2006-10-01, 23:48
Bannlyst
Inspirerad av detta forum väcktes idén att det borde finnas en Köp/Sälj/Byt-del här på flashback. Dock inte lika oseriös och löjlig som exemplet ovan, men en trevlig liten hörna för liknande saker. Eventuellt med egen sökmotor, eller inte.

Precis som Data, IT & Internet Kan det väl finnas en kategori som heter Köp, Byt & Sälj? Där man helt slopar alla regler som säger att man inte få annonsera/sälja saker över forumet. Tanken är ju inte att det ska bli ett "mini-Blocket.se", utan ett litet ställe där man kan sälja diverse lagliga/olagliga saker.

Om inte reglerna om annonser på forumet kan slopas kan man ju göra som så här:

Jag startar en tråd med rubriken "Köpes", sen i inlägget skriver jag "Blå Valium/Diazepam 100st"
Sen med tiden kommer ett pm till mig där någon skriver "Jag har vad du söker, min käre vän!" -Allt sånt är tillåtet i pm, väl?

En rubrik på ett ord som t.ex. Köpes, Säljes eller Bytes kan väl inte va emot reglerna? Sen ett fåordigt inlägg, t.ex. "Kokain 10G" kan ju betyda vad som helst.

Jag antar att ni fattar vad jag menar och gör ni inte det så kan det kvitta.

Just nu är jag bäng som fan och ursäktar min meningsuppbyggnad, men jag tycker att det var en sjuhelvetes bra idé jag fick!
2006-10-01, 23:50
Medlem
acuras avatar
Missat http://www.flashback.se/kopochsalj/ ?
2006-10-01, 23:51
Bannlyst
Skjut mig.
2006-10-01, 23:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SenthaX
Skjut mig.

Var vill du helst bli skjuten?
2006-10-01, 23:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av maxiee
Var vill du helst bli skjuten?

Inte armarna, där ska annat skjutas.
2006-10-02, 01:00
Medlem
Seagates avatar
Visst kan jag acceptera att vissa användare är dumma, men det här tar ju priset.

Nej, seriöst nu. Anledningen till att Köp & Sälj inte gillas i forumet är just att vi redan har en extern Köp & Sälj-avdelning. Vad trodde du att anledningen var?
2006-10-02, 08:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Seagate
Visst kan jag acceptera att vissa användare är dumma, men det här tar ju priset.
Nja... den här trådstarten tycker jag är snäppet värre.
2006-10-02, 12:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Elgstigen
Nja... den här trådstarten tycker jag är snäppet värre.

2006-10-02, 12:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Seagate

Nej, seriöst nu. Anledningen till att Köp & Sälj inte gillas i forumet är just att vi redan har en extern Köp & Sälj-avdelning. Vad trodde du att anledningen var?

Trodde bara det var en regel för att skapa ordning på forumet, har helt missat den existerande delen.
2006-10-02, 12:45
Medlem
micaeles avatar
Gör som med fotbollstråden och flytta till Humor. Så här roliga trådar kan man leva länge på.
2006-10-02, 12:48
Medlem
Du matchar din avatar= dödskalleläge*strör salt i såren*.
2006-10-02, 13:01
Moderator
tobess avatar
Flashback har som sagt en köp/sälj avdelning, och resten av tråden är bara trams.

*klick*

/Moderator

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in