2007-08-29, 10:53
Medlem
Atems avatar
Intervju med Magnus Dahlström i Expressen från 24 augusti, angående urpremiären av nya pjäsen Turister på Göteborgs stadsteater.
Citera
2007-09-08, 10:24
Medlem
Atems avatar
Dahlström har skrivit manus åt en film som Kristian Petri ska regissera, "Ond tro".
Citera
2008-12-29, 14:05
Medlem
chillionaires avatar
Hoppas jag får tid att ta tag i Magnus snart :P
Citera
2010-06-10, 19:40
Avslutad
Bump

Har nu läst Fyr, Papperskorg, Nedkomst och Hem av herr Dahlström och måste medge att jag är djupt imponerad! Jämförelsen med Stig Larsson är helt klart befogad, men samtidigt har Dahlström ett helt eget sätt att skriva på. Håller honom som en av de absolut bästa av de moderna svenska författarna. Speciellt Nedkomst är något i hästväg, den innehåller ett par episoder som kommer hemsöka mig resten av mitt liv. Är det någon som vet vad Dahlström ägnar sig åt i dagsläget? Vet att han skrev sin senaste roman Hem -96, och det är ju snart 15 år sedan, vågar man hoppas på fler romaner? Det är minst sagt märkligt hur bortglömd Dahlström blivit. Han är ju ändå en författare vars verk orsakade censurdebatter på 80 och 90-talen. Till alla er som inte läst något av Dahlström ännu: gör det snarast!
Citera
2010-06-11, 01:47
Medlem
minimaggits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yukio
Bump

Har nu läst Fyr, Papperskorg, Nedkomst och Hem av herr Dahlström och måste medge att jag är djupt imponerad! Jämförelsen med Stig Larsson är helt klart befogad, men samtidigt har Dahlström ett helt eget sätt att skriva på. Håller honom som en av de absolut bästa av de moderna svenska författarna. Speciellt Nedkomst är något i hästväg, den innehåller ett par episoder som kommer hemsöka mig resten av mitt liv. Är det någon som vet vad Dahlström ägnar sig åt i dagsläget? Vet att han skrev sin senaste roman Hem -96, och det är ju snart 15 år sedan, vågar man hoppas på fler romaner? Det är minst sagt märkligt hur bortglömd Dahlström blivit. Han är ju ändå en författare vars verk orsakade censurdebatter på 80 och 90-talen. Till alla er som inte läst något av Dahlström ännu: gör det snarast!

Vart fick du tag på dem? Bibliotek?
Citera
2010-06-11, 03:06
Avslutad
bokbörsen
Senast redigerad av yukio 2010-06-11 kl. 03:10.
Citera
2010-06-11, 04:57
Medlem
minimaggits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yukio
bokbörsen

ok, tack
Citera
2010-07-06, 05:23
Medlem
Shalashaskas avatar
Magnus Dahlströms återkomst!!!

Tidigt nästa år ska hans nya bok betitlad Spådom utkomma!

Länk
Citera
2010-07-13, 01:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Shalashaska

Länk

Det kom som en blixt från klar ovan.
Jag hade precis gett upp med att få läsa nyskrivet av Dahlström.
Kommer se fram emot detta hela året. Bästa nyheterna på länge!
Citera
2010-07-13, 01:49
Medlem
Sliths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shalashaska

Länk

Mycket kul nyhet!
Citera
2010-07-13, 16:33
Medlem
BradDourifs avatar
På vägen jag tar hem från jobbet ligger en schackklubb med -butik som jag gått förbi ca 500 gånger å idag bestämde mig för att gå in i. Kom ut med Nedkomst, Hem, Papperskorg och Fyr (till en sammanlagd kostnad av 90 kronor. Schackmannen i kassan när jag kom fram med böckerna: "Ska du förstöra dig själv?"). Återkommer!
Citera
2010-10-18, 22:07
Medlem
BradDourifs avatar
Har nu läst Fyr. Blev väl inte överförjust, direkt. På sina ställen var den bra, men den inre monologen kändes stilistisk klumpig och innehållsligt meningslös. Han kan ju definitivt skriva, och man kan la hoppas på att det rör sig om en typisk förstaroman - trots allt är ju t om Malcolm Lowrys debut knagglig och tråkig. Tyckte om scenen när Karl putsar å smörjer sitt gevär (bokstavligt talat). Förstod mig dock alls inte på jungfrun/hembiträdet:
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in