2006-10-05, 15:46
Medlem
BushwickBills avatar
Hur gör ni som snusar och måste lägga in linser och prilla med samma finger? Idag när jag skulle prova linser för första gången så blev ögonen helt jävla illröda. Går det ens att lägga in snus och linser med samma finger?
Citera
2006-10-05, 15:52
Medlem
Ett Hunds avatar
Tvätta fingrarna först?
Citera
2006-10-05, 15:54
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ett Hund
Tvätta fingrarna först?

Haha jo det är såklart att jag gjorde det innan, men det gick åthelvete ändå
Citera
2006-10-05, 16:06
Medlem
(Virus)s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill
Haha jo det är såklart att jag gjorde det innan, men det gick åthelvete ändå

Behöver inte vara just snuset... Linsvätskor har olika ph-värden och kan mkt väl vara det som är orsaken. Har hänt för mig ett par gånger. Engångslinser?
Citera
2006-10-05, 16:14
Medlem
Zumas avatar
Tvättade du händerna så berodde det inte på snuset utan på att det är första gången du använder linser..
Citera
2006-10-05, 18:37
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av (Virus)
Behöver inte vara just snuset... Linsvätskor har olika ph-värden och kan mkt väl vara det som är orsaken. Har hänt för mig ett par gånger. Engångslinser?

Nej månadslinser. Vi provade också vanlig linsvätska och saltlösning finns det många mer?

Citat:
Ursprungligen postat av Zuma
Tvättade du händerna så berodde det inte på snuset utan på att det är första gången du använder linser..

Optikern hade inte sett något liknannde förr, så nej det var inte bara ovana. Kanske jag tvättade händerna för dåligt? Men det är inget problem för er snusare om jag fattat det rätt, bara man är noga med att tvätta.
Citera
2006-10-05, 19:13
Medlem
(Virus)s avatar
[quote=BushwickBill]Nej månadslinser. Vi provade också vanlig linsvätska och saltlösning finns det många mer?

Det finns olika med olika ph-värden. Jag fick själv först med en dålig alternativ (=irriterade ögonen). en äldre (mer erfaren) bytte vätskan och det löste problemet.... K
Citera
2006-10-10, 17:17
Medlem
Snuset sitter kvar lääänge på fingrarna även om du tvättar dom, jag använder "fuck-off" fingret.
Citera
2006-10-10, 18:16
Medlem
core_s avatar
Har aldrig haft problem med detta när jag satt i eller tagit ur linserna. Tvättar mig alltsom oftast relativt noga dock.

Det var inte så att du hade någon liten tvålrest kvar på fingrarna helt enkelt? Detta mår ju inte ögonen så bra av heller har jag märkt
Citera
2006-10-12, 17:30
Medlem
Hehe har själv linser, en dags linser. Det kan bli ett riktigt helvete att stoppa in dem om man snusat bakssnus, spelar ingen roll hur mycket man tvättar händerna. Å smärtan i ögat är fruktansvärd.

Detta är en av anledningarna till att jag snusar portion.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in