• 1
  • 2
2006-10-08, 00:28
Medlem
Grejen är att sydamerikanskt kött är gräsuppfött utan kraftfoder. Men det finns svenskt kött som också är det, typ naturbeteskött. Lite dyrare men mycket nyttigare och godare.
Citera
2006-10-09, 12:00
Medlem
S.k. "naturbeteskött" - oavsett om det är svenskt, irländskt eller sydamerikanskt, kan komma från djur som enbart levt på grovfoder. Men alltför ofta har kalven bara varit ute första sommaren och sen hamnat för slutgödning på spaltgolv och extrem kraftfoderdiet.
Citera
2006-10-09, 21:12
Medlem
Azraels avatar
Tre alternativ:

Saluhallen

ICA Focus

Sales Chark i Linnéstadens saluhall "Briggen".

Ica Focus har helt klart det största utbudet över lag.
Citera
2006-10-11, 15:22
Medlem
ostz0rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bråkmakarn
Jodå, det kommer även bra kött därifrån. Men precis allt sydamerikanskt kött är inte bra, vilket allmogen tycks tro - måste ha skrivits om det i aftonbladet eller dylikt eftersom varende människa säger det i tid och otid så fort man pratar köttkvalité

har du ätit sydamerikanskt kött? om inte borde du göra de, speciellt om de är tillagat på traditionellt vis och inte att de simmar omkring i massa ketchup eller grillsås eller folk har till sitt kött. det är ju inte som om jag har hittat på ja, vi bestämmer oss för att säga de kommer bra kött därifrån, det är ju verkligen bra kött
Citera
2006-10-11, 17:18
Medlem
Bråkmakarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ostz0r
har du ätit sydamerikanskt kött? om inte borde du göra de, speciellt om de är tillagat på traditionellt vis och inte att de simmar omkring i massa ketchup eller grillsås eller folk har till sitt kött. det är ju inte som om jag har hittat på ja, vi bestämmer oss för att säga de kommer bra kött därifrån, det är ju verkligen bra kött
Ja, det har jag. Men du inser väl att inte allt nötkött från sydamerika är bra?
Citera
2006-10-11, 22:49
Medlem
ostz0rs avatar
självklart men sen sa jag ju itne det heller
Citera
2006-10-11, 22:53
Medlem
bananes avatar
Polarna köpte brasiliansk oxfilé på willys till en middag en gång trots att jag sa åt mina idiotpolare att inte handla där.

Det förstörde hela måltiden och var fruktansvärt äckligt.

Köper mitt kött antingen på ica focus eller 2 mil utanför stan på en gårdsförsäljning där man verkligen kan snacka om färskt kött.
Citera
2006-10-12, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banane
Polarna köpte brasiliansk oxfilé på willys till en middag en gång trots att jag sa åt mina idiotpolare att inte handla där.

Köper mitt kött antingen på ica focus eller 2 mil utanför stan på en gårdsförsäljning där man verkligen kan snacka om färskt kött.

Men kött ska inte vara färskt!!
det ska hänga och mogna i 14-30 dagar för att bli ätligt.
Citera
2006-10-12, 13:23
Medlem
Dennos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banane

Berätta gärna mer, är det i götet?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in