2006-09-29, 15:29
Medlem
JazzyJamess avatar
Jag tror FB har för många mods, då vissa tydligen inte har något bättre för sig än att sitta och gå igenom flera veckor gamla inlägg, för att sedan ge sig på användare. Eller är det vanligt att ni gör det?
Citera
2006-09-29, 15:57
Medlem
Ja, Flashback har ett stort problem här.

Moderatorerna läser faktiskt det mesta som skrivs på forumet. Det tycker jag är väldigt väldigt orättvist. Själv hinner jag inte läsa särskilt mycket alls.
De bör bli ålagda av admin att endera spendera mindre tid här eller så får de börja skriva sammanfattningar av alla trådar och skicka dem i PM till mig.

För övrigt så bör preskriptionstiden på alla regelöverträdelser sänkas till en timme. Det är inte alls roligt när segerfesten efter en extra väl placerad piratkortslänk avbryts av en sen ban.
Citera
2006-09-29, 16:03
Medlem
JazzyJamess avatar
Det är bra att du har en sån fantastisk humor, gorbag. Verkligen.

Sen är det väl skillnad på att leta efter t ex piratkort eller barnporr, och att sitta och störa sig på, samt radera, OT-inlägg i gamla trådar?
Citera
2006-09-29, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JazzyJames
Det är bra att du har en sån fantastisk humor, gorbag. Verkligen.

Sen är det väl skillnad på att leta efter t ex piratkort eller barnporr, och att sitta och störa sig på, samt radera, OT-inlägg i gamla trådar?

Gamla trådar läses också, de kanske t.om. kommer väckas till liv av någon i framtiden. Då är det väl trevligt om tråden är välstädad och lättläst?
Citera
2006-09-29, 17:03
Medlem
ABBORREs avatar
Citat:
Jag tror FB har för många mods, då vissa tydligen inte har något bättre för sig än att sitta och gå igenom flera veckor gamla inlägg, för att sedan ge sig på användare. Eller är det vanligt att ni gör det?

Är du sugen på jobbet som mods?

Annars kan du prova här
http://www.flashback.org/showthread.php?t=210703
Citera
2006-09-29, 17:11
Medlem
Jag tycker de borde läsa mera.
Jag testade (under annat namn förstås) att läsa in en massa formler på måfå med c-pen och knô in som svar på en massa mattefrågor.
Detta har jag sedan fortsatt med... och fortsatt... ingen har ännu avslöjat mig det blir som en drog... ikväll måste jag göra det igen känner jag
Citera
2006-09-29, 17:33
Medlem
woofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickan2
Jag tycker de borde läsa mera.
Jag testade (under annat namn förstås) att läsa in en massa formler på måfå med c-pen och knô in som svar på en massa mattefrågor.
Detta har jag sedan fortsatt med... och fortsatt... ingen har ännu avslöjat mig det blir som en drog... ikväll måste jag göra det igen känner jag

Så du föreslår alltså att vi börjar sätta mera krav på moderatorer så som minst 40p matematik på högskolenivå?

Edit: Hehe det där med stavning är inte alltid så lätt.
Citera
2006-09-29, 18:07
Medlem
snapcases avatar
Det stämmer att jag läser äldre trådar i mina forum när jag har lungt. Det händer att livet kommer emellan och man inte har tid och uppmärksamhet att hinna se allt. När livet sen tillåter det så tar jag igen vad jag missat. Har aldig varnat nån på så sett dock, oftast rena städaktioner.
Gissar att fler mods gör så.
Citera
2006-09-29, 18:40
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av woofer
Så du föreslår alltså att vi börjar sätta mera krav på moderatorer så som minst 40p mattemaik på högskolenivå?

Helt okej för mig om medlemmarna samtidigt läser 10p svenska...

JazzyJames: Har du några exempel på vad du anser är fel?

En överträdelse är ju det oavsett om den gjordes för en minut sedan eller för en vecka sedan. Glöm inte heller att det kanske är en användare som RP:at in den "gamla" överträdelsen som moderatorn raderar eller vidtar annan åtgärd vid.

Mvh,

Oddis
Citera
2006-09-29, 19:12
Medlem
Pellenezs avatar
Citat:

Exemplifiera!
Citera
2006-09-29, 19:28
Medlem
H.E.L.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellenez
Exemplifiera!

precis. exempilifisitera så vi vet vad du menar.
Det är väl för övrigt bra att modsen har koll?
Citera
2006-09-29, 20:26
Medlem
Carpe Diems avatar
Citat:
Om du med "ge sig på användare" avser att det kan ta flera dagar från det att ett "suspekt" inlägg har postats tills det att en åtgärd mot en användare publiceras så är detta inte orimligt. En enskild mod kan inte, på eget bevåg, varna eller banna någon.

Rör det sig om ett fall som inte är solklart kan det ta sin tid att behandla ett ärende. Jag tror emellertid att vi vinner på att ha ett system som är rättssäkert framför att enbart se till ett snabbt agerande.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in