2007-04-16, 16:30
Medlem
Professorn_123s avatar
Jag skulle nog ställa mig frågan varför dricker jag sprit?
-Jo svaret är enkelt för att bli berusad.
Det bästa sättet att bli berusad är att dricka kroppstempererad vodka för då går den nästintill rakt ut i blodet.

Om man har kallare eller mot förmodan varmare vodka så måste kroppen värme upp eller kyla den innan alkoholen tränger ut i bloden. På så viss kan man få en farlig fylla då man inte riktigt märker av hur berusad du blir utan märker utav den först efter ett tag eller när du exempelvis går till toaleten.
För alla vet ju att kroppen blir varmare när man utför någon typ av rörelse.
Citera
2007-04-17, 08:09
Medlem
razcals avatar
Stoli...aaaahh..underbara stoli...stoli dricks med fördel över en isbit eller 2 med lite färsk lime...sitter som pinnen i bajs...mmmmm
Citera
2007-04-17, 08:35
Medlem
Stolichnaya bör drickas väl kyld, utan is, på ryskt vis. Jag tycker den slår alla andra vodkasorter jag provat när det gäller smak; mjuk, otroligt ren utan att smaka sterilt, komplex i sin enkelhet.

Den enda vodka som kommer i närheten är Moskovskaya.
Citera
2007-04-17, 09:44
Medlem
telephone80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Professorn_123
Det bästa sättet att bli berusad är att dricka kroppstempererad vodka för då går den nästintill rakt ut i blodet.

Om man har kallare eller mot förmodan varmare vodka så måste kroppen värme upp eller kyla den innan alkoholen tränger ut i bloden. På så viss kan man få en farlig fylla då man inte riktigt märker av hur berusad du blir utan märker utav den först efter ett tag eller när du exempelvis går till toaleten.

Visst, och spriten "bränner" dessutom bort bakterier och gör en frisk!
Citera
2007-04-18, 23:30
Medlem
Hercule Poirots avatar
Gör en Korfu-special....
Stolich + Cola...
Citera
2007-08-02, 02:39
Medlem
matssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Professorn_123

Idiot! Vodkan blir ju kroppstempererad efter bara ett par sekunder i kroppen, och värmeökningen du snackar om för att gå till toaletten är marginell. Ett par tiondels grader max.
Citera
2007-08-02, 10:40
Medlem
K of Ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caine777
Stolichnaya bör drickas väl kyld, utan is, på ryskt vis. Jag tycker den slår alla andra vodkasorter jag provat när det gäller smak; mjuk, otroligt ren utan att smaka sterilt, komplex i sin enkelhet.

Den enda vodka som kommer i närheten är Moskovskaya.

Stoli är suverän och om du gillar den bör du även testa två som är ännu bättre, Russki Standard och Youri Dolgorouki.

http://mikusky.xmall.de/images/Russkij%20Standart.jpg

http://mikusky.xmall.de/images/Youri%20Dolgorouki.jpg
Citera
2007-08-02, 11:10
Bannlyst
Prova en Stoli-Bolli:

Stolichnaya och Bollinger. Serveras väl kylt i lågt glas mmm.
Citera
2007-08-02, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lapalama
Prova en Stoli-Bolli:

Stolichnaya och Bollinger. Serveras väl kylt i lågt glas mmm.
Varför skulle man vilja toppa en av de bästa standard-champagnerna med vodka?

Stoli skall som redan nämts drickas iskall utan is..
Citera
2007-08-03, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K of K
Stoli är suverän och om du gillar den bör du även testa två som är ännu bättre, Russki Standard och Youri Dolgorouki.

http://mikusky.xmall.de/images/Russkij%20Standart.jpg

http://mikusky.xmall.de/images/Youri%20Dolgorouki.jpg
De skall provas så snart jag får tillfälle. Jag råkar tycka väldigt mycket om vodka (ren, inte smaksatt), så jag tackar aldrig nej till en möjlighet att testa en ny sort.

Tyvärr bor man ju inte i Stockholm, annars skulle många söndageftermiddagar tillbringas med att prova tvåor av deras 60 sorter: http://www.naglo.com/
Citera
2007-08-03, 03:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Men då dricker ni ren sprit eftersom vattnet fryser och kvar blir bara alkoholen.

Kyla är en mycket effektiv smakdödare.

Jag har då fan aldrig klara frysa en flaska sprit.

Kall sprit = ingen smak. Spriten ska bara vara iskall ifall det är en skit sort annars ifall man vill åt lite smak ska den vara lätt kyld. Man ser folk på midsommarafton som har köpt någon kryddad spirt och kör den i frysen ett dygn då dom likaväl köpt det billigaste för det smakar typ lika mycket.
Citera
2007-08-03, 09:30
Bannlyst
Stolichnaya ska serveras direkt från frysen, brevid glaset sk det finnas cornichoner och flytande honung för att doppa cornichonerna i..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in