Citat:
Ursprungligen postat av uddzz
Tack för svaret!
Det skulle vara kul om man kunde starta ett eget företag efter att man har fått lite arbetslivserfarenhet, vet du om det är många som gör det?
Som jag har förstått så väljer man inriktning mellan skogshushållning/ekonomi eller natur/miljö.
Fr.o.m. år fyra väljer man om man vill stanna kvar i Umeå(biologi?), Alnarp (sydsvenska skogsfrågor, vad nu det innebär?) eller skogsindustriell ekonomi i Uppsala.
Det är min uppfattning i alla fall, men är inte helt hundra

Nu är jag inte helt säker på det här längre heller eftersom det hålls på att stuvas om lite bla. på grund av Bologna. Men så här funkade i alla falla inriktningarna senast jag kollade:
Ett och ett halvt år gemensamt i Umeå.
Ett år delat i en Biologi/kemi/mark/miljö-gren och en Skogshushållning/ekonomigren.
Skogshurhållning/ekonomi splittras i två grenar efter 2,5 år: Skogshushållning och Ekonomi.
År fyra fortsätter skogshusållningen i Umeå, en del "knoppas av", flyttar till Alnarp (Lund) och läser sydsvensk skogskötsel (euroforester men inriktning på Europa)
Ekonomin blir skogsindustriell ekonomi och flyttar till Uppsala. Eventuellt finns det ett ekonomistråk även i umeå.
Miljödelen delar sig också i flera delar, bla. "Vilt, Fisk Miljö". Men har lite dålig koll på dessa, har slarvat bort mitt ramschema.
Tror också att skogshushållningen i Umeå delar sig ytterligare de sista åren men mitt schema är som sagt borta.
Men detta som sagt med lite reservation efter som det byggs om en del.