Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2006-10-01, 18:28
  #1
Medlem
Jag har ett stort problem.

Jag vill skriva över mitt kontantkort på mig ifrån min sambo. Jag min snåle fan registrerade det på honom så jag fick 100kr extra att ringa för, nu vill jag skriva det på mig, men icke sa jä*ulen på halebop, det gör vi baaara inte... nähä kul nu då när ens kille vill ha "sitt" nummer om vi nu ska göra slut..

hur kan jag göra? jag vill ju ha mitt nummer på mig!
Citera
2006-10-01, 19:34
  #2
Medlem
Varnims avatar
Mycket intresserad av detta också då jag tror mitt och brorsans nummer är ihoppblandade någonstans. Detta från den tiden när vi hade samma telefon och sen skaffade ett kort till och råkade ta varandras kort (råkade och råkade, mitt nummer är mycket bättre ).
Citera
2006-10-01, 20:32
  #3
Medlem
kupsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JigSaw
Jag har ett stort problem.

Jag vill skriva över mitt kontantkort på mig ifrån min sambo. Jag min snåle fan registrerade det på honom så jag fick 100kr extra att ringa för, nu vill jag skriva det på mig, men icke sa jä*ulen på halebop, det gör vi baaara inte... nähä kul nu då när ens kille vill ha "sitt" nummer om vi nu ska göra slut..

hur kan jag göra? jag vill ju ha mitt nummer på mig!


Du kan skriva över kortet på en annan person. De går alldeles utmärkt.
Ett papper där ni båda skriver under på att ägaren vill flytta nummret till den nya ägaren. Faxa in pappret till Operatören bara.
Eller gå in på nån butik som säljer Halebop så kan dom garabterat hjälpa dig!
Citera
2006-10-01, 21:25
  #4
Medlem
då prövar jag det imorrn, TUSEN tack!


Citat:
Ursprungligen postat av kupster
Du kan skriva över kortet på en annan person. De går alldeles utmärkt.
Ett papper där ni båda skriver under på att ägaren vill flytta nummret till den nya ägaren. Faxa in pappret till Operatören bara.
Eller gå in på nån butik som säljer Halebop så kan dom garabterat hjälpa dig!
Citera
2006-10-01, 23:17
  #5
Medlem
Är du bög??
Citera
2006-10-02, 00:39
  #6
Medlem
core_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hotboysen
Är du bög??

För det första; Vad har det med saken att göra?

För det andra; Varför förutsätter du att JigSaw är en man?
Citera
2006-10-02, 07:57
  #7
Medlem
du jag e så kvinnlig att det skriker om det, kan en tjej inte vara inne på ett forum som heter telekommunikation?

stor kram LENA


Citat:
Ursprungligen postat av hotboysen
Är du bög??
Citera
2006-10-02, 13:05
  #8
Medlem
Sorry

Det var väl alla svordomar. Samt "nähä kul nu då när ens kille vill ha "sitt" nummer" och "jag vill ju ha mitt nummer på mig!"
MVH HB
Citera
2006-10-02, 14:20
  #9
Medlem
Ja svär som en borstbindare, jag vet


Citat:
Ursprungligen postat av hotboysen
Det var väl alla svordomar. Samt "nähä kul nu då när ens kille vill ha "sitt" nummer" och "jag vill ju ha mitt nummer på mig!"
MVH HB
Citera
2006-10-02, 14:36
  #10
Medlem
Du får gå till en Telia butik så kan dom hjälpa dig, det är inte bara fylla i vilket papper som helst, det krävs ett speciellt formulär.
Citera
2006-10-02, 18:28
  #11
Medlem
luulens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jfrank
Du får gå till en Telia butik så kan dom hjälpa dig, det är inte bara fylla i vilket papper som helst, det krävs ett speciellt formulär.
Halebop kan/får inte överlåtas. Så är det bara.
Citera
2006-10-03, 00:42
  #12
Medlem
core_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luulen
Halebop kan/får inte överlåtas. Så är det bara.

Är du säker på det?
Jag tog tillfället i akt och studerade TeliaSoneras allmäna villkor för tjänster till konsumenter och Halebops Särskilda villkor och efter att ha studerat dessa så torde villkoren för överlåtelse falla under TeliaSoneras allmäna villkor §13.1. Halebops särskilda villkor nämner ej något om överlåtelse

Citat:
Kunden har rätt att helt eller delvis överlåta Avtalet om Telia medger
det. Telia har rätt att överlåta Avtalet till annat bolag inom samma koncern eller till tredje man som förvärvat den verksamhet som tillhandahåller
Tjänsten. Kundens val av förvalsoperatör omfattas inte av överlåtelsen.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback