Citat:
Ursprungligen postat av JazzyJames
Jag tänker inte nämna namn eller liknande, eftersom diskussioner om enskilda inlägg ska tas i PM. Däremot kan jag säga att det handlar om OT i två trådar, där jag i det ena fallet gjorde mig skyldig till en s k one-liner. I det andra hade jag den oerhört dåliga smaken att "chatta" med en användare, då jag med en fråga direkt riktad till användaren anknöt till en tidigare tråd.
Jag får då dessa inlägg raderade, samt en SUR kommentar av moderatorn, som jag tror är rätt ny, om att jag minsann ska skärpa mig. Samtidigt finns det riktigt grova OT och övertramp i den avdelningen som inte rensas bort.
Det du kan göra är att publicera den "sura" kommentaren från moderatorn här i denna tråd för att vi ska kunna få en chans att bilda oss en uppfattning om "hur sur" kommentaren var. Som det är nu har du inte presenterat så mycket fakta och vi har bara dina självbeskrivna upplevelser att gå på. Tänk om du är en riktig rättshaverist som förtjänade en ordentlig avhyvling?
Jag tror vi alla kan tycka det är bra att moderatorer i efterhand går in och redigerar i trådar som de inte hunnit med tidigare, särskilt viktigt är det att få bort inlägg som bryter mot lagar, särskilt mot dem forumet är skyldiga att ta bort. Det är också önskvärt att moderatorerna i efterhand tar bort även OT-inlägg som ligger och stör i trådarna, det är mycket bra och ambitiöst gjort.
Men om moderatorn sedan måste skicka "sura påpekanden" flera veckor efter att inlägget skrevs råder nog delade meningar. För det första behöver kanske påpekandena inte alls vara av otrevlig karaktär utan utformat i en mer vänlig anda, för det andra kan det kännas lite onödigt att efter så lång tid överhuvudtaget påpeka att någon skrivit OT-inlägg som raderats om det är en i övrigt skötsam medlem det är fråga om (för icke skötsamma medlemmar går det nog lätt att hitta mer aktuella inlägg som bryter mot reglerna).
Mitt inlägg ska ses ur det generella perspektiv det är skrivet, för om fallet ovan vet vi inte så mycket då vi inte fått så mycket fakta om det aktuella ärendet.