2006-10-03, 12:30
Medlem
Kapten Stofils avatar
Ken ger äntligen en kommentar:

http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=34726

Han medger alltså samröre med Russ i avsikt att blåsa andra (Martin de Kniif).

Sen funkade inte planen (precis som Russ hävdar) och nu säger Ken att ingen skada är skedd och inget hände - saken är utagerad enligt honom. Med de facto tycks han erkänna försök till grovt bedrägeri!!!
Citera
2006-10-03, 12:48
Bannlyst
Ja där ramlade då min haka ner och slog i bordet
Dock undrar jag lite över detta:
Citat:
I en av Russ fantastiska berättelser förekommer jag och Martin de Knijff. I stort har Russ kokat soppa på en spik. Denna ”spik” är en privatsak mellan Martin och mig.
Har Martin också varit inblandad i någon form av fusk inom pokern? Kommer det visa sig att gräddan av pokereliten fuskat?

Detta skall jag följa med stort intresse
Citera
2006-10-03, 12:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Randall Flagg

Har Martin också varit inblandad i någon form av fusk inom pokern? Kommer det visa sig att gräddan av pokereliten fuskat?

Njaaa, där missuppfattade du nog lite, läs om texten igen.
Citera
2006-10-03, 12:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HankMillion
Njaaa, där missuppfattade du nog lite, läs om texten igen.
Ja jag kanske övertolkar detta:
Citat:
För flera år sedan, långt före min tid som ordförande i Svenska Pokerförbundet hade Martin och jag affärer ihop som gick snett. Saker och ting eskalerade och vi gjorde dåliga saker mot varandra. Vi är båda medvetna om att det gick för långt. När konflikten var som djupast kom jag i kontakt med Russ. Han målade direkt upp en bild av hur jag skulle kunna göra udda till jämnt mellan mig och Martin. Tyvärr lyssnade jag till en början på den smörjan och fann den spännande, men när jag väl förstod vad det gick ut på så beslutade jag mig givetvis för att ingenting göra. Jag insåg att det var långt över gränsen.
Krävs kanske mer detaljer för att jag skall begripa vad Ken pratar om. Känner inte dessa gossar personligen och vet inte vad denna händelse handlade om. Vet du?
Citera
2006-10-03, 12:59
Medlem
Kapten Stofils avatar
Citat:

Martin var ett av de tilltänkta offren. Med hämnd som motiv.
Citera
2006-10-03, 13:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten Stofil
Martin var ett av de tilltänkta offren. Med hämnd som motiv.
Men vad var det för affärer som gått snett då?
Citera
2006-10-03, 13:02
Medlem
Kapten Stofils avatar
Citat:
Ja jag kanske övertolkar detta:

Krävs kanske mer detaljer för att jag skall begripa vad Ken pratar om. Känner inte dessa gossar personligen och vet inte vad denna händelse handlade om. Vet du?

Det är en riktigt smaskig historia som jag läste in mig på igår. Prosharks forum är en bra början.
Citera
2006-10-03, 13:04
Medlem
Kapten Stofils avatar
Citat:
Men vad var det för affärer som gått snett då?

Det vet jag inte. Men tydligen var Ken och Martin bittra fiender när det hela utspelade sig.
Citera
2006-10-03, 13:07
Bannlyst
Citat:
Det är en riktigt smaskig historia som jag läste in mig på igår. Prosharks forum är en bra början.
Jo jag sitter och läser på länkar kors och tvärs här och detta är i sanning det mest spännande jag läst på länge

Citat:
Det vet jag inte. Men tydligen var Ken och Martin bittra fiender när det hela utspelade sig.
Jo det var just det som fick mig att börja fundera om det kanske var ljusskygga affärer de sysslat med.
Citera
2006-10-03, 13:22
Medlem
Kapten Stofils avatar
Citat:
Jo jag sitter och läser på länkar kors och tvärs här och detta är i sanning det mest spännande jag läst på länge

Jo det var just det som fick mig att börja fundera om det kanske var ljusskygga affärer de sysslat med.

Skulle inte tro att det var några skummraskaffärer som kom mellan Martin och Ken. Kan ju varit obetalda skulder, missförstånd i nån sjäjkning eller så. Enligt Russ så var Ken skylldig en del pengar (50.000 euro?) vid tillfället för den påstådda försöket till fuskriggning. Ken ska enligt Russ ha varit skyldig någon av dem tilltänkta offren pengar och det var därför som Ken inte lyckades få någon till det riggade bordet (enligt Russ).
Citera
2006-10-03, 13:29
Bannlyst
Hmm, tycker bara det är konstigt att inte pressen skriver om det. Frågan är vem man skall lita på.
Citera
2006-10-03, 13:41
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av p0k3rk1ng
Hmm, tycker bara det är konstigt att inte pressen skriver om det. Frågan är vem man skall lita på.

Vad exakt ska pressen skriva om? Att kniven o ken hade en "beef" för säg tio år sedan? Att Ken fick ett förslag om att blåsa Kniven o några till men fick kalla fötter, löste sina problem med Kniven o efter det starta upp bl.a. Svepof, klubben, Poker Magazine osv. tillsammans?

Historien är inte särskilt intressant, däremot hade det varit intressant om "blåsningen" faktiskt genomfördes....av det Russ säger stämmer kanske 5% sedan kan han bygga ett luftslott med en gnutta sanning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in