2006-09-29, 16:18
Medlem
Calico Jacks avatar
Tjohoo.

Sålde 323'an i onsdags. Annonserade bilen förra veckan sålde den bara en vecka efter det. Snabbaste bilförsäljningen jag har gjort på länge, men den var snygg i jämförelse med andra 323'or i samma klass. Den första som ringde och tittade på bilen köpte den. Sådana köpare gillar jag. Hur som helst, nu är pärlan borta. Jag måste givetvis ersätta den med en annan bil eftersom vi har bara 740'n och husbilen kvar.

Jag har funderat mycket på Mercedes Slk 320, även 230 går trots att den är något svagare. Vad tycker ni?
Citera
2006-09-29, 16:57
Medlem
Truxas avatar
Passa på att köpa en 850/840. En sån är ju alltid kul att ha...
Citera
2006-09-29, 17:00
Medlem
Saab turbo
Turbo är himla kul
Citera
2006-09-29, 17:07
Bannlyst
Köp en åsna och åk hem

Nä skoja bara

SLK är en kärringbil, köp en CLK istället
Citera
2006-09-29, 19:14
Medlem
Calico Jacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truxa
Passa på att köpa en 850/840. En sån är ju alltid kul att ha...

De ger nästan bort 850'orna i Tyskland. Har tittat lite på mobile och 850'orna är bra mycekt billigare än 840'n. Jag hade gärna velat haft en V12'a men det är inte billigt och äga dessa speciellt inte nu när skatten på bilar ska höjas ytterligare. En Z3 2,8L är inte dum heller.
Citera
2006-09-29, 19:16
Medlem
Calico Jacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Högerspöke
Köp en åsna och åk hem

Nä skoja bara

Det är bra det. Tar in en sån och säljer det direkt. Ji vilka stålar man skulle tjäna. Det är ju just de äldre som sitter och rovar på pengarna.
Citera
2006-09-29, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Högerspöke
Köp en åsna och åk hem

Nä skoja bara

CLK är väl en kärringbil om något? SLK är ganska trevlig tycker jag, känns hyfsat rapp också, i alla fall 230K. 320 är snabbare men den är ju också något tyngre, jag tycker att 230K är en motor som passar den modellen bättre. 320 är mer E-klass.

MB:n är ju mer mogen än Z3 även om det också är en rolig bil. Har en kompis som kör en Z3 2.8 och vi bråkar ständigt om det är ok eller ej, jag tycker att BMW alltid är fel men han hävdar att så må vara fallet, men det spelar ingen roll eftersom den är kul att köra och kul är alltid kul, oavett vad det står på bakluckan.

Jaguar XK8? Dyrare än Z3 och SLK men en grymt trevlig bil, speciellt med den sexväxlade automaten. Satsa på ett välutrustat ex med avståndskänslig farthållare och annat lull-lull. Dock helt annan biltyp, mer GT och mindre sport.
Citera
2006-09-29, 20:29
Medlem
Crilles avatar
Köp en z3 coupé, ganska ful men riktigt cool!
Helst ska det vara en M-modell.
Mercedes slk eller z3 cab är riktigt tjejbilar, jag skulle faktiskt skämmas över att köra runt i en sån
samma sak med en Audi TT

Mvh
Crille
Citera
2006-09-29, 20:33
Medlem
Calico Jacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crille
Köp en z3 coupé, ganska ful men riktigt cool!
Helst ska det vara en M-modell.
Mercedes slk eller z3 cab är riktigt tjejbilar, jag skulle faktiskt skämmas över att köra runt i en sån
samma sak med en Audi TT

Mvh
Crille

TT är en tjejbil men SLK och Z3? Inte en chans.
Citera
2006-09-29, 20:38
Medlem
Calico Jacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hösten
CLK är väl en kärringbil om något? SLK är ganska trevlig tycker jag, känns hyfsat rapp också, i alla fall 230K. 320 är snabbare men den är ju också något tyngre, jag tycker att 230K är en motor som passar den modellen bättre. 320 är mer E-klass.

MB:n är ju mer mogen än Z3 även om det också är en rolig bil. Har en kompis som kör en Z3 2.8 och vi bråkar ständigt om det är ok eller ej, jag tycker att BMW alltid är fel men han hävdar att så må vara fallet, men det spelar ingen roll eftersom den är kul att köra och kul är alltid kul, oavett vad det står på bakluckan.

Jaguar XK8? Dyrare än Z3 och SLK men en grymt trevlig bil, speciellt med den sexväxlade automaten. Satsa på ett välutrustat ex med avståndskänslig farthållare och annat lull-lull. Dock helt annan biltyp, mer GT och mindre sport.

Jag var inne på Jaguar ett tag, men jag kom på att den är dyrare än jag vill lägga ner på en begagnad bil tyvärr.
Citera
2006-09-29, 22:13
Medlem
Crilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calico Jack
TT är en tjejbil men SLK och Z3? Inte en chans.

Jo, helt klart lika tjejiga som tt:n, dock med liten reservation för M och AMG modellerna, dom är väl lite mer acceptabla att åka omkring i som kille, fast bara lite.. Men smaken är ju som baken..
Citera
2006-09-29, 22:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Crille
Jo, helt klart lika tjejiga som tt:n, dock med liten reservation för M och AMG modellerna, dom är väl lite mer acceptabla att åka omkring i som kille, fast bara lite.. Men smaken är ju som baken..

Håller med, SLK:n är tjejig pga att den är så liten och "mesig" i designen, svårt att förklara... en coolare front hade nog motverkat detta. Z3 är lite mer åt böghållet...

Hur mkt pengar har trådskaparen tänkt spendera på kärran och vad ska han ha den till? Har ju en viss betydelse i sammanhanget...

Och varför i allsin dar har han en volvo 740? :thumbsdow
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in