2006-10-02, 17:39
Medlem
criss avatar
Hallå
Jag har på senaste tiden blivit barnsligt förstjust i de där inlagda vitlökarna, som finns i delikatessbarerna i matvaruhuset. Det blir dyrt att hela tiden köpa dom, då de kostar 159 kr/kg. Jag undrar helt enkelt om någon har något bra recept på marinad till dessa små rackare, samt hur länge de ska ligga i plurret!

Jag är väl mest intresserad av marinad liknande "provance" och någon sorts "thai".. Kommer inte exakt ihåg vad de heter,
Citera
2006-10-02, 17:57
Medlem
roppans avatar
http://hem.passagen.se/gute2/marvitl.htm
http://web.dansukker.com/default.asp...98&GroupID=184

Ptja, sök på "marinera vitlök" på google så slipper jag klistra in alla träffar.
Marinerad vitlök är en delikatess som jag unnar mig ibland. Att jag skulle marinera min egen går liksom inte för sig likväl jag inte ställer mig hemma och maler ner kött för att göra min egen pepparsalami. Men det kanske bara är jag
Citera
2006-10-02, 17:59
Medlem
roppans avatar
Så otrevlig jag lät. Det är nog lättare att göra egenmarinerad vitlök, antar att jag bara är för lat för att göra det. Tipsade dig iaf. om hur du på ett enkelt sätt hittade recept
Citera
2006-10-02, 18:48
Medlem
criss avatar
Tack för tipset..
Jag har kollar på recept jag hittat på google innan jag startade den här tråden. Helt dum i huvudet är jag således inte Men det var ingen som föll mig i smaken, som kunde liknas vid de jag köper..

Visst är det omständigt att göra, jämfört med att köpa. Men jag äter väl typ 2 hg sådana här om dagen... ja jag vet . Har blivit riktigt biten....
Så jag tänkte göra ett par kilo i stöten ,så har jag alltid hemma + att det bör väl bli betydligt billigare. Arbetet är bara kul. Jag tycker det är skoj att göra mina egna inläggningar osv.

Puss på dig!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in