2006-10-07, 09:23
Medlem
Blodansiktes avatar
Hej.

Jag undrar om någon har erfarenhet av veckovis hemkörning av grönsaker.
Vad det kostar?
Hur funkar det?
Är det värt det? o s v

Tacksam för svar.
Citera
2006-10-07, 09:32
Bannlyst
Jag kan köra upp en morot i röven på dig en gång i veckan,gratis!
Citera
2006-10-07, 09:59
Medlem
Blodansiktes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FinkelSven
Jag kan köra upp en morot i röven på dig en gång i veckan,gratis!

Då får du allt ta med dig lite mera grönsaker när du ändå skall hit.
Citera
2006-10-07, 10:43
Medlem
mishimas avatar
Mina föräldar har det från en lokal odlare i deras trakter. De grönsakerna de får hem är av mycket bra kvalité. Men det är ju inte de billigaste grönsakerna man kan köpa, men man får för vad man betalar för.

Annars är det väl Årstiderna som är ledande på marknaden och de lär vara bra.
Citera
2006-10-07, 11:14
Medlem
Svensken Von Svenskens avatar
Det där företaget "Årstiderna" verkar vara en mysig idé, men och andra sidan varför vill man som privatperson få just grönsaker hemlevererat?
Vem äter så mycket grönsaker så att det blir enklare att få det hemkört istället för att köpa det när man ändå är i affären?
Det är ju inget som gemene man vräker i sig precis.
För mig skulle det handla om 15-20 kg grönsaker i veckan om jag ens skulle tänka tanken om att få det hemkört.
Citera
2006-10-07, 15:51
Medlem
M-isans avatar
Vi hade hemkörning av frukt och grönt förrut genom Årstiderna. Men jag slutade efter några månader. Det var inte helt värt pengarna tyckte vi. Vi fick mycket grönsaker som vi aldrig använde (som vi inte visste hur man använde ibland).Man valde ut "lådor" som var förbestämda vad dom skulle innehålla, så man kan ju inte välja fritt vad man vill ha. Därför tyckte vi att det inte var lönsamt. Men dom hade jätte god fin frukt, men dyr. När man försökte räkna ut kilopriset så blev det väldigt dyr ekologisk frukt och grönt. Det är väl okej om man inte är så många hemma, men om man är som vi 2 vuxna och 3 barn så pallade inte ekomin det i längden.

Tex, så var kanske en grönsakslåda potatis, lök, kål morötter m.m. då räckte bara potatisen till en måltid hemma hos oss eftersom det bara ingick 1 kilo potatis. Fruktlådorna var oxå ganska små och dyra. Vi betalade med månadsfaktura och den kunde bli ganska hög om vi hade beställt hem frukt och grönt kanske varje vecka.
I affären så bestämmer du ju iallafall själv vad och hur mycket du vill ha. Men det var smidigt att få det fram till dörren.
Citera
2006-10-07, 16:30
Medlem
Enligt aftonbladet låter det som det är billigare än att köpa i affär.
"Trött på att stå och klämma på svindyra ekologiska tomater i grönsaksdisken? Och sedan köa ihop med andra kunder? Då kan du prenumerera på en låda ekoprodukter."
http://www.aftonbladet.se/vss/punkts...894700,00.html
Citera
2006-10-07, 16:45
Medlem
kenobes avatar
jag använder mig av www.ekoladan.se, Ekolådan kallad
Funkar skitbra. Har kört det i 1½ år nu.
Citera
2006-10-07, 17:05
Medlem
Not_mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kenobe
jag använder mig av www.ekoladan.se, Ekolådan kallad
Funkar skitbra. Har kört det i 1½ år nu.

Kolla även in www.mossagarden.se. Har inte använt dem själv, men vet flera som använder dem och är nöjda.
Citera
2006-10-07, 17:12
Medlem
Blodansiktes avatar
Tack för svaren.

Kul med lite tips samt att några med egna erfarenheter skriver. Skall börja prenumera på en låda, vad det lider.
Citera
2006-10-07, 19:10
Medlem
Nu blev jag sugen på grönsaksoppa *droool*
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här