2006-10-03, 18:24
Medlem
Hahaha vilken röra, men det jag inte fattar är alla som skriver "vad kommer hända med poker sverige nu?"

Iaf för mig kommer detta inte göra någon inverkan eller dylikt på mitt pokerspelande, så jag fattar inte vad alla gnäller om?
Citera
2006-10-03, 19:16
Medlem
Atlantiss avatar
Jag har inte riktigt fattat vilka det är som Ken skulle ha försökt blåsa på pengar?

Kniven är den ende jag har hört, men skulle det inte varit sex personer totalt? Westerlund säger sälv att han INTE var en av dem. Vilka är de andra fem?
Citera
2006-10-03, 19:31
Medlem
Atlantiss avatar
SVEPOF-styrelsens uttalande:

http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=34749
Citera
2006-10-03, 19:46
Medlem
jaha jovissts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atlantis
SVEPOF-styrelsens uttalande:

http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=34749
Jahaja, det var lite pinsamt för styrelsen att de uppenbarligen mörkat denna skandal, dom hoppades väl att det skulle sluta gunga om bara alla satt still i båten, nu gjorde visst inte alla det

Vad är oddsen för att hela styrelsen snart avgår?
Citera
2006-10-03, 19:55
Medlem
Atlantiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jaha jovisst
Jahaja, det var lite pinsamt för styrelsen att de uppenbarligen mörkat denna skandal, dom hoppades väl att det skulle sluta gunga om bara alla satt still i båten, nu gjorde visst inte alla det

Vad är oddsen för att hela styrelsen snart avgår?

Den betting-firma som lägger upp det vadet kommer jag alltid bruka mig av i fortsättningen.

Jag önskar att jag hade fått vara en fluga på väggen i styrelserummet idag.
Citera
2006-10-03, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larionowskij
Hahaha vilken röra, men det jag inte fattar är alla som skriver "vad kommer hända med poker sverige nu?"

Iaf för mig kommer detta inte göra någon inverkan eller dylikt på mitt pokerspelande, så jag fattar inte vad alla gnäller om?

En storm i ett whiskeyglas.. "Gruffet" handlar nog mest om interna stridigheter bland ett fåtal spelare.. Är det stora pengar inblandade är det lätt att folk blir osams. Det dröjer inte länge innan vi får se vårt första "pokermord" i Sverige..
Citera
2006-10-03, 20:53
Medlem
Jag har verkligen inget emot Ken personligen men
man kan inte göra så som han har gjort för att
lite affärer har gått snett,börja blåsa
och ha sig.

Jag hoppas att Ken avsätts från sin post i styrelsen,
men som sagt styrelsen verkar ha förtroende för Åsnan.

Sen finns det mer smask om Ken som han säkert
inte vill ska komma ut i samhället.

Men t:ex OM Ken hade köpt sex av unga
prostituerade flickor och det hade kommit ut
OCH det finns konkreta bevis som foto,bandinspelning mm.
Hade han fått sitta kvar i styrelsen då?

Jag säger inte det är sant men OM?
Citera
2006-10-03, 21:13
Medlem
>>Gåtan<<s avatar
off-topic så är det väl mer fakta än teori att linköpings spelarna har dragit in massor på collution på internet. Det är både en och annan som skulle hålla med i det påståendet.
Citera
2006-10-03, 23:05
Medlem
flushdraws avatar
Ojdå.. Erkännandet kom redan i vintras

http://www.aftonbladet.se/vss/poker/story/0,2789,776470,00.html
Citera
2006-10-03, 23:11
Medlem
By the way.....just nu sänder de fotbollsstjärnor och poker på expressens kanal och där är Ken...Sagström och Brolin..
Citera
2006-10-03, 23:36
Medlem
HurricaneGilbers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flushdraw
Möjligt. Eller så har han inte tillräckligt med bevis för att sätta dit Ken.

Det lustiga är dock att Ken skriver på Prosharks att han är oskyldig.
Han har nu varit inaktiv på Prosharks i över 2 månader och när Tystnaden kommer med sitt inlägg så skapar Ken en tråd på pokerforum.nu..

Idag alltså..

http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=34726&highlight=

Slump?

Jag tror inte att det är en slump. Jag har faktiskt läst ganska mycket om det här och har även hört liknande smårykten om visst milt mygel tidigare, dock definitivt inte lika starka som de här verkar vara om de är sanna.

Jag tror att de flesta pokerlirarna på de högre nivåerna känner varandra och hör saker om varandra ganska ofta. Nu är det någon vänlig skäl som tar på sig ansvaret att "rensa upp" som han säger det och jag hoppas att och tror att förklaring kommer när Tystnaden väljer att släppa sin story.

Ruggit skumt att han skriver att han har hjälp ifrån en annan välkänd pokerspelare, då lär det ju bli några som känner till det här innan det publiceras.

Jag tror absolut inte att Ken Lennaard är Tystnaden, så frågen lyder: Vem fan kan det vara?
Citera
2006-10-04, 00:00
Medlem
på pokerforum.nu spekuleras det i att det skulle kunna va kniven:

"De två första har jag inget svar på men jag är ganska säker på vem Tystnaden är.

Vem har så stort inflytande på Ken att han kan ställa ultimatum bakom ett anonymt nick på ett pokerforum och få Ken att gå ut med ett öppet brev?

Vem känner till mest i den här skandalen förutom Ken?

Vem har mest att tjäna på att Ken åker dit?

Jag ser bara ett alternativ.

Martin de Knijff "

men förståss väldigt svårt att avgöra på den lilla fakta man besitter..

hört snack om en annan förutom kniven som Ken tänkt lura är Erik123.. jag skulle inte bli förvånad om de resterande är linköpings gänget.. bengt sonnert, tobias person etc?.. och att de i sin tur har nått ogjort och skumt som de döljer och är rädda för att det skulle komma ut ifall de satte dit Ken

men bara teorier så ingen aning egentligen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in