• 2
  • 3
2006-10-05, 23:03
Medlem
erikgottfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dotoar
Kanelbullens dag finns inte. Det är bara nåt nytt jävla påhitt som, som någon skrev tidigare, enbart går ut på att plocka oss på pengar för några torra bull-uslingar. Kanelbullens dag är varje dag - utom idag! (Igår)
Då ska vi sluta äta Semlor på fétisdagen också?
Och inte äta Sill påmidsommar?
Och inte skinka på julafton?

Trotts att de sistnämnda inte har en egen dag så är det så att det går åt fantastiskt mycket mer av just detta på högtids dagarna, precis som kanelbullar på den nämnda dagen.
Citera
2006-10-05, 23:09
Medlem
Jag firade denna pissdag med att absolut inte ens titta på en svettig kanelbulle!

Ni vet jag e så feting inte-mainstream så jag firar denna dag genom att vägra äta bullar som alla vanliga kapitalistsvin gör!
Citera
2006-10-06, 13:30
Medlem
Runkade bulle....
Citera
2006-10-06, 22:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av erikgottfrid
Då ska vi sluta äta Semlor på fétisdagen också?
Och inte äta Sill påmidsommar?
Och inte skinka på julafton?

Trotts att de sistnämnda inte har en egen dag så är det så att det går åt fantastiskt mycket mer av just detta på högtids dagarna, precis som kanelbullar på den nämnda dagen.

Alla de mattraditioner du räknar upp har sitt ursprung i folkliga traditioner. Det har inte "kanelbullens dag".
Citera
2006-10-06, 22:28
Medlem
Marulks avatar
7 - Eleven har skyltat att det är kanelbullens dag i över en vecka nu, för att gardera mig har jag varit tvungen att äta en varje dag.

Kanelbullens dag är ändå en vettig tradition i jämförelse med andra traditioner som hypats på sistonde. Helloween och alla hjärtans dag tex.
Citera
2006-10-06, 22:41
Medlem
Tja , jag åt en hel vetelängd själv för några dagar sedan i äkta pensionärsanda.
Vi kan säga att det var för Kanelbullens dag för den goda sakens skull.
Citera
2006-10-08, 11:22
Medlem
Abbe78s avatar
Jag bakade ett gäng bullar
Citera
2006-10-08, 12:44
Medlem
Bråkmakarns avatar
Firade inte alls. Fanns bullar i lunchrummer på jobbet. Åt inte nån.
Citera
2006-10-08, 21:59
Medlem
Snausers avatar
Jag förstår inte vad alla gnäller över, detta är en jävligt bra tradition som borde vara en gång i månaden minst. Och varför är den så bra då? Jo, p.g.a. två väldigt viktiga anledningar:

1. Jag fick sex (6) stycken kanelsnäckor för 20 kr, alltså 10 kr för tre. Det är ett mycket bra köp.

2. För en gångs skull när man köper kanelsnäckor så är dom inte hårda och sega, utan varma och degiga. Den absolut bästa kombinationen som dessa bakelser kan få; Billiga och nygräddade.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in