2006-10-05, 15:36
Medlem
Antifrezes avatar
hejsan

Tänkte kolla om någon har provat att köpa musik på nätet , dvs i mp3 format driekt och hur det funkar , har hört att man bara kan föra över dem till skiva och mp3 , ett bestämt antal. Någon som har några erfarenheter skulle bli väldigt tacksam...för svar
Citera
2006-10-05, 17:33
Medlem
Det beror väl på var du handlar. Köp från allofmp3.com så får du filer utan kopieringsskydd. Billigt och bra. Lagligt (i Ryssland iaf )
Citera
2006-10-06, 13:22
Medlem
Cum*s avatar
http://www.emusic.com/ är också en ny sida(här i europa.) som inte använder sig utav kopieringskydd.
Citera
2006-10-06, 14:30
Medlem
Går även att köpa från CDON.com
Citera
2006-10-06, 14:35
Bannlyst
allofmp3.com erbjuder precis vad jag vill ha av en nedladdningstjänst.
Olika format som inte är låsta, bra priser.
Laddar nog faktiskt ned mer "lagligt" från dem än vad jag gör olagligt, via olika nätverk, numer.
Citera
2006-10-06, 15:15
Medlem
Rans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spooz
allofmp3.com erbjuder precis vad jag vill ha av en nedladdningstjänst.
Olika format som inte är låsta, bra priser.
Laddar nog faktiskt ned mer "lagligt" från dem än vad jag gör olagligt, via olika nätverk, numer.
Bara en idiot köper från Allofmp3.com.
Man betalar för precis samma sak som det man laddar ner, utan att de man vill ska få betalt får ett öre... Rent idiotiskt.

Om du av någon anledning vill ladda ner musik lagligt (Antagligen så är det inte som privatperson du menar), måste det vara just mp3? Många affärer säljer WMA. Däremot är det dumt att betala för nedladdad musik, köp skivor om du inte har möjlighet till att ladda ner.
Citera
2006-10-06, 21:32
Medlem
shows avatar
Fixa iTunes och där har du allt du behöver.
Citera
2006-10-06, 22:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ran
Bara en idiot köper från Allofmp3.com.

tack för de varma orden.

Allofmp3 erbjuder flera olika format
MPEG-1 Layer 3 - MP3, Windows Media Audio - WMA, Ogg Vorbis - OGG, MusePack - MPC, MPEG-4 AAC

Copy from original audio CD in the PCM / 44.1 Khz / 16 bit format

192 Kbps till 384 Kbps
Citera
2006-10-16, 18:09
Medlem
pockis avatar
Någoluna OT, men, upptäckte idag att den plötsliga uppsvingen i spam som går rakt igenom mitt spamfilter beror på att AllOfMP3 uppenbarligen sålt sin epostlista, eller blivit hackade. (Jag använder olika email till alla siter jag registrerar mig på, för att se varifrån spam kommer).
Så där tappade jag det väldigt lilla förtroende jag hade för dem.

Fast det förvånar mig inte speciellt mycket om dom sålt dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in