2007-07-22, 08:48
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goriot
Är det denna Allan?

http://www.socialpolitik.com/gamlanu...942/94220.html

Om det är han förstår jag varför han har kontakter inom den undre världen och maffian och kan förstöra andra människors liv
Citera
2007-07-22, 13:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sthlmkid
Vem är han (Allan alltså) ((orkar inte googla)), och vad är det som gör att han kan fucka upp folk som är oschyssta mot Nyamko?
Du hittar inte myckt på google, Allan har mycket kontakter i svenskt näringsliv och politik. Han har hållit sig själv i bakgrunden och uppträder inte gärna i media.

Vad jag vet har inte Allan några kriminella kontakter eller något kriminellt bakom sig. Möjligen någon vän som åkt dit för skattebrott eller liknande men inget liknande en maffia eller så.
Citera
2007-07-22, 13:35
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tsunamis
Nyamko Sabuni kunde ha varit en bra liberal politiker. För mig är hon dock för alltid förknippad med att till polisinspektör CG Wrangel säga: "Du är ett arrogant, respektlöst arsel!". Bakgrunden var att ett invandrargäng, däribland en mycket mörkhyad yngre man hade misshandlat och rånat en handikappad flicka i rullstol inne i en kyrka. I ett debattprogram i TV beklagade sig polisinspektören över att en polis över polisradion hade beskrivit den unga mannen som "blåneger". Wrangel intygade att man skulle jobba inom polisen för att få bort denna typen av beskrivningar av människor med afrikanskt ursprung med mycket mörk hud.

Den dåvarande ordförande i Afro-svenska Riksförbundet, Nyamko Sabuni, frågade polisinspektören om han kunde garantera att detta inte återupprepades.
Inspektören sa att han naturligtvis inte kunde garantera vad andra människor säger över polisradion i en akut situation.

Det var då Sabuni yttrade sina bevingade ord: "Du är ett arrogant, respektlöst arsel!". Ingen häpen programledare som ifrågasatte hennes uttalande. Ingen ånger hos Sabuni.

För mig och många andra gör detta att respekten för Sabuni är noll. Då spelar det ingen roll om hon engagerar sig i benskörhet eller att invandrare skall kunna bli statsråd så snart de fått svenskt medborgarskap (även om de fortfarande samtidigt är medborgare i ett annat land).

Intressant historia (i tredje inlägget sedan 2002 - antagligen något sorts rekord här på Flashback)
Citera
2007-07-22, 13:40
Medlem
Negerkvinnan är muhammedan sedan födelsen. Hon har mig veterligt aldrig avsagt sig denna fascistiska, totalitära, antidemokratiska, kvinnofientliga och rasistiska ideologi. Vi har en nazist i regeringen!
Citera
2007-07-22, 13:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Negerkvinnan är muhammedan sedan födelsen. Hon har mig veterligt aldrig avsagt sig denna fascistiska, totalitära, antidemokratiska, kvinnofientliga och rasistiska ideologi. Vi har en nazist i regeringen!
Det stämmer, Nyamko är praktiserande muslim. Henens söner skall även vara omskärda enligt muslimsk tradition. Hon knallar inte till mosken för fredagsbönen men firar högtider, till hur stor del detta är tradition eller religion vet jag inte.
Citera
2007-07-22, 18:59
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius

Nazist?

Muslim heter det väl?

Är hon den enda muslimen i riksdag och regering eller finns det fler av de folkvalda som är det?
Citera
2007-07-22, 19:14
Medlem
Malchicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kniebolo
Att det är något fel i huvudet på denna kvinna kan ändå väl ingen förneka efter hennes förslag om obligatoriska gynekologundersökningar på landets alla skolflickor.
Bara tanken att alla Sveriges tonårsflickor ska tvingas sära på benen i en obligatorisk undersökning, bara för att ett antal tusen invällande afrikaner i bästa grottmänniskostil inte kunnat hålla sig borta från sina småflickors könsorgan, är nog fan rekord i jävla dumhet.

Alliansen har INTE imponerat på mig i sina närmast obligatoriska val av idioter till ministerposterna.

Jag tycker det är ett utmärkt förslag från denna utmärkta kvinna.
Man har ju som finnigt pubertetsfjun blivit klämd och känd på så det borde inte på något vis vara värre för tjejer. Problemet är inte förslaget i sig, problemet ligger i att förslaget inte kan bli ekonomiskt försvarsbart eftersom det politiska klimatet inte tillåter riktade insatser mot riskgrupper.

Nyamko kan sammanfattas med att hon inte är rädd för att säga vad hon verkligen tycker, vilket är en av de främsta egenskaperna en politiker kan ha. Jag blev mycket förvånad när hon i en tv-debatt förra sommaren hävdade att många kommunpolitiker har för lite betalt och gav sin argument för detta. Dock är det en åsikt som gemene man antagligen inte har mycket till övers för och som säkert inte ger nya röster. Just därför tycker jag tycker det är strongt att hålla fast vid denna i tv.
Citera
2007-07-22, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Nazist?

Samma skit. Olika namn.

Citat:
Muslim heter det väl?

Nej, det heter muhammedan alternativt muselman.

Citat:
Är hon den enda muslimen i riksdag och regering eller finns det fler av de folkvalda som är det?

Det finns ett flertal muhammedaner i riksdagen. Unga muslimers ordförande sitter till exempel på ett mandat för miljöpartiet. Infiltrationen pågår med andra ord i oförminskad styrka.
Citera
2007-07-22, 19:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Malchick
Nyamko kan sammanfattas med att hon inte är rädd för att säga vad hon verkligen tycker, vilket är en av de främsta egenskaperna en politiker kan ha. Jag blev mycket förvånad när hon i en tv-debatt förra sommaren hävdade att många kommunpolitiker har för lite betalt och gav sin argument för detta. Dock är det en åsikt som gemene man antagligen inte har mycket till övers för och som säkert inte ger nya röster. Just därför tycker jag tycker det är strongt att hålla fast vid denna i tv.
Det är mycket snack och lite verkstad, hon får otroligt lite av det hon säger gjort eller genomfört i den politik och de beslut som tas. Förslagen är mer för att visa upp varumärket Nyamko än att utforma realistiska förslag. Det har varit en lyckad strategi för henne då hon fått ta plats i regeringen, ett bra alibi för alliansen samtidigt som de får en person som inte bryr sig om att utmana någon annan.
Citera
2007-07-22, 19:45
Medlem
Malchicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frågande Fredde
Det är mycket snack och lite verkstad, hon får otroligt lite av det hon säger gjort eller genomfört i den politik och de beslut som tas. Förslagen är mer för att visa upp varumärket Nyamko än att utforma realistiska förslag. Det har varit en lyckad strategi för henne då hon fått ta plats i regeringen, ett bra alibi för alliansen samtidigt som de får en person som inte bryr sig om att utmana någon annan.

Nu är inte Nyamko diktator utan hon är trots allt ganska begränsad både i sitt ämbete och genom riksdagens och regerings sammansättning. Då blir det kompromisser.

Jag är inte så konspiratoriskt lagd att jag ser hennes åsikter som ett led i en "strategi". Hon har sina idéer och framför dessa. Alla har vi väl våra idéer och tankar om hur något bör se ut och det väl bra att veta våra politikers visioner. Vad var exempelvis Görans visioner?
Citera
2007-07-22, 19:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Malchick
Nu är inte Nyamko diktator utan hon är trots allt ganska begränsad både i sitt ämbete och genom riksdagens och regerings sammansättning. Då blir det kompromisser.

Jag är inte så konspiratoriskt lagd att jag ser hennes åsikter som ett led i en "strategi". Hon har sina idéer och framför dessa. Alla har vi väl våra idéer och tankar om hur något bör se ut och det väl bra att veta våra politikers visioner. Vad var exempelvis Görans visioner?
Göran person arbetade hårt med den svenska ekonomin, han lyckades få den under kontroll före han lämnade politiken. Vad man än tycker om sossar och Göran som person så lyckades han med detta.

Nyamko har endast lagt fram förslag som skulle kräva stora och omfattande lagändringar, när hon väl kommer i en position där hon kan genomföra eller arbeta för dessa föränsdringar så är det helt plötsligt tyst i alla tidigare frågor. Varför har hon ännu inte presenterat ett lagförslag gällande gynundersökningar av tonårsflickor t ex? Svaret är för att hon aldrig haft intresse av att det skall ske någon förändring!

PS, jag tycker inte om Nyamko alls!
Citera
2007-07-22, 20:41
Medlem
JoberMans avatar
Skiter i vad hon gör och tycker. Jag tycker hon är snygg och har en tight och sexig liten kropp. Undrar om hon tar den i...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in