2013-10-27, 23:22
Medlem
Antinomoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shalashaska
Det håller jag helt med om!

Och jag vill ånyo passa på att dela min glädje över att för någon månad sedan hitta Nedkomst i hel ok skick för 50 kr på Myrorna!

Förresten så ser jag att Dahlström släpper en ny roman nästa år betitlad Psykodrama.

Grattis och yay(!)
Citera
2014-03-13, 13:41
Medlem
Popkes avatar
Stig Larsson recenserar Magnus Dahlströms nya roman Psykodrama på Aftonbladet Kultur, och han verkar minst sagt överväldigad av romanen. http://www.aftonbladet.se/kultur/bokrecensioner/article18532327.ab Någon här i Litteraturforumet som hunnit sätta tänderna i den än och kan ge sin åsikt?
Citera
2014-03-17, 15:31
Medlem
Antinomoss avatar
Läste denna otroligt pinsamma recension av samma bok (Psykodrama):

http://www.unt.se/kultur/litteratur/ett-forvirrande-morker-3037454.aspx#kommentera

Recensenten Therese Eriksson koketterar med sin okunskap om Dahlströms författarskap. Extra pinsamt blir det när hon, som litteraturvetnskapligt och därmed språkorienterat utbildad, använder ordet "hajp" om Dahlströms långa och gedigna författarskap. Hon kan inte veta vad ordet hajp åsyftar!

Hon konstaterar att han lyckas med det han föresatt sig - en låg intensiv skräck som skapar obehag och som får läsaren att inte veta vad som är sant och inte. ÄNDÅ menar hon att det romanen gjort med henne inte räcker och att den inte svarar mot "hajpen".

Seriöst - nyutexaminerad litt.vet. med underkänt i alla ämnen?!
Citera
2014-05-06, 19:41
Medlem
rootswallers avatar
Läst ca 2/3 av Psykodrama, blev nyfiken efter hans medverkan i Babel. Måste erkänna att jag inte läst honom tidigare. Dock står redan klart att Psykodrama är en högst välskriven och intressant roman. Får intrycket av att han är utbildad inom psykologi, eller iaf mycket inläst. Gillar dessutom hans språkdräkt, t.ex. att han skriver "litet" istället för det mer moderna "lite".
Citera
2014-05-08, 02:58
Medlem
Klossmongos avatar
Har läst Spådom, gillade skarpt.

När var han med i Babel?
Citera
2014-05-08, 13:29
Medlem
http://www.svtplay.se/video/1906561/avsnitt-2

Citat:
Ursprungligen postat av Klossmongo
Har läst Spådom, gillade skarpt.

När var han med i Babel?
Citera
2016-01-08, 22:04
Medlem
Någon här som vet var man kan se, eller som har avsnittet där Magnus Dahlström medverkar i Babel?
Går inte att se på svt-play längre.
Citera
2016-01-08, 23:12
Medlem
Är det någon som känner till varför Dahlström valde vägen utanför? Hans stora hopp i produktionen förklarar han så här:
Citat:
Ibland kan det gå lång tid. Det är ett slags inkubationstid. Mycket av arbetet går ut på att vara på rätt ställe i sig själv och i livet. Man måste känna att man har något att stå på, att ge. Man vill ju gärna komma ett varv till i en sorts förändring. Det man har gjort har man alltid med sig.

Någon som har en idé?
Citera
2017-08-07, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rootswaller
Läst ca 2/3 av Psykodrama, blev nyfiken efter hans medverkan i Babel. Måste erkänna att jag inte läst honom tidigare. Dock står redan klart att Psykodrama är en högst välskriven och intressant roman. Får intrycket av att han är utbildad inom psykologi, eller iaf mycket inläst. Gillar dessutom hans språkdräkt, t.ex. att han skriver "litet" istället för det mer moderna "lite".
Håller med dig totalt.Fast i stället för intrycket av utbildning till psykologi tänkte jag nog mer erfarenhet av att sitta i motsatta stolen..
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in