2009-06-01, 21:34
Medlem
tma2662s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
Sen måste vapnet spåras till sitt ursprung. Vad för brott det kan ha varit med om OCH det viktigaste av allt, det måste ju bort från gatorna. Skall någon annan bli mördad av samma vapen bara för att polisen inte orkade med att leta fram det. ahhh!
jag blir trött bara jag tänker på att små knarkarhattar från Halmstad skulle springa omkring med pickadollen.

Vaddå hattar, har dom något med den här historian att göra eller?
Citera
2009-06-01, 22:48
Medlem
jamssons avatar
[quote=wraang]
Citat:
Ursprungligen postat av jamsson
Nja nu var det inte jag som drog upp den här Aha i den här tråden. Det blev någon sluggning mellan några kombatanter här inne. Sen gav jag väl lite kommentarer jag och, men sedan har det visat sig att han kan ha info som kan hjälpa till att lösa mordet.

Kan vara ett långskott men Gammelvargen vill bara prata med honom. Så vi tror inte att Aha har med mordet att göra, bara att han kan ha info.

Som sagt Aha är O.T i denna tråd, la bara det sista här för att diskussionen vart så färsk om dom här två herrarna. Men nu lämnar jag den här tråden så att folk kan diskutera La Familia.

M.V.H.
jamsson.[/QUOT

vadfan menar du med att lösa mordet? christian som vådasköt henne sitter ju redan inne så de la ganska löst eller? och vad ska ni med vapnet till det gör la ingen skillnad eller?

Nja att åklagare Ahlstrand är ovillig att gå till åtal är just avsaknaden av vapnet. För att kunna klarlägga om det var som GM sa att det var, en olycka. För att kunna göra en rekonstruktion som är värd namnet så måste rätt vapen fram. Sen kan man ju bara spekulera i vad det är som gör att CB sitter i häktet ännu. Förmodligen så köper inte åklagaren CB,s story och därför så väljer åklagaren att hålla kvar honom.

Ja vad är det som inte stämmer?, och hur är det möjligt att åklagaren kan hålla honom så länge. Han kan bara hålla honom 14 dagar i stöten, sen om han vill hålla honom en period till så måste det prövas. Alltså utgår jag ialla fall från att det måste vara så att allteftersom åklagaren försöker att få fatt i vapnet så blottställs allt mer och mer av CB,s C.V. Och det säger ju sig själv att han gräver i allt och alla som har varit i kontakt med CB. Och det är ju som det är i den världen, det mesta rör sig om kriminella handlingar. Det ena ger det andra. Mycket hamnar säkert i slasken, vilket är en veritabel guldgruva för polisen.

Så nej detta fall är långt ifrån över, hade vapnet återfunnits och stämt in i bilden av vad CB sagt så hade det här fallet varit löst för länge sedan. CB är alltså inte dömd ännu, han sitter i häktet ännu.

M.V.H.
jamsson.
Citera
2009-06-01, 23:29
Medlem
jamssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tma2662

Dom påstår själva att dom inte har med detta fall att göra. Att dom inte innehar vapnet också vidare. Men vad sanningen ligger vet inte jag. CB kan ha givit vapnet till någon eller grävt ner det eller något annat. La Familia blev ju misstänkt initialt på grund av att CB skulle ha varit som man då trodde vart någon typ av medlem i La Familia, Men dom har hävdat sin oskuld hela tiden.

Jag ställde frågan till L.F i ett P.M om dom kunde kasta ett ljus över vad vapnet fanns.Jag fick ett ganska hövligt och utförligt svar av dom som jag tyckte lät rätt vettigt. Dvs dom hade inte vapnet och visste inte var det kunde finnas. + lite annat runt omkring det hela, som gav mig en bra bild av det hela. Men sedan så kan man ju inte frångå att det finns en del luckor dom närmsta dygnen efter mordet. och det är väl det som jag misstänker att åklagaren också vill ha utrett.

Som sagt han sitter häktad ännu och kommer förmodligen att få göra så ett bra tag till. Åklagaren har inte bråttom, Han får hela tiden in nytt material och jag misstänker att man utnyttjar CB som mjölk kossa även i andra närliggande ärenden. Så vi får nog se tiden an, och avvakta vad som händer.

M.V.H.
jamsson.
Citera
2009-06-01, 23:35
Medlem
nedboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tma2662

jag vet inte!? Menar du att du vet det? Om de har med det att göra eller inte?

Det är väl ganska troligt att de på ett eller annat sätt har med det att göra. Det är ju större risk att de har det än att Umeå Tennisklubb har med det att göra, eller?
Citera
2009-06-02, 00:02
Bannlyst
Till dig som inte vet ett skit om La Familia!

Citat:
Ursprungligen postat av solmaz_1
Du ska veta att jag har tillräckligt med fakta om Lf innan jag börjar snacka!!!
vad snackar du om när du säger att De sk från klubben är vänner idag och har ingen otal med varandra?? vilka av de?? skämtar du med mig, ja en av de men han var ju redan från början en falsk pundare så det var ju väntad att han skulle skita i vilket och börjar snacka med allt och alla men vilka andra snackar du om?? du som verkar ha så mycket fakta!
och vad menar du med att jag ska tänka på vad jag säger här?? är det ett hot+ jag trodde här vara det fritt fram för allas åsikter eller??
Det är alltid så,ni gör nåt fult men sen när folk klagar på er så säger ni att just den medlemen som har gjort dåddet är sparkad fast i själva verket är det inte så! Gubben var ju med och han startade upp hela skitet, nu är han helt plötsligt inte med längre och du jag ser att din intresse för de förklarar du genom att säga att du är en bra vän till de men jag menar varför ljuger du för??? varför kan du inte helt ärligt förklara vad du tjänar på det, jag menar genom att reklamera så postiv för dessa människor så försöker du ju vinna något men vad det är undrar jag!!!

Först och främst ska du veta att alla i KLUBBEN är vänner till L.F idag och dom har inte längre något åtal mellan varan.

När du påstår att Gubben startade La Familia så är du ute och cyklar precis som Gubben själv gjorde då han drog sina rövar historier som tydligen du har gott på.
Som sagt fakta är fakta och det är inte svårt för dig och ta reda på saningen genom att lämna ditt nr till mig via PM så får du träffa L.F och där efter bilda dig en uppfatning om vilka L.F är idag och vart dom står.

La Familia vet vad som rätt och fel. Dom medlemmar som gjort bort sig i L.F har oxå blivit kickade. Visst finns det skit folk i alla grupperingar men huvudsaken är att man rensar skit folket och gör rätt för sig.
Citera
2009-06-02, 00:24
Medlem
gobbegroggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.F
Först och främst ska du veta att alla i KLUBBEN är vänner till L.F idag och dom har inte längre något åtal mellan varan.

När du påstår att Gubben startade La Familia så är du ute och cyklar precis som Gubben själv gjorde då han drog sina rövar historier som tydligen du har gott på.
Som sagt fakta är fakta och det är inte svårt för dig och ta reda på saningen genom att lämna ditt nr till mig via PM så får du träffa L.F och där efter bilda dig en uppfatning om vilka L.F är idag och vart dom står.

La Familia vet vad som rätt och fel. Dom medlemmar som gjort bort sig i L.F har oxå blivit kickade. Visst finns det skit folk i alla grupperingar men huvudsaken är att man rensar skit folket och gör rätt för sig.

måste bara säga detta eftersom ingen annan gjort det. det heter OTALT-med varandra och inte ÅTALT-med varandra..
Citera
2009-06-02, 01:05
Medlem
Och du Mr ska veta att det aldrig har funnits något som heter KLUBBEN, Det var ett namn media snarare hallandsposten hittade på, det fanns aldrig någon gruppering som hette så.. vet du varför jag vet det??? jag är en av de!!! för din info...för det andra har inte du kunnat svara på en enda fråga om du är bara deras vän varför reklamera du så mycket för skitet? hur kommer det sig att du är så god vän med de och vet sååååå mycket om de men är inte en av de?? jag menar såna saker verka intressera dig eller hur?? så om de är så jävla bra som du säger då borde du ha valt och bli en av de eller?? är jag ute och cyckla igen?
Varje gång man tar något ex om de för dig så kommer du med att dessa dåliga människor är kickade från LF, men hur fan kommer det sig?? vad då får vem som helst bli LF, tatuera deras namn på armen och sen kommer det fram att han är ingen lämplig människa då eller? ser du då är LF ingen ORGANISERAD GÄNG!!!!!
Som sagt bara för att man har inte samma vänliga känslor för dina vänner betyder inte det att man har fel... tål det eller ej... sanning är sanning!
Citera
2009-06-02, 10:05
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Flyttade ett antal inlägg om "Familjen" till den här tråden från tråden om brottslighet i Halmstad.

// Mod
Citera
2009-06-02, 12:51
Medlem
nedboys avatar
Nu får ni ta och slappna av en bit. Ni upprör varandra så till den grad att det blir svårt att föjla det ni skriver (som vanligtvis redan är svårt i trådar om kriminella gäng).

Jag försår inte grejen!? Detta är ett gäng som hör hemma i fängelse.
Det va ett jävla tjat om att några inte vet ett skit om dem. Vi vet att de är kriminella snorungar som skall bort från våra gator.

Om det är fel så kan väl den som tycker det skriva varför det är fel. Varför är det fel att kriminella skall sitta i fängelse?

Vi fastnar i meningslöst tjat i tråden om sjuka regler som ett gäng har satt upp och huruvida efterföljandet av dem löper. Kan vi släppa det så kan vi istället lösa knuten där vi får dem in i fängelse.
Citera
2009-06-02, 13:37
Medlem
CrapStacks avatar
Vad är La Familia för typ av organisation

Hejsan
Har nu följt denna tråd + om mordet i Nordostpassagen men är lite förbryllad av alla motstridiga uppgifter.

För en intresserad utomstående så är det hart när omöjligt att kunna få sig en uppfattning vad LF är för typ av organisation.

Följande förslag har inkommit på denna tråd : Ett tight "kriminellt gäng", löst sammanfogat pack, har även hört att de inte finns!
Att de inte är lika organiserade och stora som HA,Bandidos mf har jag fattat, men jag tror nog att de finns.

Så kan någon som VET säga mig vad LF är för något och vad de gör (vilken typ av kriminalitet sysslar det med) så är jag tacksam.
Citera
2009-06-02, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrapStack
Hejsan
Har nu följt denna tråd + om mordet i Nordostpassagen men är lite förbryllad av alla motstridiga uppgifter.

För en intresserad utomstående så är det hart när omöjligt att kunna få sig en uppfattning vad LF är för typ av organisation.

Följande förslag har inkommit på denna tråd : Ett tight "kriminellt gäng", löst sammanfogat pack, har även hört att de inte finns!
Att de inte är lika organiserade och stora som HA,Bandidos mf har jag fattat, men jag tror nog att de finns.

Så kan någon som VET säga mig vad LF är för något och vad de gör (vilken typ av kriminalitet sysslar det med) så är jag tacksam.

hoppas ingen här e så trög så dom spyr ut vilka brott o aktiviteter de pysslar med... men ring till svinstian i halmstad o fråga..det snutarna redan vet e ju lungan
Citera
2009-06-02, 15:28
Medlem
nedboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wraang
hoppas ingen här e så trög så dom spyr ut vilka brott o aktiviteter de pysslar med... men ring till svinstian i halmstad o fråga..det snutarna redan vet e ju lungan

Det var ju ett uttömmande svar som säkert gav "CrapStack" full insikt i ämnet han sökte om.

Vad för svinstia pratar du om i Halmstad? Är det en lantbrukare som sitter med info om gänget? Resten av vad du skriver förstår inte jag, så jag får be en tolk om hjälp med det. Om någon förstår?

Men jag skall inte spy ut vilka brott o aktiviteter de pysslar med. Den röda tråden är just nu Nordostpassagemördaren och det divideras om han var medlem eller inte. Det har sagts av många att han i alla fall var medlem när mordet begicks.
Folk jagar dem i jakten på mordvapnet. Många tror att Halmstadsgänget kan ha vetskap om mordvapnets vara.

Men om man sätter Nordostpasagemordet vid sidan och utgår från en ny infallsvinkel på gänget "La Familia".
Vad får vi då? Vad är det för personer och hur ser förgreningen ut? Vad för brott synkroniseras med gänget och dess medlemmar?

En avgränsning som känns rätt just nu tycker jag. Eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in