2006-11-27, 20:24
Medlem
Suomis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pdL
Jag läste inte igenom ditt inlägg alls, förutom detta som mina ögon fastna på.

Vet inte om du överdrev med ett par nävar salt, men jag själv är en 100kg klump, och nej, mitt dagliga energibehov är inte 5000kcal, även fall jag spenderar ca 1 timma på gymmet 6 dagar i veckan. Mer runt 3300-3500kcal.

-hasse
Kanske är du en fettklump och inte en muskelklump. Har en bit kvar till 100 men har fan en ämnesomsättning på 3500-3800 för tillfället och då tycker jag ändå att den sjunkit jämfört med tidigare.
Citera
2006-11-27, 22:49
Medlem
pdLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suomi
Kanske är du en fettklump och inte en muskelklump. Har en bit kvar till 100 men har fan en ämnesomsättning på 3500-3800 för tillfället och då tycker jag ändå att den sjunkit jämfört med tidigare.

Tränat 3 år, som jag sa innan, 1 timma per dag/6dagar i veckan. Du kan nog räkna ut själv vad jag är.

-hasse
Citera
2006-11-28, 09:12
Awaiting Email Confirmation
KoreanDannes avatar
det är olika...

Citat:
Jag läste inte igenom ditt inlägg alls, förutom detta som mina ögon fastna på.

Vet inte om du överdrev med ett par nävar salt, men jag själv är en 100kg klump, och nej, mitt dagliga energibehov är inte 5000kcal, även fall jag spenderar ca 1 timma på gymmet 6 dagar i veckan. Mer runt 3300-3500kcal.

-hasse

Det är ganska individuellt...Jag väger 100 och lite till, min dagsförbrukning ligger på 5000-6000 kcal, mindre så tappar jag vikt, men jag tränar lite mer också, samt mycket cardio och promenader, ligger på ca 3500kcal under deff. När jag ligger 3500kcal är det väldigt lite och jag blir alldeles matt och trött i huvudet av det snåla energiintaget, så det är ganska individuellt.

Tack för mig
Citera
2006-11-28, 14:31
Medlem
pdLs avatar
Självklart är det individuellt, men att utgå ifrån 5000kcal för en man som ligger på 100kg och bara anta iså fall att han håller på med cardio/annan fysisk som en normal person inte gör, är fel i sig. För vad jag kan se är hans inlägg tillängnat nybörjare, som inte har någon som helst grund om vad träning innebär.

-hasse
Citera
2006-11-28, 14:58
Medlem
spudwishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KoreanDanne
Spudwish,,,,allvarligt blir man rätt trött på ditt "veta bättre än Axon" komlex.... följer du honom aktivt i hans trådar och inlägg enbart för att dementera och kritisera... har du inget eget liv???

Trött så trött...ringen är så tung, så tung

lol... Jag läser alla trådar, även Axons. Skriver han bra, som han gjorde i en annan guide han gjorde, skriver jag det, skriver han dåligt, som jag tyckte han gjorde till stor del i denna, skriver jag det. Tror inte Axon behöver dig att "försvara" honom iaf.
Citera
2006-11-28, 15:20
KoreanDannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spudwish
lol... Jag läser alla trådar, även Axons. Skriver han bra, som han gjorde i en annan guide han gjorde, skriver jag det, skriver han dåligt, som jag tyckte han gjorde till stor del i denna, skriver jag det. Tror inte Axon behöver dig att "försvara" honom iaf.

försvarar inte honom, bara less på ert gnabb som tar upp stoooort utrymme i en massa annars mycket intressanta trådar...
Citera
2006-11-28, 15:20
KoreanDannes avatar
Citat:
Självklart är det individuellt, men att utgå ifrån 5000kcal för en man som ligger på 100kg och bara anta iså fall att han håller på med cardio/annan fysisk som en normal person inte gör, är fel i sig. För vad jag kan se är hans inlägg tillängnat nybörjare, som inte har någon som helst grund om vad träning innebär.

-hasse

Helt rätt!
Citera
2006-12-13, 20:43
Medlem
Zinkys avatar
Om man är vegetarian är det svårare att få i sig stora mängar calorier då?
Citera
2006-12-13, 21:02
Medlem
hmfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zinky
Om man är vegetarian är det svårare att få i sig stora mängar calorier då?

Vegetarianer och gymmande.. två motsatta livstilar
Citera
2006-12-13, 22:52
Medlem
Newis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KoreanDanne
försvarar inte honom, bara less på ert gnabb som tar upp stoooort utrymme i en massa annars mycket intressanta trådar...

Detta är ett forum. Det är väl bara bra om folk diskuterar om det som skrivs här. Om ingen diskuterade över huvud taget i till exempel denna tråd, så skulle det ju bara finnas något intressant att läsa på första sidan och alltså skulle det inte finnas något utrymme som behöver bevaras.
Citera
2006-12-13, 23:11
Medlem
spudwishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hmf
Vegetarianer och gymmande.. två motsatta livstilar

Skitlöjligt! På vilket sätt skulle det vara det?

Zinky: Det som kan vara svårare med en vegetariansk diet är proteinintaget. Planerar du måltiderna väl borde det inte vara nåt problem. Annars finns det billigt protein som du kan ta en portion om dan och det skulle räcka.
Citera
2006-12-14, 07:39
Medlem
timehunters avatar
Hur är det med tex 100 meterslöpare, gymnaster och andra vältränade idrottsmän, äter de också kopiösa mängder mat för att få den kropp de har idag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in