2006-10-02, 18:37
Bannlyst
Vad brukar ni lyssna för typ av musik i bilen, beroende på om det är fest, på väg till jobbet, fyllechaffis, stressad, lång bil resa osv. osv. ???
Citera
2006-10-02, 18:38
Bannlyst
Ge tips på bra bilmusik !
Citera
2006-10-02, 18:44
Medlem
Perry Masons avatar
När jag rullar runt med polarna brukar det bli något med mycket dunk. Hip-hop eller trance. Eller så blir det något som alla känner till och tycker om.

Om jag kör själv blir det något lugnare. The Doors och Bob Dylan är bra kamrater att ha med sig på vägen.
Citera
2006-10-02, 22:14
Medlem
Zumas avatar
Är det mörkt så blir det Tom Waits och en cigg..
Annars nån blandskiva med massa låtar som får en att köra skitsnabbt!
Citera
2006-10-02, 22:49
Medlem
roppans avatar
Har ju inget körkort.
Men min kamrat som jag åker med dagligen hara bara skivor med Raised Fist, From Autumn To Ashes, The Used och en blandskiva jag bränt åt honom.
Tycker om att åka med honom, han kör dessutom evo så det går undan
Citera
2006-10-02, 22:55
Medlem
KSEs avatar
Kör mest med blandskivor när jag kör, en låt alla borde ha i bilen är Amorphis - The Smoke
Citera
2006-10-03, 01:32
Medlem
Det varierar rätt mycket, beror mest på vad jag lyssanr på just då i största allmänhet liksom.
Citera
2006-10-03, 10:17
Medlem
lowrides avatar
Jag bränner en mp3-skiva med 6-7 album, lyssnar mig less på dem, sedan bränner jag en ny, nöter osv. Det är rätt schysst.
Citera
2006-10-03, 10:30
Medlem
TheRockerss avatar
Nästan enbart hip hop blir de i bilen. Ibland kan de bli lite Bruce Springsteen också
Citera
2006-10-03, 10:36
Medlem
SirEples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perry Mason
När jag rullar runt med polarna brukar det bli något med mycket dunk. Hip-hop eller trance. Eller så blir det något som alla känner till och tycker om.

Håller med, mycket bas ska det vara å helst hip-hop eller trance
Citera
2006-10-03, 10:45
Medlem
Anemis avatar
Jag brukar koppla in en MD eller MP3-spelare, och inte koppla ur den förrän månader efteråt. Det är skönt att kunna ha variation utan att behöva släpa med sig en massa skivor.
Beroende på humör, tidpunkt och sällskap lyssnar jag på olika musik. Min tidigare flickvän ville alltid lyssna på 80-talsmusik som Hall & Oates, Simple Minds och dylikt, vilket har färgat av sig lite. Har jag bråttom lyssnar jag på snabb punk eller tung heavy. Raised Fist är en bra kombination.

Om jag kör på natten, vilket jag gör ganska ofta, är det viktigt att ha Isis i bilen.
Av någon orsak har jag också alltid Faith No Mores samlade produktion med mig också. Om jag kommer hem sent efter en lång körväg, brukar jag sätta på Misfits "American Nightmare".
Citera
2006-10-03, 12:29
Medlem
Svartsynth
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem