2009-08-06, 00:45
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
Ja, men det är ju onödigt att ta mer protein än vad som stimulerar proteinsyntesen maximalt. Det är väl 10g EAA och 20g äggprotein som gör det? Så Vassledoseringen borde vara lägre?
Martin Kjellström, som antagligen är störst i världen just nu, top 5 i alla fall, äter 1kg protein per dag.

Jo jag vet... säg det inte, jag vet jag vet jag vet.
Citera
2009-08-06, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BengtZz
Du inser inte hur glad jag blev när King Grub gjorde den posten.

haha samma här
Citera
2009-08-06, 01:16
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Martin Kjellström, som antagligen är störst i världen just nu, top 5 i alla fall, äter 1kg protein per dag.

Jo jag vet... säg det inte, jag vet jag vet jag vet.
Ja, jag vet han är stor och allt. Men det är ju dumt att elda för kråkorna om man säger så, jag menar alltså att man kan ta 10g EAA före och efter passet, sen fyller man ut med Kasein och proteinrik mat + någon vassledrink om dagen (om man anser det behövligt).
Citera
2009-08-06, 01:20
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
Ja, jag vet han är stor och allt. Men det är ju dumt att elda för kråkorna om man säger så, jag menar alltså att man kan ta 10g EAA före och efter passet, sen fyller man ut med Kasein och proteinrik mat + någon vassledrink om dagen (om man anser det behövligt).
Han dricker mestadels vassle för övrigt. Det gör han lite då och då.

Ja jo det är dumt att elda för kråkorna. Tror inte det är en strikt gräns, om du tänjer lite på gränsen så kanske du inte nyttjar allt protein som det är tänkt men att en större del blir nyttjad, även om majoriteten av överskottet blir meningslöst.
Citera
2009-08-06, 14:50
Medlem
Lånar den här tråden lite lätt.

Tog mig ett paket nudlar till frukost i brist på annat ( ) och så stod jag och kollade på närningsvärdet.

På den svenska delen står det;

Kalorier 370
Protein 11G
Kolhydrater 52G
Fett 17G

På den engelska delen står det;

Fat 8g
Protein 5g
Calories 180
Carbohydrate 22g

Mängden nudlar ligger på ~85g (42,5g okokat).

Jag blir ju lite fundersam över det hela hur det kan vara så olika.

Någon som har en aning om varför det ser ut så här? :/
Citera
2009-08-06, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miski
Lånar den här tråden lite lätt.

Tog mig ett paket nudlar till frukost i brist på annat ( ) och så stod jag och kollade på närningsvärdet.

På den svenska delen står det;

Kalorier 370
Protein 11G
Kolhydrater 52G
Fett 17G

På den engelska delen står det;

Fat 8g
Protein 5g
Calories 180
Carbohydrate 22g

Mängden nudlar ligger på ~85g (42,5g okokat).

Jag blir ju lite fundersam över det hela hur det kan vara så olika.

Någon som har en aning om varför det ser ut så här? :/

Engelska visar det om är i förpackningen medan svenska visar näringsvärdet för 100gram.
Citera
2009-12-01, 22:01
Medlem
Thundershits avatar
Citat:
Du hittar kolhydrater i form av stärkelse eller socker i pasta, potatis, flingor, ris, bröd, gryn, grönsaker, frukt, mjölk, godis, chips, alltså det mesta som inte består av enbart kött.

Är det någon som kan förklara det där lite tydligare?
Kolhydrater är ju en benämning på just socker (alltså känns det fel att säga att det innehåller socker eller stärkelse, borde snarare stå : socker (glukos, sackaros, fruktos, lakots, maltos) och en annan sorts socker kallat stärkelse. Har jag rätt?, vill inte direkt vara ordmärkare. Jag frågar för jag är osäker)

Snarare kan frågan ställas. Vad är det för skillnad kemiskt uppbyggt av stärkelse och socker?
Senast redigerad av Thundershit 2009-12-01 kl. 22:11.
Citera
2009-12-01, 23:23
Medlem
pezrulezhaakons avatar
Thundershit

Hur stärkelse ser ut kemiskt jämfört med socker är lite knepigt att ge ett generellt svar på.
Kolhydrater delas in i lite olika grupper, sockeralkoholer, kaloriinnehållande och inte kaloriinnehållande. De kaloriinnehållande delas in i monosakarider, disakarider, oligiosakarider, polysakarider, stärkelse och cellulousa.

De inte kaloriinnehållande är tex björksocker (xylitol) och aspartam och liknande

http://sv.wikipedia.org/wiki/St%C3%A4rkelse
Citera
2009-12-02, 10:29
Medlem
AldoRaines avatar
Citat:
Han dricker mestadels vassle för övrigt. Det gör han lite då och då.

Ja jo det är dumt att elda för kråkorna. Tror inte det är en strikt gräns, om du tänjer lite på gränsen så kanske du inte nyttjar allt protein som det är tänkt men att en större del blir nyttjad, även om majoriteten av överskottet blir meningslöst.

Har för mig att Grubb skrivit att för höga doser av protein under en längre tid kan ar en negativ påverkan på testosteronet. Vet du något om det?
Citera
2009-12-02, 10:35
Medlem
Axons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AldoRaine
Har för mig att Grubb skrivit att för höga doser av protein under en längre tid kan ar en negativ påverkan på testosteronet. Vet du något om det?
Kanske stämmer men i Kjellströms fall spelar det nog ingen roll då han får sitt testosteron i konstgjord form intramuskulärt i abnorma doser.
Citera
2009-12-02, 10:37
Medlem
AldoRaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axon
Kanske stämmer men i Kjellströms fall spelar det nog ingen roll då han får sitt testosteron i konstgjord form intramuskulärt i abnorma doser.

Jo det är jag helt medveten om. Jag var mest nyfiken på om det stämmer det jag skrev, och i så fall hur pass höga doser under hur lång tid vi pratar om då.
Citera
2009-12-07, 02:27
Medlem
Thundershits avatar
Någon som har en pålitlig källa om hur länge aminosyror kan lagras i kroppen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in