Citat:
Ursprungligen postat av kniebolo
Att det är något fel i huvudet på denna kvinna kan ändå väl ingen förneka efter hennes förslag om obligatoriska gynekologundersökningar på landets alla skolflickor.
Bara tanken att alla Sveriges tonårsflickor ska tvingas sära på benen i en obligatorisk undersökning, bara för att ett antal tusen invällande afrikaner i bästa grottmänniskostil inte kunnat hålla sig borta från sina småflickors könsorgan, är nog fan rekord i jävla dumhet.
Alliansen har INTE imponerat på mig i sina närmast obligatoriska val av idioter till ministerposterna.
Jag tycker det är ett utmärkt förslag från denna utmärkta kvinna.
Man har ju som finnigt pubertetsfjun blivit klämd och känd på så det borde inte på något vis vara värre för tjejer. Problemet är inte förslaget i sig, problemet ligger i att förslaget inte kan bli ekonomiskt försvarsbart eftersom det politiska klimatet inte tillåter riktade insatser mot riskgrupper.
Nyamko kan sammanfattas med att hon inte är rädd för att säga vad hon verkligen tycker, vilket är en av de främsta egenskaperna en politiker kan ha. Jag blev mycket förvånad när hon i en tv-debatt förra sommaren hävdade att många kommunpolitiker har för lite betalt och gav sin argument för detta. Dock är det en åsikt som gemene man antagligen inte har mycket till övers för och som säkert inte ger nya röster. Just därför tycker jag tycker det är strongt att hålla fast vid denna i tv.