2007-05-21, 21:04
Medlem
1 del vodka/brännvin
1 del valfri fruktjuice
1 del valfri fruktcider
Sen givetvis såna där cocktailbär i och voíla!

Givetvis får du ju dosera efter hur många som kommer och hur törstiga ni är
Citera
2007-05-21, 22:37
Medlem
Snuggles88s avatar
Tack för tippsen! Det lutar åt den med absolut päron och piggelin i. Lär ju gå hem med piggelin i bålen.
Citera
2007-05-21, 23:53
Medlem
vad är det för tradition?
supa hos varann helgerna innan studenten?
Citera
2007-05-22, 01:24
Medlem
G3x0rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b00ven
vad är det för tradition?
supa hos varann helgerna innan studenten?

En bra tradition som jag skall ta efter
Citera
2007-05-22, 01:38
Medlem
Jag körde en enligt mig själv ganska kreativ bål till nyårsfesten i vintras, ett sexpack norrlands 3.5or och en skuren citron
Citera
2007-10-23, 11:55
Medlem
Bål

Skulle behöva hjälp av någon som kan det där med Bål. Ska försöka mig på att blanda ihop en trevlig liten bål till mina vänner, vi kommer att vara ca 60 personer och jag har 4 liter sprit till detta. Hur ska jag göra för att få ihop något drickbart? det vanliga med vitt vin o cider o sen sprit funkar inte riktigt...
ge mig nu lite tips

mvh
Citera
2007-10-23, 12:26
Medlem
hembränts avatar
1. Endast 4 liter till 60 pers? Försök få tag i lite mer.

2. Blanda med lime/citron eller med någon dricka så som hallonsoda mf.

3. Ganska mycket frukt i. Blir mycket godare smak

4. Ta fram HB-gömman och i mitten av kvällen - blanda 50/50 + mer frukt. Blir underbart
Citera
2007-10-23, 13:01
Medlem
Emols avatar
spriten
vitt vin
hallon cider
massa olika frukter
lite citronmeliss

funkar vist skitbra
Citera
2007-11-30, 18:48
Medlem
Guldbäfers avatar
Bål av vitt vin

Nu valkas juletider och med den kommer pepparkakor, vit glögg och nyårsfest!

Vi som ordnar festen funderar på att dra ihop bål med vårt berömda hemkörda vin som grund, som sedan kommer vara gratis på festen. Nu behöver jag Tips och idéer på hur man kan göra god bål på detta i hyffsat stora mängder.

Förutom vin kommer den nog en del sprite (eller billigare alternativ) användas, för att ta bort den lite rackiga smaken som kan förekomma vid hemkört vin samt som utfyllnad. Sedan vet jag inte mer.

Vårt vin ligger på ungefär 11-12% och bålen ska väl ligga någonstans 4-6%.

Så smakidéer och tips på frukt eller liknande osv. uppskattas!
Citera
2007-12-29, 21:36
Medlem
nxstys avatar
Bål

Sökte, men hittade inga trådar om hur man gör bål. Till nyårsfesten tänkte jag ordna en.

Som jag har förstått det så är en bål i princip vitt vin, någon likör, läsk och frukt. Jag har en flaska kiwilikör som är gjord på kiwiessens, limejuice och vodka (ca 20%, 50cl). Jag tänkte skaffa en tetra vitt vin, kiwifrukter och fruktsoda. Vad tror ni om det? Och hur mkt bör jag blanda av de olika ingredienserna ca?
Citera
2007-12-29, 22:02
Medlem
Jag brukar ta 2 flaskor vin (både rött och vitt går bra, även en av varje), cirka ett kilo olika frukter, och typ 3 flaskor fruktsoda.

Ska du göra fyllebål häller du sen i någon starksprit (Vodka eller ljus rom brukar funka)

Ditt recept låter jättegott
Citera
2007-12-30, 00:22
Bannlyst
När jag var på bjudning hos en tjejkompis så bjöd hon på bål och då hade hon gjort som en stor grogg med sån frukt sallad på bruk. Det var gott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in