan vara aningen problematiskt att få upp. Med andra ord, ett översaskande gott, aromfyllt snus!
Hur gick det med Romio och Juliet? Du har ingen info där? googlade lite, men hitta inget. Blir till och jaga fatt en dosa Montecristo imorgon då.
"Tobacco from Cuba" låter så gott, kan knappt vänta.
Citera
2006-10-09, 23:45
Medlem
Citat:
Är du säker på det? Jag köppte nämnerligen min dosa i en vanlig arabaffär...

Säger du det? Var iofs ett par veckor sedan jag träffade killen som hade det..

Var det "Arabaffären" i Täby C så är de en av testbutikerna.
Citera
2006-10-10, 00:33
Bannlyst
Citat:
Hur gick det med Romio och Juliet? Du har ingen info där?...

Nej tyvärr, köppte inte den. Kanske dumt så här i efterhand. Har jag tid efter jobbet sticker jag förbi och köper även den. Lite utav andledningen kanske till att jag inte införskaffade mig denna dosa är för att jag tyckte mig ana att den var inriktad till tjejer.

Citat:
Var det "Arabaffären" i Täby C så är de en av testbutikerna.

Nix! Nergz (Negers) livs i Halmstad. Skulle ärligt talat bli väldigt förvånad om denna lilla turkaffären skulle bli utsädd till testbutik
Citera
2006-10-10, 05:31
Medlem
Citat:
Nej tyvärr, köppte inte den. Kanske dumt så här i efterhand. Har jag tid efter jobbet sticker jag förbi och köper även den. Lite utav andledningen kanske till att jag inte införskaffade mig denna dosa är för att jag tyckte mig ana att den var inriktad till tjejer.
okey okey
Citera
2006-10-10, 08:17
Medlem
K of Ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krystal
Hur gick det med Romio och Juliet? Du har ingen info där? googlade lite, men hitta inget. Blir till och jaga fatt en dosa Montecristo imorgon då.
"Tobacco from Cuba" låter så gott, kan knappt vänta.

Prova stavningen Romeo y Julieta istället.

http://www.habanosnordic.se/snus.htm
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in