2006-10-05, 17:09
Bannlyst
Jag kommer ev får göra en psyokolgiskt urvaltest när jag söker in på lokförare-utbildningen. Det skulle vara bra om man kunde förbereda sig lite. Är det NÅN som gjort nått liknande tidigare? Vad kommer de ställa för frågor egentligen - eller rättare sagt, hur går det till?

Min gissning är att de kommer ta up frågor rörande hur man skulle reagerar om man skulle köra på nån som hoppar framför tåget osv - typ?
Citera
2006-10-05, 17:37
Moderator
Semesters avatar
Ett test man gör i lokförarutbildningen är att testa hur man klarar stress. Du får exempelvis slå på lysande plattor samtidigt som du ska säga "sverige" baklänges eller räkna ut "7 * 13".
Citera
2023-11-14, 14:00
Medlem
Countrycurrents avatar
Är det någon som vill ha en länk till Lidls IQ-test som dom skickar ut till dom som söker jobb som butiksbetjänt?

Kanske någon som vill garva lite och fundera på vad såna övningar har med ett jobb som butiksbetjänt att göra.

Någon kanske är sugen på att försöka sig på dessa två test som ISS Facilities skickar ut när man söker jobb som kontorsvaktmästare.

"Du har gått vidare till nästa steg i rekryteringsprocessen och kommer att få genomföra ett eller flera korta test som mäter egenskaper eller förmågor som är relevanta i tjänsten. Vi använder test för att göra rättvisa och fördomsfria bedömningar och det är en av flera metoder vi använder för att lära känna dig!"

Shapes basic – personlighet
ISS Språktest v2

Hojta bara till så får ni länkarna, spela gärna in när ni utför dom och lägg upp på Twitch, YT eller what ever.

Något att tänka på, så att ingen inbillar sig att det är några brott som begås:
https://imgur.com/a/irMiu0d
Senast redigerad av Countrycurrent 2023-11-14 kl. 14:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in