[quote=wraang]
Citat:
Ursprungligen postat av jamsson
Nja nu var det inte jag som drog upp den här Aha i den här tråden. Det blev någon sluggning mellan några kombatanter här inne. Sen gav jag väl lite kommentarer jag och, men sedan har det visat sig att han kan ha info som kan hjälpa till att lösa mordet.
Kan vara ett långskott

men Gammelvargen vill bara prata med honom. Så vi tror inte att Aha har med mordet att göra, bara att han kan ha info.
Som sagt Aha är O.T i denna tråd, la bara det sista här för att diskussionen vart så färsk om dom här två herrarna. Men nu lämnar jag den här tråden så att folk kan diskutera La Familia.
M.V.H.
jamsson.[/QUOT
vadfan menar du med att lösa mordet? christian som vådasköt henne sitter ju redan inne så de la ganska löst eller? och vad ska ni med vapnet till det gör la ingen skillnad eller?

Nja att åklagare Ahlstrand är ovillig att gå till åtal är just avsaknaden av vapnet. För att kunna klarlägga om det var som GM sa att det var, en olycka. För att kunna göra en rekonstruktion som är värd namnet så måste rätt vapen fram. Sen kan man ju bara spekulera i vad det är som gör att CB sitter i häktet ännu. Förmodligen så köper inte åklagaren CB,s story och därför så väljer åklagaren att hålla kvar honom.
Ja vad är det som inte stämmer?, och hur är det möjligt att åklagaren kan hålla honom så länge. Han kan bara hålla honom 14 dagar i stöten, sen om han vill hålla honom en period till så måste det prövas. Alltså utgår jag ialla fall från att det måste vara så att allteftersom åklagaren försöker att få fatt i vapnet så blottställs allt mer och mer av CB,s C.V. Och det säger ju sig själv att han gräver i allt och alla som har varit i kontakt med CB. Och det är ju som det är i den världen, det mesta rör sig om kriminella handlingar. Det ena ger det andra. Mycket hamnar säkert i slasken, vilket är en veritabel guldgruva för polisen.
Så nej detta fall är långt ifrån över, hade vapnet återfunnits och stämt in i bilden av vad CB sagt så hade det här fallet varit löst för länge sedan. CB är alltså inte dömd ännu, han sitter i häktet ännu.
M.V.H.
jamsson.