Citat:
Ursprungligen postat av requiem_
Mnja... Det låter ju som rena rama chartersemestern att få sova bort sitt liv.
Du tror inte det kanske kommer inträffa fler brott där personer gör något olagligt bara för att slippa sin nuvarande situation?
Fast vad är det för bestraffning om man inte lider av det?
Om det är mindre jobbigt att genomlida livstids/dödsstraff medelst kemiskt koma än att faktiskt leva och slita med livet, så skulle jag vara rädd för många fler brott.
Jag menar, tänk dig situationen att du är fattig och ditt liv är allmänt halvdant. Riskera allt på en bankstöld eller rån eller kontraktmord, etc. och antingen få ordentligt med pengar för att kunna leva livet eller vila bort sina dagar utan smärta eller lidande tills man blir gammal?
Jag ursäktar eventuellt luddigt språk, jag är lite trött.
Rena chartersemestern om de ska dö också, för rent praktiskt kommer de inte att märka någon skillnad eftersom de inte ska vakna igen när de väl sövts ner. För att undvika det kan man låta dem sitta av ett antal år på normalt sätt, ungefär som death row idag.
Egentligen har jag tänkt det som ett humant sätt att ta hand om människor som inte ska vara ute i samhället, psykopater och dylikt. Inte förstagångsförbrytare eller folk som begår brott för att de är fattiga.